انتقال اطلاعات به گوشی تازه؛ بدون دردسر از موبایل خود لذت ببرید!

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، پس از خرید گوشی نو، برای انتقال اطلاعات به گوشی نو چه کارهایی را می توان انجام داد؟ در این مطلب قصد داریم به طور جامع نگاهی به تمامی روش های ممکن و آسان داشته باشیم.

انتقال اطلاعات به گوشی تازه؛ بدون دردسر از موبایل خود لذت ببرید!

تعویض به یک تلفن نو سرگرم نماینده و صد البته هیجان انگیز است اما می تواند خسته نماینده هم باشد اگر شما برنامه ها و داده های زیادی برای انتقال داشته باشید. خوشبختانه، بعضی از سرویس های ذخیره سازی ابری می توانند انتقال فایل ها، تنظیمات و داده های برنامه را از یک تلفن قدیمی تر فقط با یک ضربه سریع و آسان انجام دهند. در این مقاله، نحوه انتقال داده ها به یک تلفن اندروید نو معرفی می گردد.

چگونه از داده های اندروید خود در فضای ذخیره سازی ابری بکاپ بگیرید

راهکارها و سرویس های مختلفی در این زمینه وجود دارد:

گرفتن پشتیبان به Google One

شرکت گوگل برنامه های مختلفی برای پشتیبان گیری از اسناد، عکس ها و پیغام ها دارد؛ به همین علت می توان خیلی راحت از فایل های مختلف پشتیبان گرفت اما باید از نرم افزارهای مختلف استفاده کرد. به جای این کار، شما می توانید از Google One بهره ببرید، که فراگیرتر بوده و انتقال داده ها به یک تلفن اندرویدی نو را کمی آسان تر می نماید. بعلاوه این نرم افزار می تواند تنظیمات و سایر عناصر را از تلفن شما منتقل کند و کار با آن بسیار راحت است.

سرویس Google One 15 گیگابایت داده رایگان برای پشتیبان گیری از برنامه ها و داده های برنامه، عکس ها و ویدیوها، پیغام های SMS و MMS، سابقه تماس، تنظیمات دستگاه و داده های حساب گوگل را ارائه می نماید. اگر به داده های بیشتری احتیاج دارید، همواره می توانید برای برنامه های پولی که از 1.99 دلار در ماه (یا 19.99 دلار در سال) برای 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی آغاز می شوند، ثبت نام کنید.

نحوه فعال سازی بکاپ گرفتن در سرویس Google One

1. برنامه Settings را باز کنید.

2. وارد Google شوید.

3. روی سربرگ All services ضربه بزنید.

4. روی Backup ضربه بزنید.

5. بخش Backup by Google One را فعال کنید.

6. به سمت پایین اسکرول نموده و Google Account data را انتخاب کنید.

7. هر موردی که قصد بکاپ گرفتن دارید را فعال کنید.

8. به گزینه های Backup برگرشته و روی Back up now ضربه بزنید.

حالا شما می توانید این بکاپ ها را هر زمانی که در حال نصب گوشی نو هستید مجدد بازیابی کنید. البته این مورد تا زمانی بدون مشکل کار می نماید که از یک حساب گوگل یکسان استفاده می کنید.

پشتیبان گرفتن روی نرم افزار Google Drive

گوگل درایو به راحتی می توان فرایند پشتیبان گیری را برای شما انجام دهد. البته اگر فقط می خواهید فایل های مهم را از تلفن خود پشتیبان گرفته و انتقال دهید. گوگل درایو معمولا به طور پیش فرض روی گوشی های اندرویدی نصب شده اما اگر این برنامه را روی گوشی خود ندارید، شما به آسانی می توانید آن را از فروشگاه Google Play دانلود کنید. بعد از نصب، مراحل زیر را دنبال نموده تا به صورت دستی هر فایلی را که می خواهید ذخیره کنید را آپلود کنید.

نحوه آپلود فایل در گوگل درایو

1. برنامه Google Drive را باز کنید.

2. روی دکمه + New ضربه بزنید.

3. گزینه Upload را انتخاب کنید.

4. روی یک فایل به مدت طولانی فشار دهید تا گزینه انتخاب چند فایل را دریافت کنید و روی انتخاب در بالا سمت راست ضربه بزنید. اگر می خواهید یک فایل را آپلود کنید، فقط روی آن ضربه بزنید.

نحوه پشتیبان گرفتن در Google Photos

برنامه Google Photos به شما اجازه می دهد تا تصاویر، ویدیوها، اسکرین شات ها و سایر تصاویر را پشتیبان بگیرید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

1. برنامه Google Photos را اجرا کنید.

2. روی آیکون پروفایل خود ضربه بزنید که در گوشه بالا و سمت راست قرار گرفته است.

3. گزینه Photos settings را انتخاب کنید.

4. وارد Backup شده و دکمه مربوط به این بخش را روشن کنید.

5. به سمت پایین اسکرول کنید. شما می توانید Backup quality، Mobile data usage و سایر موارد را انتخاب کنید.

اگر در پی انتقال داده ها به تلفن دیگری هستید، Google One برترین گزینه شما تلقی می گردد. پشتیبان گیری Google One شامل عکس ها، ویدیوها و Drive نیز می گردد. به یاد داشته باشید که داده های گوگل شما (رایگان یا از طرح پولی) در هر سه برنامه به اشتراک گذاشته می گردد.

سایر گزینه ها برای پشتیبان گیری ابری

تهیه نسخه پشتیبان از داده های خود با استفاده از Google One و سایر برنامه های گوگل، اگر در حال انتقال اطلاعات به گوشی نو از برند دیگری هستید، برترین کار است. با این حال، اگر تلفن نو شما از همان شرکت باشد، OEM ها راه چاره های پشتیبان و ذخیره سازی ابری خود را دارند. می توانید از حساب های سامسونگ، وان پلاس یا شیائومی خود برای پشتیبان گیری و انتقال داده ها بهره ببرید. بهره برداری از گزینه های پشتیبان OEM در انتقال داده های تلفن مانند تنظیمات، مخاطبین، پیغام ها، برنامه ها و موارد دیگر یاری می نماید.

بعلاوه اگر می خواهید از فایل ها، عکس ها، ویدیوها و اسناد خاصی نسخه پشتیبان تهیه کنید، می توانید از خدمات ذخیره سازی ابری شخص ثالث نیز بهره ببرید. OneDrive، Amazon Photos و Dropbox همگی گزینه های عالی هستند، اما احتمالا برای دریافت داده های بیشتر به برنامه های عالی احتیاج دارید. اگر نمی خواهید برای برنامه های پریمیوم هزینه کنید، می توانید فایل های خود را در برنامه های مختلف ذخیره سازی ابری رایگان تقسیم کنید. البته این رویکرد به احتمال زیاد موجب دردسر است، اما واقع بین باشید! شما در این روش هیچ پولی را پرداخت نخواهید کرد.

پشتیبان گیری از داده های برنامه

Google One برای ذخیره داده های برنامه گوگل و چند مورد دیگر عالی به نظر می رسد، اما برای بعضی از برنامه های شخص ثالث باید مراحل اضافی را طی کنید. خبر خوب این است که با بیشتر برنامه ها و بازی ها می توانید داده های برنامه را با یک حساب همگام سازی کنید. بنابراین اگر داده های خود را با یک حساب بازی همگام سازی کنید، می توانید با ورود به همان حساب، آن را در تلفن نو بازیابی کنید. به یاد داشته باشید که بیشتر برنامه های بازی احتیاج دارند که به طور خاص این ویژگی را فعال کنید. بنابراین، قبل از پاک کردن گوشی قدیمی خود حتما این کار را انجام دهید.

برنامه های رسانه های اجتماعی شما به طور مشابه به یک حساب مرتبط هستند. بنابراین احتیاجی به پشتیبان گیری از داده های برنامه خاصی ندارید. حتی ممکن است پشتیبان گیری های Google One و OEM اطلاعات ورود به برنامه را حفظ نمایند تا دسترسی به آن در تلفن نوتان آسان تر گردد. اگر چه بعضی از برنامه های پیغام رسان مانند WhatsApp و Signal گزینه پشتیبان خود را دارند.

نحوه انتقال داده های ابری به یک گوشی اندرویدی نو

اکنون که از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نموده اید، زمان انتقال آن به تلفن نو فرا رسیده است. شما باید بتوانید به محض روشن کردن تلفن اندرویدی نو خود، اطلاعات خود را بازیابی کنید.

نحوه بازیابی نسخه پشتیبان Google One در دستگاه نو:

1. روی Start ضربه زده و فرایند نصب ابتدایی گوشی اندروید را دنبال کنید.

2. به یک شبکه وای-فای متصل شده و سپس اطلاعات خود را احیا (Restore) کنید.

3. وقتی به صفحه Copy apps & data رفتید، روی Next ضربه بزنید.

4. گزینه Cant use old device را انتخاب کنید.

5. وارد حساب گوگل خود شوید. حواستان باشد که این حساب، در واقع همان موردی باشد که روی گوشی قدیمی شما نصب شده است.

6. بکاپ را انتخاب کنید.

7. شما می توانید انتخاب کنید که چه فایل ها، برنامه ها یا اطلاعاتی به گوشی نو منتقل گردد. سپس روی Restore ضربه بزنید.

اگر با همان حساب وارد شده باشید، عکس ها، ویدیوها و فایل های شما در Google Photos و Google Drive در دسترس خواهند بود. به حساب برنامه وارد شوید و داده های خود را در تلفن نو برای بازی ها و سایر برنامه ها همگام سازی کنید.

نحوه ایجاد و بازیابی اطلاعات از یک نسخه پشتیبان دستی در تلفن اندروید

اگر نمی خواهید از سرویس های ذخیره سازی ابری برای انتقال اطلاعات به گوشی نو بهره ببرید، می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. این فرایند را می توان با ذخیره داده های خود در رایانه انجام داد و سپس فایل ها را با استفاده از کابل USB می توان به گوشی نو منتقل کرد.

منبع: androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "انتقال اطلاعات به گوشی تازه؛ بدون دردسر از موبایل خود لذت ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال اطلاعات به گوشی تازه؛ بدون دردسر از موبایل خود لذت ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید