در سفر به شیلی به کجا برویم؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، سفر به شیلی

شیلی که مانند نوار باریکی در شرق آمریکای جنوبی دیده می گردد، به مقدار وسعت طولش، تنوع جاذبه دارد. مرکز این کشور، سانتیاگو است و طول خط ساحلی آن با اقیانوس آرام 6435 کیلومتر است. در سفر به شیلی می گردد شهرها و روستاهای معروفش را تماشا کرد و به کشف طبیعت و حیات وحش خوب این کشور پرداخت. بسیاری از گردشگران اعتقاد دارند که شیلی یک مقصد رویایی به تمام معناست. در سفر به شیلی و این مقصد رویایی می توانید از جاذبه های زیادی تماشا کنید که در اینجا خبرنگاران به معرفی بعضی از تماشای های آن می پردازد. پس در ادامه از بین جاذبه ها، آن هایی که بیشتر مطابق سلیقه تان هستند را انتخاب نموده و سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

در سفر به شیلی به کجا برویم؟

بازدید از سانتیاگو

برای سفر به شیلی به احتمالا زیاد شما به سانتیاگو، پاتخت پرواز خواهید کرد. پس چه چیزی بهتر از اینکه از این فرصت استفاده نموده و بسته به سلیقه تان از یک روز تا چند روز زمان در اینجا بگذرانید. سانتیاگو همه جور مکان تماشای و جاذبه از موزه گرفته تا محله های مجذوب کننده، رستوران های خاص و باغ ها و پارک های جذب برای تمام گردشگران فراهم نموده است. بعضی از جاذبه های بازدید از سانتاگو عبارتند از: کلیسای جامع سانتیاگو، موزه خاطره ها و حقوق بشر، موزه خانه چاسکونا، قصر موندا، موزه هنر دوران پیش از کلمب شیلی، موزه ام آی ام، تپه سانتا لوچیا، خیابان آیسیدوریا گوینچیا، کلیسای سانفرانسیسکو، موزه ملی تاریخ

رفتن به والپارایسو

پیش خودتان می گویید که به شهرهای ساحلی علاقه زیادی دارید؟ پس بهتر است سری به والپارایسو بزنید. در اینجا شما می توانید غذاهای دریایی تازه، هنرهای روح نواز خیابانی، حمل و نقل عمومی مخصوص به شیلی و یکی از خانه های شاعر معروف شیلیایی، پابلو نرودا را ببینید.

سفر به شهرهای کوچک منطقه لِیکس (دریاچه ها)

اگر در پی مزارع، جنگل ها، کوه هایی که قله آن ها با برف پوشیده شده و دریاچه های تمیز و شفاف می گشت به سمت جنوب و به منطقه لیکس بروید. اگر به فرودگاه پوئرتو مونتس رسیدید، تنها 20 دقیقه فاصله با پوئرتو واراس، مقصد محبوبی برای تماشای آتشفشان های اوسورنو و کالبوکو، فاصله دارید. در راستا دریاچه ای می توانید از پوئرتو والاس، پوئرتو اوکتی و دومین دریاچه بزرگ شیلی تماشا کنید. بعلاوه جاذبه های دیگری نظیر پیست های اسکلی، پارک ملی پویِ هیو و … قابل تماشا است.

چشمه های آب گرم صحرای آتکاما

یکی از بهتری جاذبه های سفر به شیلی خشک ترین بیابان دنیا، کویر آتکاما، دارای چشم انداز ای زیبا از رشته کوه های آندس و ستارگان است. در اینجا، به سان پدرو دِ کاما بروید، جایی که پوریتاما با 8 چشمه آب گرم واقع است که خاصیت درمانی و شفایی بسیار خوبی دارند. این جاذبه در 30 کیلومتری شمال سن پدرو وجود دارد که دریاچه های طبیعی آب گرم (30 درجه سانتی گراد) را در خود جای داده است. این چشمه ها، تجربه هستند که محال است در زندگی تان از یاد ببرید.

اسکی یا اسنوبوردینگ در آندس

در سفر به شیلی می توانید به ورزش اسکی یا اسنوبوردینگ در رشته کوه های آندس بپردازید. شیلی برای شما پیست های اسکی متفاوتی فراهم نموده که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. شما چه به کوه های شمالی برویند، چه در نزدیکی چشمه های آب گرم مرکزی شیلی و یا در کوه های آتشفشانی پاتاگونیا اسکی کنید، مجذوب این همه زیبایی خواهید شد. اگر به این ورزش علاقه دارید برای سفر به شیلی باید در ماه های تیر تا اکتبر به این کشور برنامه ریزی کنید. می توانید از همین حالا برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

گشت و گذار در بزرگ ترین جزیره های شیلی: جزیره شرقی و جزیره شیلوئه

آیا جزیره های مختلف را مقصد محبوبی برای سفر می دانید؟ پس به هیچ وجه نباید این دو جزیره بزرگ یعنی جزیره شرقی و شیلوئه را از دست دهید.

جزیره شرقی، مکانی دور افتاده است که در پُلی نِزی (قسمت های شرقی و مرکزی اقیانوس آرام، متشکل از چند هزار جزیره) واقع شده است و مساحتی جدود 163 کیلومتر مربع را در خود جای داده است. این جزیره به راپونوی معروف است و به خاطر دور افتاده بودنش حس مرموز و عجیبی را در سفر به شیلی به شما ارائه می دهد. جزیره شرقی ساحل های صورتی و قله های آتشفشانی دارد و با مجسمه های معروف مائوی اش، منتظر شماست تا در آن تجربه منحصر به فردی داشته باشید.

جزیره شیلوئه، بزرگ ترین جزیره شیلی حدود 9000 کیلومتر وسعت دارد و منظره ها بی نظیری از جمله سواحل بکر و دست نخورده، جنگل های انبوه، کلیساهای تاریخی به شما هدیه می دهد. در این جزیره بعلاوه زندگی بی نظیری از موجودات دریایی خواهید دید. فعالیت های گوناگونی را می توانید در این جزیره تجربه کنید. این فعالیت ها شامل تماشای نهنگ، اسب سواری، قایق سواری با کایاک و … می شوند. شیلوئه می تواند تمام خانواده را سرگرم کند زیرا جاذبه های گردشگری آن برای تمام سلیقه ها در دسترس است.

سفر به تورس دل پین در پاتاگونیا

اگر در سفر به شیلی دلتان می خواهد دل به طبیعت بزنید و به آرامشی وصف ناپذیر برسید به شما پاتاگونیا را پیشنهاد می نماید. تورس دل پین معروف ترین پارک پاتاگونیا در منطقه ماگالنس واقع است و به خاطر حفاظت خوبی که از محیط زیست و حیات وحش دارد، بسیار مشهور می باشد. این منطقه پر از یخچال های طبیعی، دره های عمیق، دریاچه های یخی و فعالیت های ماجراجویی است. در این منطقه کاری نیست که از انجام آن پشیمان گردد؛ تنها ضروری است که به آدرنالین تان توجه کنید! یکی از برترین تجربه هایی که می توانید در تورس دل پین داشته باشید این است که شبی را در اکوکمپ پاتاگونیا سپری کنید که یک مقصد گردشگری پایدار محسوب می گردد. در این منطقه شما در اقامت گاه هایی گنبدی شکل که تا برای 4 نفر مناسب است، شبتان را سپری می کنید. اکو کمپ پاتاگونیا با اجاق گاز چوبی کم مصرف، تراس باز، دکوراسیون های فرهنگی و … کاری می نماید که شما حس طبیعت دوستی و نزدیکی هر چه بیشتر به آن را داشته باشید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "در سفر به شیلی به کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به شیلی به کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید