فعالیت 25 رشته صنایع دستی در بیرجند

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بیرجند با اشاره به اینکه این شهرستان در نمایشگاه ملی سال گذشته حدود 250میلیون ریال فروش داشته است، گفت: در حال حاضر 25 رشته صنایع دستی فعال در بیرجند وجود دارد.

فعالیت 25 رشته صنایع دستی در بیرجند

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند از فعال بودن 25 رشته صنایع دستی در بیرجند اطلاع داد و گفت: هنرمندان بیرجند از ابتدای امسال در 16 نمایشگاه ملی حضور پیدا نموده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی اظهار کرد: بیرجند در چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی 45 غرفه دارد که نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه 56 صنعتگر در این غرفه ها محصولات خود را به عرضه گذاشته اند، اضافه نمود: رشته های چرم، تراش سنگ، حوله بافی و گلیم بافی از جمله رشته هایی است که در نمایشگاه امسال حضور دارد.

فولادی با بیان اینکه فروش و بازاریابی در حوزه صنایع دستی از جمله اهداف شرکت در نمایشگاه ها است، عنوان نمود: برگزاری نمایشگاه ها بهترین گزینه برای معرفی آداب و سنن نهفته در هر منطقه ای است.

او با اشاره به اینکه بیشترین هدف ما از شرکت در نمایشگاه ها رونق صنایع دستی و ترغیب صنعت گران به افزایش فراوری است، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون صنعت گران بیرجند در 16 نمایشگاه ملی حضور داشته اند.

فولادی ادامه داد: در حال حاضر نیز یکی از صنعتگران بیرجندی در رشته بافته های داری در نمایشگاه شهر بانکوک در کشور تایلند حضور دارد.

منبع: میراث آریا

به "فعالیت 25 رشته صنایع دستی در بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 25 رشته صنایع دستی در بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید