حیوان خانگی ام را چگونه به سفر ببرم؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، شاید یکی از دغدغه ها برای افرادی که عاشق سفرند و حیوان خانگی دارند، این سوال باشد: حیوان خانگی ام را چگونه به سفر ببرم؟ و عدم همسفری با حیوان محبوبشان که این روزا برای خیلی هابه یک دوست بدل،شده است.

حیوان خانگی ام را چگونه به سفر ببرم؟

اما؛این روزها نباید نگران بود چون این دغدغه ،دغدغه خیلی ها است.از این رو بیشتر فعالان در حوزه خدمات گردشگری سعی می کنند محیط های مختلفی را به این امر اختصاص بدهند و خود و مجموعه تحت مدیریتشان را به عنوان دوستدار حیواناتمعرفی کنند.

در ایران هم این روزها بسیار از اماکن اقامتی،هتل ها،ایرلاین ها با شرایط خاص اجازه و ورود حیوانات خانگی می دهند. در بیشتر ایرلاین های ایرانی و قطار امکان جابه جایی و حمل حیوانات خانگی مهیا است اما؛این شرایط برای خطوط اتوبوسرانی هنوز مهیا نشده است.

اگر چه امکان حمل حیوانات در سفرهای هوایی امکان پذیر است اما این بدان معنی نیست که به راحتی و همانند بار دستی می توانید حیوان خود را به قسمت کابین هواپیما ببرید و در صندلی کنار خود بنشانید! بلکه حمل حیوانات از قوانین مخصوص به خود پیروی می کند که رعایت کردن آن ها الزامی است.

اما؛مهمترین کار پیش از سفر داخلی و خارجی باهواپیما این است که از آژانس مسافرتی شرایط را بپرسید و کارشناس دفتر خدمات مسافرتی را در خصوص جابه جایی حیوان خانگی خود مطلع سازید تا او با توجه به شرایط هر ایرلاین که شما قصد سفر با آن را دارید،نحوه پذیرش حیوان خانگی را به شما بگوید.

اما ؛به طور کلی باید این مدارک برای جابه جایی و سفر حیوان شماباید فراهم باشد:

گواهی سلامت و شناسنامه حیوان را همراه خود داشته باشید.

مدارک واکسیناسیون حیوان خانگی را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم ارائه دهید. این مدرک باید به همراه تاریخ دقیق واکسیناسیون و جزئیاتی مثل نام واکسن، شماره سری واکسن، تاریخ انقضا و تست خون برای اندازه گیری آنتی بادی هاری سگ باشد.

برگ تایید دامپزشکی فرودگاه را تکمیل کنید.

اصل گواهی معتبر بهداشت حیوان خانگی را همراه خود داشته باشید.

در بسیاری خطوط هوایی خارجی و داخلی خدمات حمل حیوان خانگی محدود به انواع سگ، گربه خانگی و پرندگان تزئینی می شود؛ بنابراین امکان حمل سایر حیوانات وجود ندارد

حیوانات خانگی را به هیچ عنوان نمی توان باخود به کابین هواپیما برد ولی با تهیه بلیت و پذیرش شرایط می توان حیوان در پایانه مسافری پذیرش و هنگام ورود در فرودگاه مقصد در سالن دریافت بار به مسافر تحویل شود.

روش دیگر برای حمل حیوان خانگی از طریق پایانه های باربری (غیر همراه/ کارگو ‚ فریت)

است. در هر دو روش حیوان باید در قفس باشد.

مشخصات قفس حمل حیوان خانگی با پرواز

تمامی حیواناتی که با هواپیما حمل می شوند باید قفس مخصوص به خود را داشته باشند. قفس حیوانات دارای ابعاد مناسبی باشد؛ در غیر این صورت از پذیرش حیوان جلوگیری می شود.

قفس باید محکم و دارای منافذ و تهویه مناسب باشد.

پوزه حیوان باید حتما داخل قفس قرار بگیرد.

قفس باید حاوی برچسب اطلاعاتی حیوان و شماره تماس صاحب حیوان باشد.

قفس چرخ نداشته باشد تا هنگام نشست و برخاست هواپیما جابه جا نشود.

قفس حیوان نقاط تیز و برنده نداشته باشد.

قفس قفل مناسب و مطمئن داشته باشد

منبع: ژیوار

به "حیوان خانگی ام را چگونه به سفر ببرم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیوان خانگی ام را چگونه به سفر ببرم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید