گردوخاک و باد شدید در بعضی شهرها

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک داریم و روز دوشنبه 30 خرداد این شرایط در دامنه شرقی البرز و نیمه شرقی کشور پیش بینی می گردد.

گردوخاک و باد شدید در بعضی شهرها

صادق ضیائیان در گفت وگو با فارس، درباره آخرین شرایط جوی کشور گفت: امروز در بعضی نقاط استان های گیلان، مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و فردا در ارتفاعات گیلان، مازندران و خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق داریم.

وی ادامه داد: این شرایط جوی روز دوشنبه در بعضی نقاط خراسان شمالی و رضوی، بعلاوه ارتفاعات غربی سمنان و شرق استان تهران در ساعات بعدازظهر پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک داریم و روز دوشنبه 30 خرداد این شرایط در دامنه شرقی البرز و نیمه شرقی کشور پیش بینی می گردد.

ضیائیان با اشاره به وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان، در 2 روز آینده اضافه نمود: در این راستا اختلال در تردد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان فرسوده و نهال ها و اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: در این راستا توصیه می گردد اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای همه گروه ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و اجتناب از فعالیت های کویرنوردی در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز سه شنبه 31 خرداد در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و روز چهارشنبه یکم تیر در ارتفاعات کرمان این شرایط ادامه دارد.

ضیائیان اضافه نمود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری افزایش دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی می گردد.

وی گفت: بعدازظهر سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار غربی کشور پدیده گرد و خاک خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در مرکز 38 و 25 درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه نمود: روز آینده شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فرارو

به "گردوخاک و باد شدید در بعضی شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردوخاک و باد شدید در بعضی شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید