اقامت به سبک خانواده دکتر ارنست در هتل درختی خمام

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، خبرنگاران : امروزدر تقویم جهانی روز آرامش و ریلکس کردن است. روزی برای کنار زدن استرس و افکار منفی. در این روز؛ تنفس عمیق و در طبیعت بودن توصیه می گردد.اما مقصد رویایی شما برای طبیعت گردی کجاست؟اگر در پی مکانی آرام و دور از هیاهوی شهر می شد یکراست راه خمام در استان گیلان را بگیرید و بروید تا برسید به روستای دهنه سرشیجان.

اقامت به سبک خانواده دکتر ارنست در هتل درختی خمام

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی ،روستای بسیار زیبا و دیدنی دهنه سر شیجان از توابع بخش خمام شهرستان رشت استان گیلان می باشد که در فاصله 10 کیلومتری شمال غربی خمام و 25 کیلومتری مرکز استان گیلان شهرستان رشت قرار گرفته است. دهنه سر شیجان مانند دیگر نقاط اطراف ، از آب و هوای معتدل و مرطوب برخوردار است و اوایل فصل بهار و اواخر شهریور ماه برترین زمان سفر به این منطقه می باشد.اما سفر در فصل برگ های پاییزی به این روستای زیبا خالی از لطف نیست .

خمام که در واقع خم آب بوده و در مرور زمان به خمام تبدیل شده، نزدیکترین شهر به مرکز استان گیلان است و روستای شیجان که به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شده؛ از توابع شهرستان رشت است و آلاچیق درختی به هنر دست مرتضی ملایی بر فراز درختان به یکی از نقاط گردشگری استان بدل و او به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده است.آلاچیق درختی خمام که از جاذبه های شهر خمام است،به شما امکان اقامتی متفاوت و فراموش نشدنی در جنگل های بکر و دست نخورده گیلان را می دهد.اقامتگاهی مثل خانه درختی دکتر ارنست. کارتون محبوب دهه شصتی ها!

در این آلاچیق های زیبای درختی می توان ساعت ها به طبیعت خیره شد و طلوع و غروب خورشید را در آرامشی محض دیدن کرد.رستوران آلاچیق درختی یکی از پرطرفدارترین هاست و در چندسال اخیر با استقبال بی نظیر گردشگران ایرانی و خارجی روبرو شده است.

این روستا در 9 کیلومتری شهرستان خمام قرار گرفته. اینجا هرچیزی که یک طبیعت دوست از یک طبیعت بکر و بی نظیر انتظار دارد را در دل خود جای داده، از رودخانه، آبشار تا خانه های درختی بر روی تالاب، چه در زمستان چه در تابستان در پوششی از درختان جنگلی غرق می گردد. شالیزارهای رنگارنگ هفتصد هکتار از وسعت یک هزار هکتاری آن را تشکیل می دهند.

شیجان رود روستا را به دو قسمت تقسیم نموده و این روستا از شمال به روستای طالب آباد و ترب گوده (شانکهای پرده)، ازجنوب به روستای جیرسر چوکام و مرداب انزلی، ازشرق به روستای شیجان و ازغرب با مرداب انزلی هم مرز است. روستای که فقط صد و بیست سال قدمت دارد. در گذشته ها کامل به زیرآب بوده و کم کم از ریرآب بیرون آمده و به وسعت آن افزوده شده. ساکنین این روستا مهاجرانی هستند که بعد از اصلاحات اراضی به این روستا مهاجرت کردند و در آنجا ساکن شدند.

آلاچیق هایی که باعث شده گردشگران زیادی جذب این منطقه شوند و بعلاوه نقش ویژه ای در اقتصاد و جذب گردشگر به این منطقه را داشته است.اگر در پی تجربه ای متفاوت هستید به آلاچیق های درختی روستای دهنه سرشیجان سری بزنید که اقامتی خاطره انگیز برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

منبع: توریسم آنلاین

به "اقامت به سبک خانواده دکتر ارنست در هتل درختی خمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت به سبک خانواده دکتر ارنست در هتل درختی خمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید