سیلاب و طغیان رودخانه ها برای 7 استان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری های جوی در 7 استان از احتمال طغیان رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، شکستن درختان کهنسال و برخورد صاعقه اطلاع داد.

سیلاب و طغیان رودخانه ها برای 7 استان

به گزارش تسنیم، امروز در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، فردا در اردبیل و سواحل دریای خزر رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

طی امروز و فردا به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد. سه شنبه و چهارشنبه در غرب سواحل دریای خزر و پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی شده است.

از امروز تا پنجشنبه غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان و روزهای دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

زمان آغاز: اواخر وقت یکشنبه 1402/03/28

زمان خاتمه: شب دوشنبه 1402/03/29

نوع مخاطره: افزایش وزش باد شمال، شمال غربی حداکثر تا 30 نات و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا حداکثر 1.3 متر و در نواحی دور از ساحل تا حداکثر 1.8 متر

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/03/28: نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان.

دوشنبه 1402/03/29: نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری فعالیت های دریایی فراساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان آغاز: اوایل وقت یکشنبه 1402/03/28

زمان خاتمه: اواخر وقت چهارشنبه 1402/03/31

نوع مخاطره: افزایش وزش باد شمال غربی حداکثر تا 32 نات و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا حداکثر 1.2 متر و در نواحی دور از ساحل تا حداکثر 1.7 متر

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/03/28: نواحی شمالی خلیج فارس، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و منطقه ها غربی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر.

دوشنبه 1402/03/29: نواحی شمالی خلیج فارس، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و منطقه ها غربی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر.

سه شنبه 1402/03/30: نواحی شمالی خلیج فارس، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و منطقه ها غربی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر.

چهارشنبه 1402/03/31: نواحی شمالی خلیج فارس، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و منطقه ها غربی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری، فعالیت های دریایی فراساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان خاتمه: دوشنبه 1402/03/29

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید، احتمال گردوخاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/03/28: شمال آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، دامنه و ارتفاعات در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان.

دوشنبه 1402/03/29: دامنه و ارتفاعات در گیلان، مازندران، غرب گلستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، شمال شرق آذربایجان شرقی و نیمه شمالی اردبیل.

اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه ها، صاعقه، در بعضی منطقه ها خیزش گردوخاک، کاهش دید و محدودیت در فعالیت های کشاورزی، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال.

توصیه: اجتناب از اسکان در بستر مسیل ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان آغاز: یکشنبه 1402/03/28

زمان خاتمه: چهارشنبه 1402/03/31

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/03/28: آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان.

دوشنبه 1402/03/29: ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق سمنان و آذربایجان غربی.

سه شنبه 1402/03/30: ایلام، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان.

چهارشنبه 1402/03/31: ایلام، خوزستان، شرق سمنان و اصفهان.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و بچه ها، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال.

منبع: توریسم آنلاین

به "سیلاب و طغیان رودخانه ها برای 7 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب و طغیان رودخانه ها برای 7 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید