آیفون 17 و 17 پلاس با قابلیت نمایشگر همیشه روشن عرضه می شوند

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، در سری تازه آیفون که قرار است سال 2025 عرضه شود، مدل های استاندارد آیفون 17 و 17 پلاس به پنل های نمایشگر OLED با فناوری بک لایت کم مصرف مجهز خواهند شد. این ارتقا باعث می شود تا برای نخستین بار، ویژگی ProMotion به مدل های استاندارد آیفون اضافه شود.

آیفون 17 و 17 پلاس با قابلیت نمایشگر همیشه روشن عرضه می شوند

در حال حاضر، مدل های استاندارد آیفون 15 و 15 پلاس از پنل های LTPS استفاده می کنند، در حالی که مدل های پروی این سری به پنل های LTPO مجهز شده اند. پنل های LTPO از فناوری ProMotion پشتیبانی می کنند که به نمایشگر اجازه می دهد تا نرخ تازه سازی را برای اسکرول روان تر و نمایش بهتر محتوای ویدیویی تا 120 هرتز افزایش دهد. همچنین ProMotion این امکان را فراهم می کند تا نرخ تازه سازی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی تا 1 هرتز پایین بیاورد. به همین دلیل است که نمایشگر مدل های پروی آیفون 15 از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می کند که حتی در زمان قفل بودن دستگاه، ساعت، ویجت ها، نوتیفیکیشن ها و تصویر پس زمینه لاک اسکرین را نمایش می دهد.

انتظار می رود اپل برای حفظ تمایز بین مدل های استاندارد و پرو، همچنان از پنل های کم مصرف تر LTPS در آیفون های 16 و 16 پلاس که امسال عرضه خواهند شد، استفاده کند. این بدان معناست که سری آیفون 2025 اولین نسل از آیفون خواهد بود که از فناوری ProMotion و نمایشگرهای همیشه روشن در تمامی مدل ها بهره مند می شود.

بر اساس گزارش وب سایت The Elec، شرکت چینی BOE امیدوار است تا پنل های LTPO مورد نیاز برای سری آیفون 17 را برای اپل تأمین کند، اما همچنان تردیدهایی در مورد توانایی این شرکت برای رسیدن به ظرفیت تولید موردنظر و رعایت استانداردهای کنترل کیفیت اپل وجود دارد. در صورتی که BOE نتواند شرایط لازم را برآورده کند، به احتمال زیاد اپل به سراغ تأمین کنندگان دیگری مانند سامسونگ و LG Display برای تأمین پنل های LTPO می رود و همچنان از BOE برای تأمین پنل های OLED مبتنی بر LTPS برای مدل های قدیمی تر آیفون و آیفون SE 4 که به زودی معرفی می شود، استفاده خواهد کرد.

به گفته راس یانگ که یکی از تحلیلگران مشهور محسوب می شود، مدل های پروی آیفون 16 که قرار است امسال عرضه شوند، از نسبت تصویر کشیده تر 19.6:9 برخوردار خواهند بود و این تغییر سال آینده به مدل های استاندارد آیفون 17 نیز راه پیدا خواهد کرد. انتظار می رود اندازه نمایشگر این مدل ها نیز به ترتیب از 6.12 و 6.69 اینچ به 6.27 و 6.86 اینچ افزایش یابد که نشان دهنده افزایش 2.5 درصدی اندازه نمایشگر در هر دو مدل است.

به طور کلی، این موارد حاکی از آن است که مدل های استاندارد آیفون 17 ارتقای قابل توجهی در بخش نمایشگر دریافت خواهند کرد که شامل افزایش اندازه و همچنین استفاده از پنل های LTPO برای بهره مندی از ProMotion و نمایشگرهای همیشه روشن می شود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 17 و 17 پلاس با قابلیت نمایشگر همیشه روشن عرضه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 17 و 17 پلاس با قابلیت نمایشگر همیشه روشن عرضه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید