لیفان X50 مناسب سفر است؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، لیفان ایکس50 یک خودروی کامپکت کوچک کراس اوور ساخته شده به وسیله کمپانی چینی لیفان است.

لیفان X50 مناسب سفر است؟

لیفان ایکس 50 از جمله خودروهای هاچبک موجود در بازار ایران است که به واسطه یک سری ترفندهای ظاهری و اندکی افزایش ارتفاع سعی دارد خود را وارد کلاس کراس اوورها نموده و در قالب یک شاسی بلند کوچک شهری به پارکینگ منازل مشتریان راه پیدا کند.

در این مطلب از وبلاگ مهدی آبادانی قصد داریم به سراغ لیفان ایکس 50 رفته و آن را از جنبه های گوناگونی نظیر طراحی داخلی و بیرونی، تجربه رانندگی، موتور، سطح ایمنی و ارزش خرید مورد نقد و آنالیز قرار دهیم.

در اوایل تابستان 1394 که بازار ایران به شدت تشنه ورود محصولات مالی تازه بود، لیفان X50 پیش از ورود محصولات مشابه همانند رنو ساندرو، دانگ فنگ اچ 30 کراس، ام وی ام ایکس 22 و ... به بازار ایران، مهمان خط فراوری شرکت خودروسازی کرمان موتور شد.

موتور لیفان x50 ساخت کجاست؟

این خودرو که محصول سال 2014 شرکت چینی لیفان به شمار میرود، در بدو عرضه با استقبال مناسب مشتریان ایرانی روبرو شد اما پس از مدتی مقدار فروش آن به دلایل مختلف در کشورمان کاهش یافت.

قیمت لیفان x50

لیفان ایکس50 یک خودروی کامپکت کوچک کراس اوور ساخته شده به وسیله کمپانی چینی لیفان است. این خودرو در یک کلاس پایین تر از لیفان ایکس60 قرار می گیرد و از پلتفرم لیفان 530 سود می برد. این خودرو در واقع نسخهٔ هاچ بک بلندتر لیفان 530 است. لیفان ایکس50 در نمایشگاه خودروی گوانجو 2013 معرفی گردید.

همه چیز درباره لیفان x50

اولین موردی که حین رانندگی با این خودرو جلب توجه می نماید، نرمی قابل توجه فرمان برقی آن است که موجب راهنمایی پذیری راحت و آسان این خودرو می گردد. شتاب گیری اولیه این هاچبک - کراس اوور در نسخه اتوماتیک چندان چنگی به دل نمی زند، اما مدل دنده ای تا حدی بهتر و پرشتاب تر عمل می نماید. گیربکس اتوماتیک فاقد حالت تیپ ترونیک است، اما وجود قابلیت اسپرت در این جعبه دنده موجب تعویض دنده ها در دورهای بالاتر شده است.

قیمت لیفان x50 اتوماتیک

با این حال عملکرد بهینه و نرم جعبه دنده CVT سبب شده تا مصرف سوخت خودرو کاهش یابد. پیشرانه نیز به نرمی و در سکوت نسبی وظیفه خود را انجام می دهد که می تواند موجب رضایت خاطر مالک خودرو گردد. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع مستقل دو بازویی بوده که عملکرد رضایت بخشی در جذب ضربات جاده از خود نشان می دهند و موجب ارائه سواری تقریبا آرامش بخشی برای سرنشینان شده است.

لیفان x50 دیوار

لیفان ایکس 50 به عنوان یک هاچبک - کراس اوور بسیار جمع و جور شهری از مزایایی همانند ظاهر مجذوب کننده، طراحی نسبتا دل چسب کابین، قیمت مناسب و مراکز خدمات پس از فروش گسترده سود می برد. با این حال فقدان امکانات رفاهی - ایمنی هم سطح با رقبا و توان نه چندان بالای پیشرانه سبب شده تا مشتریان تمایل بیشتری به سمت محصولاتی همانند ام وی ام ایکس 22 یا حتی رنو ساندرو از خود نشان دهند.

قیمت لیفان x50 مدل 95

بعلاوه بازار دست دوم لیفان ایکس 50 اگرچه چندان کم رونق نیست، اما قطعا به پای رقبای نامبرده نمی رسد و همین مهم یکی دیگر از مسائلی است که مشتریان را از این خودرو دور می نماید. خرید لیفان ایکس 50 با هر قیمتی، خریدی مناسب به نظر نمی رسد. زیرا عیوب فاحش این خودرو شما را کلافه خواهد نمود.

منبع: دنیای سفر

به "لیفان X50 مناسب سفر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیفان X50 مناسب سفر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید