سان سیتی کجاست؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، این تفرجگاه به وسیله بسیاری از افراد به لاس وگاس تشبیه شده است و به راحتی می توان فهمید که این مقایسه از کجا آمده …در این مطلب به شما خواهیم گفت که سان سیتی کجاست. سان سیتی آفریقای جنوبی بر روی بقایای یک آتشفشان غیرفعال بنا نهاده شده و دارای مجسمه هایی در مقدار واقعی از حیواناتی مانند فیل و یوزپلنگ، برترین هتل دنیا، طولانی ترین زیپ لاین، سواحل مصنوعی، معروف ترین زمین های گلف، پارک آبی است. اما فکر نکنید که جاذبه های سان سیتی تنها به این ها ختم می گردد، این مقصد پرطرفدار شب ها به یک مرکز پر زرق و برق از رستوران ها، کافه ها، فروشگاه ها، کنسول های بازی و نمایش های زنده تماشایی تبدیل خواهد شد. در یک کلام می توان گفت سان سیتی آفریقای جنوبی منطقه ای برای پادشاهی لذت است!

سان سیتی کجاست؟

مقدمات اقامت در این شهر بی نظیر در تور آفریقای جنوبی نوروز 1403 فراهم آمده است و وبلاگ مهدی آبادانی به عنوان مجری مستقیم تور آفریقای جنوبی، پیگیری تمامی مراحل دریافت ویزا، رزرو هتل، برنامه ریزی سفر و تامین امنیت مسافران را انجام می دهد. سفر به سان سیتی آفریقای جنوبی جزو لوکس ترین سفرهای شما خواهد بود!

آنچه در این مطلب می خوانید

  • تاریخچه
  • موقعیت مکانی
  • آب وهوا
  • کدام هتل سان سیتی مناسب من است؟
    • هتل د پالاس آف لاست سیتی The Palace of the Lost City hotel
    • هتل کاسکادس The Cascades hotel و هتل سان سیتی The Sun City hotel
    • هتل کاباناسCabanas
  • جاذبه های تماشای سان سیتی:
    • هزارتوی شهر گمشده The Maze of the Lost City
    • زمین گلف گری پلیر Gary Player
    • زیپ لاین
    • مزرعه تمساح کونا Kwena Crocodile Farm
    • پارک ملی پیلانسبرگ pilanesberg park
    • برج پادشاه king tower
  • سخن سرانجامی
  • سوالات متداول

تاریخچه

سان سیتی آفریقای جنوبی یک مرکز سرگرمیی لوکس در شمال غربی آفریقای جنوبی است که به طور رسمی در 7 دسامبر 1979 به وسیله سول کرزن(Sol Kerzner)افتتاح شد. این شهر دارای هتل هایی مانند هتل سان سیتی، باغ هایی از پرندگان گرمسیری، استخرهای شنا، آبشارها و قطار آسمانی است. این دلایل و بعلاوه موقعیت نسبتاً نزدیک آن به منطقه ها بزرگ شهری پرتوریا و ژوهانسبورگ باعث شد که سان سیتی به یکی از مقاصد پر هوادار برای گردشگران تبدیل گردد. نام سان سیتی با کاخ شهر گمشده گره خورده است، چرا که معماری این شهر گم شده را از افسانه یک قبیله آفریقایی الهام گرفتند.

موقعیت مکانی

آفریقای جنوبی شهر سان سیتی را مانند مروارید با ارزشی در خود جای داده است. این منطقه که در واقع یک استراحتگاه لوکس در استان شمال غربی آفریقای جنوبی می باشد که بین رودخانه الندز و پیلانسبرگ در 140 کیلومتری ژوهانسبورگ و در نزدیکی شهر راستنبرگ Rustenburg قرار گرفته است.

آب وهوا

اینکه آب و هوای سان سیتی آفریقای جنوبی چگونه است و رجحانن فصل سفر به آن چه زمانیست از مهم ترین سوالاتی هستند که قبل از سفر باید پاسخ آن هارا بیابید.

سان سیتی که در منطقه ای با آب و هوای معتدل واقع شده است، در بیش تر ماه های سال روزهای آفتابی طولانی و شب های خنک کوتاه دارد. با این که سان سیتی یک مقصد تعطیلات در تمام طول سال است اما می توان گفت رجحانن فصل سفر به آفریقای جنوبی، دوره زمستانی از ماه میmay تا اکتبرoctober (اردیبهشت تا مهر) است. البته اگر قصد دارید در کریسمس به سان سیتی سفر کنید انتظار شلوغی را داشته باشید!

میانگین آب و هوای سان سیتی آفریقای جنوبی درکل سال به این صورت است:

  • روز: میانگین دما در طول روز بین 19درجه در ژوئن و تا 29 درجه در ژانویه است .
  • شب: میانگین دمای شبانه بین 6 تا 18 درجه سانتی گراد است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به سان سیتی

کدام هتل سان سیتی مناسب من است؟

همان طور که گفته شد این شهر به خاطر هتل های مجلل خود شناخته شده است. هر کدام از این هتل ها سبک، شخصیت و جاذبه های منحصر به فرد خود را دارد. هدف شما از اقامت در یک هتل هرچه باشد آن را در یکی از این 4 هتل خواهید یافت.

با مقایسه هتل های سان سیتی آفریقای جنوبی سه دسته از بسیار مجلل تا مجلل و ارزان خواهیم یافت:

هتل د پالاس آف لاست سیتی The Palace of the Lost City hotel

تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که رجحانن هتل در جهان کجاست؟ احتمالاً هتل کاخ شهر گم شده با معماری بی نظیرش، مجلل ترین هتل در جهان است!

این هتل بر روی کوه واقع شده است و با اشراف بر کل دهکده و هتل های اطراف، رجحان خود نسبت به همه هتل های این منطقه را به رخ می کشد.

اما آیا این هتل تنها به علت صرف هزینه های هنگفت تا به این حد معروف شده است؟ قطعا نه؛ همان طور که از نام کاخ پیداست در این هتل کوشش شده است تا افسانه شهریک قبیله گم شده آفریقایی زنده گردد!

بدین صورت که شهر گم شده با جهانیی از جنگل ها، نهرها، آبشارها و استخرها این کاخ مجلل را احاطه نموده است. این مجموعه منحصربه فرد بر روی بقایای یک آتش فشان خاموش در میان کوه های پارک ملی پیلانسبرگ بنا نهاده شده است.

از لحظه ای که وارد قصر شوید، از نقاشی سقف ها، لوسترهای کریستالی، عاج های مصنوعی فیل ها، کنده کاری های سنگی، سقف های طاق دار و کاشی کاری های باستانی شگفت زده خواهید شد. چشم انداز ها چشم نواز شما در طول اقامتتان نمایی از شهر خورشید با تمام زیبایی هایش خواهد بود. عجیب ترین ویژگی هتل این است که شما هرگز دو اتاق شبیه به هم در آن نخواهید یافت!

اگر می خواهید تجربه یک اقامت لوکس و سلطنتی داشته باشید رجحانن مقصد برای شما هتل کاخ شهر گم شده است.

هتل کاسکادس The Cascades hotel و هتل سان سیتی The Sun City hotel

  • کاسکادس و هتل سان سیتی آفریقای جنوبی در رتبه بندی بودجه ای، پس از کاخ قصر گم شده قرار می گیرند. هتل کسادکس درمیان آبشارهای سرازیر، استخرهای درخشان، باغ های گرمسیری و در میان انبوهی از درختان زیبا جای گرفته است.
  • روی دامنه کوه باباداغ Babadag جایی است که هتل سان سیتی با شکوه خود به چشم می خورد. در این هتل شاهد چشم انداز ها سرسبزی خواهید بود و تنها با چند دقیقه پیاده روی به ساحلی زیبا از شن و ماسه می رسید. استخر سرپوشیده، حمام سنتی ترکیه،زمین تنیس، باشگاه بدن سازی، زمین بازی بچه ها از جمله امکاناتی است که در این هتل خواهید داشت.

هتل کاباناسCabanas

میتوان لقب آرام ترین و ارزان ترین هتل در میان هتل های سان سیتی را به Cabanas داد.

هتل کاباناس با واقع شدن در دریاچه واترورلد و احاطه شدن با فضای باز و چمن، احساس نزدیکی با طبیعت را به شما می دهد.

این هتل بسیار مناسب خانواده هایی است که می خواهند فرزند عزیزشان نیز از سفر لذت ببرد. در اطراف کاباناس کارهای زیادی برای انجام دادن بچه ها وجود دارد مثل یک باشگاه برای بچه ها 4 تا 12 ساله، باغ وحش و زمین بازی وسیع با ماشین های کوچک بچه ها که آن ها را برای مدت طولانی مشغول نگه می دارد.

در وبلاگ ستاره ونک به طور کامل به معرفی رجحانن هتل های سان سیتی پرداخته ایم:

معرفی رجحانن هتل های سان سیتی - آفریقای جنوبی

جاذبه های تماشای سان سیتی:

در ادامه با جاذبه های گردشگری سان سیتی آشنا می شویم

هزارتوی شهر گمشده The Maze of the Lost City

برای ورود به بزرگترین هزارتو آماده شوید! جایی که جهانیی از شگفتی و رمز و راز در انتظار شماست!

این هزارتوی خارق العاده با سنگ و چوب مصنوعی ساخته شده است و تجربه یک کاوش باستانی را در دل شهر سان سیتی آفریقای جنوبی برایتان فراهم می نماید. برای دسترسی به این هزارتو، از روی یک پل معلق عبور خواهید کرد که چشم انداز ها خیره نماینده ای از کاخ شهر گمشده و زمین گلف گری پلیر را ارائه می دهد. برای یاری به پیشروی، درون هزارتو سوراخ های کوچکی که از میان آن ها می توان راه خروج را دید، درون دیوارها تعبیه شده است.

اگر در غروب آفتاب از این مسیر عبور کنید مشعل های شعله ور مسیر شما را در امتداد اتاق های اسرارآمیز روشن می نمایند. گویی که به گذشته سفر نموده اید!

زمین گلف گری پلیر Gary Player

زمین گلف گری پلیر با تمساح های سوراخ سیزدهم نیازی به معرفی ندارد!

باشگاه گری پلیر یکی از خطرناک ترین و عجیب ترین زمین های گلف در کل جهان است که به وسیله گری پلیر (Gary Player) بازیکن معروف گلف طراحی شده و هرساله رقابت های گلف ندبنک (Nedbank) با میلیون ها جایزه در این مکان برگزار می گردد. سان سیتی آفریقای جنوبی همه ساله میزبان بسیاری از چهره های معروف گلف است و اگر خوش شانس باشید می توانید حداقل با یکی از آنها دیدار کنید!

اما ماجرای سوراخ سیزدهم و تمساح ها چیست؟

این زمین گلف دارای 18 سوراخ است و خطرناک ترین منطقه آن سیزدهمین سوراخ است! زیرا که تمساح های 2 متری در آب های اطراف آن زندگی می نمایند. این سوراخ گلف بازان را مجبور می نماید که نگران چیزی بیش از پرتاب گلف خود باشند!

خطر غیرمعمول تمساح ها و طراحی منحصربه فرد این زمین بازی، تنها یکی از ویژگی هایی است که زمین گلف سان سیتی را برای بازی، هیجان انگیز و جالب می نماید بنابراین گری پلیر جاییست که حتما باید به آن سر بزنید!

زیپ لاین

اگر میخواهید برای یک بار هم که شده حس پرواز را تجربه کنید، سان سیتی آفریقای جنوبی با داشتن بلندترین و پرسرعت ترین زیپ لاین جهان این آرزوی دست نیافتنی را ممکن می سازد.

این هیجان شدید فقط برای مسافرانی است که عاشق ترکیب ارتفاع و سرعت هستند، زیرا در طول یک سواری حدود 2 کیلومتر را با سرعت 160 کیلومتر در ساعت به پایین می روید.

ترسناک به نظر می رسد، اما هیجان انگیزتر از آن چیزی هست که فکر می کنید!

مزرعه تمساح کونا Kwena Crocodile Farm

مزرعه کروکودیل کونا پناهگاه بزرگ تمساح ها و یک پارک تماشای است که خانه 7000 کروکدیل است.

برای بازدید از این مزرعه تورهایی با راهنما ترتیب داده می شوند و قبل از آغاز کاوش، فیلم های آموزشی از چرخه زندگی کروکودیل ها در سالن های مخصوص به نمایش درمی آید. این جانوران برای استفاده از پوست و گوشتشان پرورش داده می شوند و محصولات تهیه شده از آنها به سرتاسر جهان ارسال می گردد.

خوشبختانه بیشتر هتل های سان سیتی هزینه های مزرعه کروکودیل کونا را پوشش می دهند.

پارک ملی پیلانسبرگ pilanesberg park

پیلانسبرگ یک پارک طبیعی زیبای عاری از مالاریا است که در اطراف یک دهانه آتشفشان خاموش واقع شده است و تقریباً تضمین شده که با Big 5 دیدار می کنید. فایو بیگ شامل شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن است.

برای بازدید از این پارک زیبا چند روش مجذوب کننده وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. در این جا گفتنی است که محدودیت سنی 16 سال و بالاتر برای بازدید وجود دارد.

راه های دسترسی به پارک:

رانندگی با ماشین شخصی:

گشت زدن با اتومبیل شخصی در اکوسیستم حیوانات تجربه ای کم نظیر است که غیرممکن نیست! شما می توانید خودرو مدنظر خود را از فرودگاه بین المللی اولیور تامبو ژوهانسبورگ کرایه کنید؛ فقط توجه داشته باشید که قبل از حرکت برای سافاری خود، نقشه پارک را از مرکز استقبال بردارید و به زمان بسته شدن پارک هم توجه داشته باشید.

بالن سواری:

بالن سواری به شما این فرصت را می دهد که علاوه بر پرواز بر فراز این چشم انداز زیبا و تماشا جریان زندگی حیوانات از بالا، فرصت تماشای پرندگان اطراف ذخیره گاه را نیز داشته باشید.

این یک راه عالی برای لذت بردن از یک استراحت عاشقانه با شریک زندگی خود یا یک ماجراجویی پرجمعیت با کل خانواده یا دوستان است.

سافاری با تورلیدر:

این یکی از محبوب ترین روش های حمل و نقل در پارک است. زیراکه با یک راهنمای باتجربه سفر می کنید و در خصوص پارک اطلاعات بیشتری کسب می کنید. این راهنما شما را به رجحانن نقاط پارک می برد و شانس شما را برای تماشای Big 5 و بسیاری از حیوانات هیجان انگیز دیگر افزایش می دهد.

پیاده روی در پارک:

تور پیاده روی به شما این امکان را می دهد که مواجهه مستقیم با حیات وحش و موجودات آن داشته باشید. با این روش کم ترین ترس در حیوانات ایجاد شده و فرصت بیش تر نزدیک شدن به آنها فراهم می گردد. از انتخاب این روش گشت وگذار نترسید چرا که در دستان امن راهنماها خواهید بود!

برج پادشاه king tower

تصور کنید که بر بالای برجی زیبا ایستاده اید در حالی که باد نسبتا خنکی در میان موهایتان می پیچد و چشم انداز های سرسبز زیر پایتان است. می توان گفت این جا نمایی از بالای جهان است!

برج پادشاه در 70 متری محوطه کاخ شهر گم شده واقع شده است و چشم انداز های بی سرانجام از استخرهای شفاف و جنگل های زینتی سرسبز اطراف سان سیتی را ارائه می دهد. با رفتن به بالای برج، شهر سان سیتی آفریقای جنوبی را به صورت 360 درجه خواهید دید.

توصیه ما این است که حتما در غروب آفتاب از این چشم انداز خیره نماینده بازدید و عکس هایی کم نظیر ثبت کنید.

سخن سرانجامی

چه در پی اقامتی رمانتیک با شریک زندگی خود باشید، چه در پی یک تعطیلات آخر هفته با دوستان باشید، سان سیتی آفریقای جنوبی همه چیز را دارد. با رفتن به سان سیتی، در رجحانن هتل های جهان با آب و هوایی مطبوع و سرگرمی های لوکس دسترسی خواهد داشت.

می توانید راهنمای سفر به سان سیتی را در سایت وبلاگ مهدی آبادانی مشاهده نمایید. با تور آفریقای جنوبی نوروز 1403 وبلاگ مهدی آبادانی ، فرصت 3 روز اقامت در این شهر را خواهید داشت. جزئیات سفر در قست تورهای سایت وبلاگ مهدی آبادانی قابل مشاهده است.

سوالات متداول

چرا به آن شهر خورشید می گویند؟

سان سیتی به علت آب و هوای آفتابی و دلپذیرش اغلب به عنوان شهر خورشید شناخته می گردد. این شهر در نزدیکی خط استوا واقع شده است که نتیجه آن آب و هوای نسبتاً ثابت و گرم در طول سال است.

رجحانن هتل سان سیتی کدام است؟

هتل کاخ شهر گم شده (The Palace of the Lost City hotel) علاوه بر اینکه رجحانن هتل سان سیتی است، در جهان نیز به لوکس و خاص بودن زبان زد است.

چگونه می توان ویزا برای سفر به سان سیتی تهیه کرد؟

صدور ویزای آفریقای جنوبی به وسیله دفتر VFS انجام می گردد و مسافران باید در روز و ساعت معین شده جهت انگشت نگاری در این دفتر حضور پیدا نمایند. بعلاوه تمامی مدارک بایستی به زبان انگلیسی و همراه با مهر وزرات امور خارجه ترجمه شوند. کارشناسان ما در واحد تور آفریقای جنوبی هدایت های لازم را در این خصوص ارائه داده اند.

رجحانن زمان سفر به سان سیتی کدام فصل است؟

ماه می تا اکتبر معمولاً رجحانن زمان برای بازدید از سان سیتی هستند، به خصوص اگر قصد دارید یک سافاری بیگ فایو را تجربه کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از وبلاگ مهدی آبادانی کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبیمنبع: ستاره ونک

به "سان سیتی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سان سیتی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید