شمارش معکوس برای پرتاب موشک فوق سنگین استارشیپ، عکس

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، دیجیاتو نوشت: شرکت فضایی اسپیس ایکس روز شنبه 12 فروردین، موشک استارشیپ Ship 24 را به محل پرتاب در جنوب تگزاس منتقل کرد. به گفته منابع مطلع، این موشک احتمالاً تا تاریخ 21 فروردین ماه پرتاب خواهد شد.

شمارش معکوس برای پرتاب موشک فوق سنگین استارشیپ، عکس

اوایل هفته ای که گذشت، این شرکت فضایی اولین مرحله از سیستم پرتاب بزرگ Super Heavy را انجام داد. گام بعدی این پروژه، شامل پرتاب قسمت بالایی موشک استارشیپ می گردد. درحالی که این اجزا پیش از این و به منظور آزمایش روی هم قرار گرفته بودند، اما این اولین بار است که پیش از پرتاب روی سکوی پرتاب مجدداً روی هم قرار می گیرند.

در هفته های اخیر، تکنسین های اسپیس ایکس برای محافظت از پایه و برج پرتاب در برابر گرمای شدید ایجادشده ناشی از انجام مرحله اول پروژه Super Heavy که به وسیله 33 موتور Raptor نیرو می گرفت، محافظ های خنک کننده اضافه کردند. درحقیقت این سایت پرتاب باید برای پرتاب موشک هایی دو برابر قوی تر از موشک استارشیپ یعنی موشک های Saturn V ناسا و موشک Space Launch System آماده و مجهز باشد.

حالا در این مرحله، تمرکز روی آخرین مانع پرتاب موشک یعنی صدور مجوز اداره هوانوردی فدرال است. درحالی که معین نیست این اداره چه زمانی مجوز را صادر کند، یک منبع مطلع اعلام نموده است پیشرفت خوبی در جهت صدور مجوز برای پرتاب در اواخر فروردین ماه اجرا شده است.

به نظر می رسد ناسا برای آنکه بتواند بهتر روی پرواز موشک استارشیپ اسپیس ایکس نظارت کند، هواپیمای WB-57 که مخصوص پرواز در ارتفاعات بالاست را برای تاریخ های 20 و 21 فروردین آماده می نماید. از موشک استارشیپ به عنوان یک فرستنده ماه نورد به این کره در مأموریت های آرتمیس استفاده خواهد شد.

پیش از این در مراحل آزمایشی پروژه Super Heavy پیروز شده بود 31 موتور از 33 موتور موشک را در آزمایشگاه فعال کند و این نشان می داد مهندسان داده های کافی برای پرتاب این موشک را به دست آورده اند. مرحله بعد تقویت پایه پرتاب کننده به منظور تحمل گرمای تولیدشده بود.

اگر اسپیس ایکس پیروز به دریافت مجوز گردد و پرتاب در تاریخ مذکور صورت بگیرد، موشک بر فراز خلیج مکزیک پرواز خواهد نمود. در این پرواز آزمایشی، پس از آنکه مرحله جداسازی با پیروزیت انجام گردد، فضاپیمای موشک قرار است پیش از ورود مجدد به جو زمین، به سرعت مداری زمین برسد تا از کارکرد آن اطمینان حاصل گردد. اگر همه چیز خوب پیش برود، درنهایت یک فرود کنترل شده در اقیانوس انجام خواهد شد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "شمارش معکوس برای پرتاب موشک فوق سنگین استارشیپ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای پرتاب موشک فوق سنگین استارشیپ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید