اسکلت هایی که تاریخ 5 هزارسالۀ اسب سواری را نشان می دهند

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، باستان شناسان به این پرسش پاسخ می دهند. بر اساس مطالعات صورت گرفته روی اسکلت های یافت شده، در ریخت شناسی آنها تغییراتی هست که به اسب سواری ارتباط دارد.

اسکلت هایی که تاریخ 5 هزارسالۀ اسب سواری را نشان می دهند

وبلاگ مهدی آبادانی | یک اکتشاف نو درباره بقایای اسکلتی یامنایا (فرهنگی باستانی در شرق اروپا) از 5 هزار سال پیش، حاوی نخستین نشانه های اسب سواری به وسیله انسان است. در این مطالعه که در مجله پیشرفت های علمی روز آدینه منتشر شد تاکید شده است که تجهیزات به کار رفته به وسیله نخستین اسب سواران تاریخ به ندرت سالم به جای مانده اند.

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی ؛ در این مطالعه به تغییرات ایجادشده در ریخت شناسی استخوان که با اسب سواری ارتباط دارد، اشاره شده است. از قرار معلوم، برای یک مدت زمان طولانی، اسب سواری به بدن انسان آسیب زده است. این اسکلت ها در سایت های باستان شناسی در بلغارستان، رومانی و مجارستان کشف شدند.

محققان شواهد 24 مجموعه از این بقایای اسکلتی و تفاوت های میان استخوان ران، استخوان های مهره و استخوان های لگن آنها را آنالیز کردند. از این 24 بقایای اسکلت، بیشتر آن ها منشا یامنایایی داشتند و نُه مورد آن ها نشانه های اسب سوار بودن داشتند. روی هم رفته، این یافته ها نشان دهنده یک استدلال قوی است مبنی بر اینکه 5000 سال پیش، اسب سواری برای بعضی یامنایایی ها یک فعالیت عادی بوده است.

نکته دیگری که در این مطالعه به آن اشاره شده است شکاف میان نخستین مدرک اهلی کردن اسب ها به وسیله انسان در 5500 سال پیش و استفاده از ارابه های اسب ران در 1500 سال بعد است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "اسکلت هایی که تاریخ 5 هزارسالۀ اسب سواری را نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکلت هایی که تاریخ 5 هزارسالۀ اسب سواری را نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید