عکس ، این خودرو شاهکار طراحی ایرانی است

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، در جریان مراسم رونمایی از آواتر 12 2024، چهار تریم نو این خودروی برقی معرفی گردید. از زمان عرضه در نوامبر سال گذشته، بیش از 40 هزار دستگاه از این مدل به فروش رسیده است.

عکس ، این خودرو شاهکار طراحی ایرانی است

امیرمسعود عابدین: آواتر در ابتدا به وسیله چانگان New Energy و نیو در سال 2018 تأسیس شد. اما شرکت نیو به علت مسائل مالی از این همکاری فاصله گرفت. CATL جایگزین نیو در این پروژه شد و 17 درصد از سهام را در اختیار گرفت. چانگان اکنون 40 درصد از سهام را در اختیار دارد و مابقی متعلق به صندوق های سرمایه گذاری مختلف است. در این پروژه هواوی به عنوان تامین نماینده پیشرو عمل می نماید. نادر فقیه زاده، طراح ایرانی و طراح سابق بی ام و، مسئولیت طراحی آواتر 12 را بر عهده داشته است. در حال حاضر، مدل های برند آواتر شامل دو خودرو است: آواتر 11 (SUV) و آواتر 12.

خودروی نو آواتر با ارائه رنگ طلایی فلورسنت نو، به حضور خود در سال نو ادامه می دهد. این رنگ نو از رنگدانه هایی که تغییر رنگ می دهند، استفاده می نماید. رنگ ها در زوایای خاص متفاوت خواهند بود. قسمت جلویی آواتر 12 به نوارهای نور LED حاوی 10500 پیکسل مجهز شده که می تواند پس از به روز رسانی OTA طرح های مختلفی را نمایش دهد. در عقب، آواتر فاقد شیشه است که به صندوق عقب اجازه فضای بیشتری را می دهد. خودروهای آواتر از دوربین هایی با وضوح بالا استفاده می نمایند که جایگزین آینه های دید عقب سنتی می شوند.

مدل های Avatr 12 AWD به سیستم دو موتوره Huawei DriveONE مجهز شده اند. حداکثر توان آن برای موتورهای جلو و عقب به ترتیب 261 اسب بخار و 308 اسب بخار است. باتری های این خودرو از برند CATL، بردی معادل 650 کیلومتر در مدل AWD و 700 کیلومتر در مدل RWD ارائه می نمایند.

آواتر 12 بعلاوه دارای باتری NMC سه تایی 94.5 کیلووات ساعتی برای مسافت 650 تا 700 کیلومتری (براساس CLTC) است. بالاترین سطح تریم آواتر 12، سیستم تعلیق بادی را نیز ارائه می دهد.

در داخل کابین، این خودرو به صورت استاندارد با صندلی های چرمی ناپا عرضه می گردد. صندلی های جلو دارای سردکن و گرمکن و ماساژور هستند.

کنسول مرکزی دارای دکمه های فیزیکی است که برای کنترل های ضروری استفاده می گردد. صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی در مرکز داشبورد حضور دارد. این خودرو دارای 27 بلندگو و نورپردازی محیطی 64 رنگ با طرح های قابل شخصی سازی است.

قیمت مدل های مختلف از 36800 تا 52500 دلار (از 2 میلیارد و 210 میلیون تا 3 میلیارد و 150 میلیون تومان) متغیر است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ مهدی آبادانی مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، این خودرو شاهکار طراحی ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این خودرو شاهکار طراحی ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید