این ویتامین ها را مصرف کنید تا به آلزایمر و زوال عقل دچار نشوید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، مجموعه ویتامین های گروه ب یا ب کمپلکس، مهم ترین و موثرترین ویتامین ها برای سلامت مغز هستند و البته آثار خوب آنها سایر اندام ها را هم تقویت می نماید؛ بارزترین اثر این گروه از ویتامین ها جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل است.

این ویتامین ها را مصرف کنید تا به آلزایمر و زوال عقل دچار نشوید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، متخصصان تغذیه همیشه توصیه می نمایند که از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنیم و در این صورت است که می توانیم از دریافت همه ویتامین ها و مواد مغذی متنوعی که بدن ما به صورت روزانه به آنها احتیج دارد مطمئن شویم.

یکی از مزیت های مهم این سبک تغذیه ای این است که به جلوگیری از زوال شناختی و عقلی یاری می نماید با این حال، به طور طبیعی خطر ابتلا به بیماری های عصبی با افزایش سن، افزایش می یابد و ما با این سوال روبرو می شویم که برترین ویتامین برای محافظت از مغز پیر ما چیست؟

پاسخ این است که یک برنامه غذایی واقعا مؤثر باید برای احتیاجهای منحصر به فرد یک فرد شخصی سازی گردد. اما گروهی از ویتامین ها هستند که برای جوان و سالم نگه داشتن مغز بیشترین اولویت را دارند: ویتامین های گروه B.

یک مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین نشان داد که افسردگی، زوال عقل و اختلالات ذهنی اغلب با کمبود ویتامین B مرتبط هستند. راجاپرابهاکاران راجارتینام، روانپزشک و نویسنده اصلی این مطالعه، می گوید: کمبود ویتامین B12 به عنوان یک علت مسائل شناختی اثری بسیار بیشتر از آن چیزی دارد که ما فکر می کنیم، به ویژه در میان سالمندانی که تنها زندگی می نمایند و به درستی غذا نمی خورند.

  • این 2 ویتامین ریزش مو را قطع و موهایتان را تقویت می نماید

گروه ویتامین های ب

این گروه شامل هشت ویتامین B مختلف است که هر کدام فواید خود را دارند:

1. افزایش انرژی

ویتامین B1 یا تیامین برای عملکردهای اساسی سلول های ما و متابولیسم مواد مغذی برای تامین انرژی لازم است. مغز یکی از فعال ترین اندام های بدن شما از نظر متابولیسمی است و برای جلوگیری از کمبودهایی که می تواند منجر به مسائل عصبی گردد، به حمایت تیامین احتیاج دارد.

2. تجزیه داروها

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین به آنزیم هایی که در سلول های ما وجود دارند یاری می نماید تا واکنش های مهم بدن و مغز را انجام دهند. این ویتامین به رشد سلول ها، فراوری انرژی و تجزیه چربی ها و مواد خارجی مانند داروها یاری می نماید.

3. کاهش التهاب

ویتامین B3 یا نیاسین همکار بیش از 400 آنزیمی است که در فراوری موادی مانند کلسترول و چربی مورد احتیاج بدن و تبدیل انرژی مورد احتیاج اندام ما فعالند. نیاسین بعلاوه یک آنتی اکسیدان است که به کاهش التهاب اضافی یاری می نماید.

4. حمایت از سلامت کلی مغز

ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک برای ساخت ترکیبی مولکولی ضرورت دارد که به آنزیم های بدن یاری می نماید تا اسیدهای چرب را برای فراوری انرژی بسازند و تجزیه نمایند. این ماده به سلول های ما یاری می نماید تا پروتئین های حاملی بسازد که چربی های ضروری فراوری می نمایند و این از آن جهت مهم است که مغز ما از چربی درست شده پس این ویتامین از مهمترین ویتامین ها در حمایت از سلامت مغز است.

  • 4 ویتامین موثر در سلامت بینایی ا کدام خوراکی ها علاوه بر هویج برای چشم مفیدند؟

5. مبارزه با بیماری ها

ویتامین B6 یا پیریدوکسین به علت نقشی که در پیشگیری از بیماری ها دارد، مهم است و سطوح مناسبی از این ویتامین خطر ابتلا به تعدادی از سرطان ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، ب 6 به بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن یاری می نماید که از عملکرد ایمنی و سلامت مغز حمایت می نمایند.

6. یاری به سلول ها برای ارتباط بهتر

ویتامین B7 که به بیوتین معروفیت دارد، سیگنال های سلولی را برای ارتباط سریع و کارآمد در سراسر بدن تنظیم می نماید. سیگنال دهی سلولی به وسیله انتقال دهنده های عصبی برای مغز بسیار مهم است.

7. حفظ تعادل

ویتامین B9 یا فولات یک مکمل محبوب و یک ویتامین کلیدی برای حمایت از سلامت مغز و اعصاب، عملکرد بهینه انتقال دهنده های عصبی و سلامت روانی متعادل است. این ویتامین سم زدایی سلولی را نیز تقویت می نماید.

8. تقویت قلب

ویتامین B12 یا کوبالامین یک ویتامین ضروری برای تشکیل گلبول های قرمز و DNA و حمایت از رشد و عملکرد سیستم عصبی است. این ویتامین به تجزیه پروتئینی که سلامت قلب و عروق را تحت تاثیر قرار می دهد نیز یاری می نماید. این پروتئین برای سلامت مغز هم مضر است.

دکتر اوما نایدو، نویسنده این مقاله، روانپزشک تغذیه، متخصص مغز و عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی هاروارد است که مدیریت بخش روانپزشکی تغذیه و سبک زندگی بیمارستان عمومی ماساچوست را نیز برعهده دارد. او زمینه تغذیه جلوگیری نماینده از افسردگی، اضطراب، PTSD، OCD، ADHD، مطالعات و مقالات متعددی دارد.

  • سم زدایی از کبد با این ویتامین جادویی | غذاها و خوراکی هایی که برای کبد چرب مفیدند

منبع: همشهری آنلاین

به "این ویتامین ها را مصرف کنید تا به آلزایمر و زوال عقل دچار نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ویتامین ها را مصرف کنید تا به آلزایمر و زوال عقل دچار نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید