تخفیف 50 درصدی بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک در تعطیلات عید فطر

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، خبرنگاران: گردشگران و دوستداران موزه و تاریخ، هم زمان با تعطیلات عید سعید فطر می توانند با 50 درصد تخفیف بهای بلیت، از خدمات موزه ای و گردشگری کتابخانه و موزه ملی ملک بهره مند شوند.

تخفیف 50 درصدی بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک در تعطیلات عید فطر

وقف شده بر آستان قدس رضوی، با شروع تعطیلات عید سعید فطر، بزرگ ترین موقوفه فرهنگی ایران در روزهای شنبه و یک شنبه (دوم و سوم اردیبهشت 1402) با تخفیف ویژه میزبان گردشگران به ویژه تهران گردان در تالارهای موزه ای و نمایشگاه های این گنجینه خواهد بود. دوستداران فرهنگ و تاریخ می توانند در این روزها از تالارهای گوناگون موزه ای و آثار به نمایش درآمده در آن ها در زمینه های گوناگون سکه ها و تمبرهای تاریخی، تابلوهای نقاشی، اشیای تزیینی، نگارگری، خوش نویسی، آثار لاکی و نسخه های خطی بازدید نمایند.

دوستداران فرهنگ و تمدن برای دریافت آگاهی های بیش تر و هماهنگی بازدیدهای گروهی می توانند با شماره تلفن روابط عمومی (66751291-021) تماس بگیرند.

موزه ملک یکی از جاذبه های گردشگری منحصربفرد تهران است. سالانه گردشگران بی شماری از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید می نمایند تا آثار ارزشمند و دیدنی این موزه را از نزدیک دیدن نمایند. اگر در پی جزئیات بیشتری از موزه و کتابخانه ملک، ساعت بازدید و مسیر دسترسی آن هستید، به خواندن ادامه دهید چون جای درستی را انتخاب نموده اید.

موزه ملک را به عنوان یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی تهران می شناسند که سالانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. کتابخانه و موزه ملی ملک نخستین موزه وقفی و خصوصی در ایران به شمار می رود و آثار ارزشمند و نایابی در خود دارد. کتابخانه ملک جزو 6 کتابخانه بزرگ کشور است که با موضوع نسخه های خطی در ایران معروفیت پیدا نموده است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

این مجموعه فرهنگی ارزشمند با بیش از 80 سال قدمت همچنان پابرجا مانده و اکنون یکی از جاذبه های فرهنگی بزرگ مرکز به شمار می رود. در این مقاله یومگ میخواهد به معرفی دقیق کتابخانه و موزه ملی ملک تهران بپردازد. پس با ما همراه باشید تا بزرگ ترین مجموعه فرهنگی کشور را بیشتر بشناسید.

موزه ملک یکی از دیدنی ترین جاهای تهران است که در بافت تاریخی این شهر واقع شده است. کتابخانه و موزه ملی ملک یک مکان فرهنگی ارزشمند در مرکز کشورمان محسوب می گردد که در سال 1316 به وسیله فردی به نام حسین آقا ملک تاسیس شده و سپس وقف آستان قدس رضوی شده است و در حال حاضر نیز تحت نظارت مستقیم تولیت آستان قدس رضوی اداره می گردد.

ویژگی شاخص و ستودنی این مجموعه فرهنگی و تاریخی ارزشمند وجود اشیاء کم نظیر و نایاب در آن است. شما در بازدید از موزه ملک می توانید 3 هزار سال تاریخ و فرهنگ اسلام و ایران را به دیدن بنشینید و یک سفر هیجان انگیز در تاریخ کشورمان را تجربه کنید.

کتابخانه و موزه ملی ملک که به موزه کتابخانه ملی ایران هم معروفیت دارد، ابتدا در سال 1316 به وسیله حاج حسین آقا ملک تاسیس و به همراه املاک و مستغلات اطراف آن وقف آستان قدس رضوی شد. این مرکز فرهنگی ابتدا در خانه ملک که در بافت بازار بزرگ تهران قرار داشت برپا بود و ایشان در تاریخ 6 آبان ماه سال 1316 هجری شمسی خانه پدری خود را که در بازار بین الحرمین تهران بود وقف آستان قدس رضوی کرد.

حاج حسین تصمیم گرفت که این مجموعه را توسعه دهد به همین علت قطعه زمینی به مساحت 6000 مترمربع در باغ ملی تهران برای ساختمان نو کتابخانه و موزه در تیرماه سال 1323 وقف کرد. با وجود وقف این زمین ایشان هرگز در دوران حیات خود ساختمان نو کتابخانه و موزه را ندید. احداث ساختمان نو این مجموعه از سال 1364 شروع شد و در سال 1375 انتها یافت. پس از فوت ایشان ساختمان نو این مجموعه فرهنگی با تلاشتت آستان قدس رضوی با مساحت 10000 مترمربع آماده شد و سپس همه چیز به محل کنونی این مجموعه در باغ ملی تهران انتقال یافت. کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان یک موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی زیر نظر تولیت آستان قدس رضوی اداره می گردد

حاج حسین ملک در سال 1288 هجری قمری در خانواده ای که اصالتا اهل تبریز و مجتهد بودند، چشم به دنیا گگردد. ایشان جزو تجار معروف و ثروتمند ایران بودند که موقوفات بسیاری از خود بر جای گذاشته اند. کتابخانه و موزه ملی ملک جزو موقوفات وی در تهران است. گستردگی موقوفات حاج حسین ملک به قدری زیاد است که در تشکیلات آستان قدس رضوی، اداره موقوفات ملک نیز وجود دارد. از بزرگترین یادگاری های برجای مانده از حاج حسین ملک، می توان به موزه و خانه ملک در مشهد اشاره نمود. بعلاوه پارک وکیل آباد مشهد از موقوفات حاج حسین ملک است.

منبع: توریسم آنلاین

به "تخفیف 50 درصدی بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک در تعطیلات عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخفیف 50 درصدی بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک در تعطیلات عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید