کوشش بی نتیجه ترامپ برای متقاعد کردن 150 جمهوری خواه برای تغییر نتیجه انتخابات

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، براساس گزارش جدیدی، دونالد ترامپ کمپین گسترده ای برای متقاعد کردن بیش از 150 مقام جمهوری خواه برای تغییر نتایج انتخاباتی به نفع خودش به راه انداخته بود.

کوشش بی نتیجه ترامپ برای متقاعد کردن 150 جمهوری خواه برای تغییر نتیجه انتخابات

پایگاه خبری پولیتیکو در گزارشی به تشریح گام های بی سابقه ای پرداخت که دونالد ترامپ برای متقاعد کردن قانونگذاران جمهوری خواه در سطوح مختلف قدرت برداشت تا از قدرت آنها به منظور تغییر نتایج انتخابات به نفع خودش استفاده کند.

در یک نمونه، دونالد ترامپ با مونیکا پالمر که از اعضای هیاتی است که نتایج انتخاباتی پرجمعیت ترین بخش ایالت میشیگان را تایید می کرد، تماس گرفت. اندکی پس از این تماس، پالمر گفت که رای خودش در تایید این نتایج را که نشان می داد جو بایدن پیروز شده، باطل می نماید.

گرچه اقدامات او در نهایت راه به جایی نبردند، اما این تازه شروع کوشش های ترامپ برای جذب قانونگذاران برای اعلام او به عنوان پیروز انتخابات بود. ظرف یک ماه بعد، ترامپ دست کم با 31 مقام جمهوری خواه تماس گرفت که عمدتا از مقام هایی در ایالت های سرنوشت ساز بودند.

او دست کم با 11 تن دیگر تماس گرفت و 20 جمهوری خواه دیگر را هم برای ملاقات حضوری با خودش به کاخ سفید دعوت کرد. از جمله آنها دادستان های کل، رهبران حزبی و قانونگذاران آمریکایی بودند. او همچنین برنامه هایش را با جمهوری خواستار مشغول به کار در مجلس نمایندگان آمریکا و دست کم سه سناتور تازه وارد جمهوری خواه در میان گذاشت.

پایگاه پولیتیکو با 22 دستیار کاخ سفید گفت وگو نموده و آنها کوشش های رئیس جمهوری آمریکا را به منظور متقاعد کردن جمهوری خواستار برای تغییر نتیجه انتخابات توصیف کردند. به رغم این کوشش ها، هیچ قانونگذار جمهوری خواهی وارد این بازی نشده و برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت خودش یا عدم شمارش آرای اخذ شده قانونی، کوشش نکرد.

اولین استراتژی ترامپ منحرف کردن انتخابات در سطوح ایالتی و محلی به وسیله جلوگیری از اقدام بخش های کلیدی در تایید نتایج خودشان بود، در صورتی که آن نتایج به نفع جو بایدن تمام شده بودند.

در آن موقع، سناتور میت رامنی از اقدامات ترامپ انتقاد نموده و آنها را غیر دموکراتیک توصیف کرد. رامنی گفت: تصور یک اقدام بدتر و غیر دموکراتیک تر از سوی یک رئیس جمهوری مشغول به کار سخت است.

پس از آنکه کوشش های او برای متوقف کردن تاییدیه ها ناکام ماند، او قانونگذارانی از میشیگان و پنسیلوانیا را دعوت کرد تا در کاخ سفید با او ملاقات نمایند. در حالی که جزئیات آن گفت وگوها تا حد زیادی نامشخص هستند، هر دو گروه جمهوری خواه گفتند که به تایید نتایج انتخاباتی در حوزه هایی که نماینده آن هستند، متعهد می مانند.

ترامپ همچنین پس از آنکه داگ دوسی، فرماندار آریزونا نتایج انتخابات سوم نوامبر در این ایالت را پذیرفت و بایدن را پیروز خاطرنشان کرد، با او تماس گرفت اما دوسی پاسخ او را نداد. ترامپ همچنین براین کمپ، فرماندار جمهوری خواه جورجیا را تحت فشار گذاشت اما او با طرح ترامپ برای انتصاب برگزینندگان وفادار مخالفت کرد.

در نهایت پس از آنکه شکایت انتخاباتی تگزاس برای ابطال آراء در چهار ایالت بی خاتمه ماند، کالج الکترال تشکیل جلسه داده و نتایج انتخاباتی را تایید کرد و براساس آن جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات 2020 معرفی گردید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "کوشش بی نتیجه ترامپ برای متقاعد کردن 150 جمهوری خواه برای تغییر نتیجه انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش بی نتیجه ترامپ برای متقاعد کردن 150 جمهوری خواه برای تغییر نتیجه انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید