معرفی آبشار ایگواسو، بزرگ ترین آبشار کشور برزیل

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، شاید در نگاه اول، این طور به نظر برسد که در مورد آبشار ایگواسو اغراق شده است. اما حقیقتاً این آبشار فراتر از حد تصور است. شما در هیچ مکان دیگری در دنیا، نمی توانید نیروی نامحدود طبیعت را همانند این آبشار خارق العاده، احساس کنید. در این مقاله، قصد داریم به طور مفصل در مورد این آبشار، ویژگی های آن، موقعیت مکانی، بهترین زمان بازدید و بسیاری از جاذبه های آن صحبت کنیم. اگر اهل طبیعت گردی و سفر به نقاط مجذوب کننده دنیا هستید و یا می خواهید در مورد یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی دنیا اطلاعات لازم را کسب کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی آبشار ایگواسو، بزرگ ترین آبشار کشور برزیل

آنچه در این مطلب می خوانید

  • معرفی کلی آبشار ایگواسو
  • تاریخچه آبشار ایگواسو
  • چگونگی رسیدن به آبشار ایگواسو
  • بهترین زمان برای دیدن آبشار ایگواسو
  • فعالیت های گردشگری در آبشار ایگواسو
  • پارک ملی آبشار ایگواسو
  • حیات وحش در اطراف آبشار ایگواسو
  • مشاهده آبشار ایگواسو از سمت برزیل و آرژانتین
  • اقامت و رستوران های نزدیک آبشار ایگواسو
  • رعایت احتیاط در سفر به آبشار ایگواسو
  • سخن پایانی

معرفی کلی آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو که در مرز آرژانتین و برزیل قرار گرفته است، یکی از اعجاب انگیزترین نقاط طبیعی در جهان محسوب می گردد. این آبشار، مجموعه ای از 270 آبشار مجزا به عرض تقریبی 2 مایل است که حجم انبوهی از آب این آبشارها، در ارتفاع 260 فوتی به دره ای تنگ، سرازیر می گردد. این آبشارها در پارک ملی ایگواسو قرار گرفته است و به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مجموعه آبشار و طبیعت پیرامونی آن، میزبان طیف گسترده ای از گیاهان و جانوران است.

تاریخچه آبشار ایگواسو

تاریخچه این مجموعه آبشار، به هزاران سال قبل باز می گردد. این آبشارها از مدت ها قبل، بخشی از فرهنگ و افسانه های مردم بومی گوارانی بوده است. آن ها معتقدند که این آبشارها، از طریق الهه ای ساخته شده اند که در روبروه خشم، رودخانه را برای انفصال دو عاشق و معشوق تقسیم کرده و آن ها را به این آبشارها تبدیل کرده اند. آلوار نونیز کابزا اسپانیایی، اولین فرد شناخته شده ای است که این آبشارها را در سال 1541 کشف کرده است. بااین حال، این آبشار تا اواخر قرن 19، معروفیت زیادی در سطح بین المللی نداشت. دو کشور آرژانتین و برزیل در سال 1881، معاهده ای را جهت ایجاد مرز مشترک در امتداد رودخانه ایگواسو امضا کردند. این امر، سبب توجه هر چه بیشتر همگان به این ناحیه شد.

پارک ملی ایگواسو در سال 1934 در بخش آرژانتینی آبشارها ساخته شد که هدف آن، محافظت از زیبایی طبیعی و تنوع زیستی این ناحیه بود. این پارک در سال 1984، به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

چگونگی رسیدن به آبشار ایگواسو

راه های زیادی جهت رسیدن به آبشار ایگواسو و دستیابی به تجربه ای دل انگیز از آن وجود دارد. شما می توانید این آبشارها را از دو کشور آرژانتین و برزیل مشاهده کنید و از راه های زیر برای بازدید این آبشارهای زیبا بهره ببرید.

  • مسیرهای پیاده روی

پارک ملی ایگواسو، مسیرهای پیاده روی مناسبی را برای بازدیدکنندگان جهت نزدیک شدن به آبشارها فراهم کرده است شما می توانید از این مسیرها بهره ببرید و نماهای دل چسب و منحصربه فردی را مشاهده کنید و عکس های ماندنی و بی نظیری را بگیرید.

  • تورهای قایق سواری

شما می توانید برای ماجراجویی مجذوب کننده تر، از تورهای قایق سواری برای بازدید از این مجموعه آبشارهای بی نظیر بهره ببرید. شما با این قایق ها، می توانید کاملاً به آبشارها نزدیک شوید و حتی ممکن است قایق ها به دلیل وجود جریان های شدید و ریز باران های اطراف آبشارها، خیس شوند. نیروی آبشارها به حدی زیاد است که نمی توانید چشم های خود را باز نگه دارید. این تجربه، بسیار نشاط آور و فرح بخش است.

  • استفاده از هلی کوپتر

شما با تورهای هوایی از طریق هلی کوپتر، می توانید نماهایی استثنایی از بالای آبشار ایگواسو مشاهده کنید. بدین ترتیب، بازدیدکنندگان می توانند شاهد وسعت و زیبایی حیرت انگیز آبشارها از بالا باشند. می توانید به مدت 10 دقیقه این چشم اندازهای اعجاب انگیز را مشاهده کنید. پروازها صرفاً از سمت برزیل انجام می شوند. هزینه پروازها حدود 335 دلار به ازای هر نفر برای 4 مسافر است و متأسفانه هیچ تضمینی برای قرار گرفتن در صندلی کنار پنجره وجود ندارد.

  • استفاده از تاکسی از فرودگاه به سمت آبشار

بهترین راه برای حرکت از فرودگاه ایگواسو به سمت مجموعه آبشار ایگواسو، استفاده از تاکسی است که میانگین مدت زمان آن، 16 دقیقه و هزینه آن 60-40 دلار است. فاصله فرودگاه تا آبشارها، حدود 9.9 کیلومتر است.

مشاهده قیمت

بهترین زمان برای دیدن آبشار ایگواسو

بهترین زمان برای بازدید از آبشارهای ایگواسو، در طی فصل بهار (سپتامبر تا نوامبر) در این منطقه و پاییز (مارس تا می) است. در این ماه ها، هوا معتدل بوده و جمعیت کمتری در مقایسه با ماه های تابستانی سال، از این منطقه بازدید می کنند.

فصل بارانی این منطقه، از دسامبر تا اواسط فوریه است، به نحوی که بارش شدید باران منجر به بالا آمدن سطح آب می گردد. هرچند که این تجربه بسیار مجذوب کننده تر به نظر می رسد، اما ممکن است برخی از مسیرها و نقاط برای ایمنی بیشتر، بسته شوند. درنهایت باید به عواملی مانند سطح آب، شرایط آب وهوا و میزان شلوغی منطقه در ماه های مختلف سال جهت سفر به این منطقه، توجه کنید.

فعالیت های گردشگری در آبشار ایگواسو

.

انواع تورهای تفریحی

در کنار خود آبشارها که واقعاً مجذوب کننده و دیدنی هستند، شما می توانید از تورهای قایق رانی برای نزدیکی بیشتر به آبشارها و همچنین هلی کوپتر برای ثبت لحظات بی نظیر از بالای آبشارهای بهره ببرید. علاوه براین، سافاری ماکوکو یکی از بهترین ماجراجویی هایی است که می توانید در این منطقه انجام دهید.

گونه های گیاهی و جانوری

از طرفی، حیات وحش این منطقه، میزبان انواع گونه های گیاهان و جانوران است. شما می توانید از گونه های مختلف پرندگان، پروانه ها، میمون ها و حتی جگوارها دیدن کنید.

در نزدیکی ورودی پارک ملی، پارک پرندگان با بیش از 400 گونه متفاوت از پرندگان، قرار گرفته است. می توانید در این پارک، انواع طوطی های رنگارنگ، توکان ها و انواع پرندگان دیگر را ببینید.

گلوگاه شیطان

بی تردید، یکی از مجذوب کننده ترین نقاط این منطقه، گلوگاه شیطان است. در این ناحیه، حجم بزرگی از آب به یک دره کوچک، سرازیر می گردد.

پارک ملی آبشار ایگواسو

این پارک، در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و هرساله، ده ها هزار نفر از سراسر جهان، از دیدنی آن بازدید می کنند. در پارک انواع گونه های گیاهی طبیعی و جانوری، جنگل های ترسناک و انبوه و اکوسیستم بکری وجود دارد.

مسیر گردش بالایی نماهای وسیع و گسترده ای را پیش روی چشمان شما قرار می دهد و می توانید فرود آمدن آب به لبه دره را مشاهده کنید. در مسیر گردش پایین، می توانید به آبشارها نزدیک تر شوید و زیبایی این فضا را بیش ازپیش احساس کنید.

حیات وحش در اطراف آبشار ایگواسو

یکی از شاخصه های منطقه ایگواسو، طبیعت بکر و حیات وحش متنوع آن است. اکوسیستم منحصربه فرد این منطقه موجب شده است تا انواع مختلف گونه های جانوری در آن سکونت کنند. برخی از انواع گونه های جانوری این منطقه عبارت اند از:

  • جگوارها

پارک ملی ایگواسو، یکی از معروف ترین منطقه ها زندگی جگوارها محسوب می گردد. این گربه سانان، بزرگ ترین حیوان وحشی این منطقه شناخته می شوند و می توان آن ها را در پارک مشاهده کرد.

  • کاپی بارا

این جوندگان بزرگ و گیاهخوار، جزو حیوانات بومی آمریکای جنوبی محسوب می شوند و تعداد زیادی از آن ها، در اطراف آبشارهای ایگواسو حضور دارند. کاپی باراها، حیواناتی اجتماعی هستند و اغلب به صورت گروهی در نزدیکی پهنه های آبی یافت می شوند.

  • پرندگان

منطقه ایگواسو، بهشت انواع گونه های پرندگان است. گونه های متنوعی از توکان ها، طوطی ها، مرغ مگس خوار و عقاب های هارپی، در این منطقه سکونت دارند.

  • کوتی ها

تعداد بسیار زیادی از این پستانداران در پارک ملی ایگواسو حضور دارند. این شبه راکون ها، بسیار بازیگوش هستند و بسیاری از آن ها در پی غذا در نزدیکی نواحی گردشگری هستند.

  • سوسمارهای آمریکای جنوبی

انواع کیمن ها یا سوسمارهای بومی آمریکای جنوبی در این منطقه، دیده می شوند. این خزنده ها در رودخانه ها و مرداب های اطراف آبشارها حضور دارند.

  • اسب آبی

این پستانداران بزرگ غالباً در منطقه ها مختلف پارک ملی ایگواسو وجود دارند. آن ها بیشتر در اوایل صبح یا در ساعات پایانی شب، فعالیت می کنند.

ازجمله حیوانات دیگر این منطقه، می توان به میمون ها، مورچه خوارها، گورکن ها و انواع خزنده ها و دوزیست ها اشاره کرد. تنوع زیستی بالای این منطقه و نواحی حفاظت شده، موجب شده است تا علاقه مندان طبیعت و حیات وحش، از آن بازدید کنند.

راهنمای سفر به برزیل | از دیدنی ها تا هزینه سفر

مشاهده آبشار ایگواسو از سمت برزیل و آرژانتین

حدود %20 از آبشارها در سمت برزیل و حدود %80 دیگر در منطقه آرژانتینی این ناحیه قرار دارند. در حقیقت، شما می توانید تصویر بزرگ تری از آبشارها را از سمت برزیل مشاهده کنید و از سمت آرژانتین، فاصله بسیار نزدیک تری به آبشارها داشته باشید. همچنین هزینه مشاهده آبشارها از سمت برزیل و آرژانتین، فرق دارد. در آرژانتین، هزینه ورودی پارک ملی ایگواسو حدود 26 دلار آمریکا و از سمت برزیل، 15 دلار است.

در آرژانتین، شما به جای اتوبوس، می توانید از قطارهای کم سرعت بهره ببرید. این قطارها رایگان هستند اما باید بلیت تهیه کنید تا زمان حرکت قطار شما، معین گردد. هنگام باز شدن گیت ها، حدود 10 دقیقه زمان تا رسیدن به قطارها لازم است و البته ممکن است به خاطر شلوغی و وجود تعداد بالای تورها و گروه های گردشگری، کمی سردرگم شوید. این قطار در سه ایستگاه مرکزی در ورودی پارک، کاتاراتاس برای گردش ناحیه پایین و بالای پارک و گلوگاه شیطان. اولین قطار به سمت گلوگاه شیطان از ساعت 8.30 صبح حرکت کرده و قطارهای بعدی به فاصله 15 دقیقه ای، حرکت می کنند.

از طرف برزیل، شما می توانید از تاکسی و همچنین اتوبوس برای رسیدن به منطقه ایگواسو بهره ببرید. همچنین باید از قبل بلیت ورود به پارک را خریداری کنید. البته برای این که در صف نباشید، می توانید از قبل بلیت خود را از وب سایت پارک ملی خریداری کنید. همچنین می توانید نقشه ناحیه برزیلی آبشارها را از وب سایت پارک، دانلود کنید. اتوبوس های برزیل نیز رایگان هستند و در بخش هایی مانند واحد مدیریت پارک، مسیر پیاده روی (به طول 9 کیلومتر)، سافاری ماکوکو، مسیر آبشار و رستوران توقف می کنند.

اقامت و رستوران های نزدیک آبشار ایگواسو

از نظر اقامت، شما گزینه های زیادی در اختیار دارید. بازدیدکنندگان می توانند در هتل های مقرون به صرفه، هتل های دنج و هتل های لوکس اقامت کنند. برخی از معروف ترین هتل ها و اقامتگاه ها شامل تفرجگاه شراتون ایگواسو، هتل سنت جورج، هتل لا کانترا جانگل لاج و آواسی ایگواسو هستند. در این اقامتگاه ها، امکاناتی مانند استخر، سونا و جکوزی، رستوران و راهنمای تور گردشگری آبشار وجود دارند.

در مورد صرف غذا در این منطقه مجذوب کننده، گردشگران با گزینه های متنوعی روبرو هستند. در پارک ملی، رستوران های متنوعی وجود دارند که غذاهای متنوعی را عرضه می کنند. ازجمله معروف رستوران ها، می توان به رستوران گارانتا دل دیابلو اشاره کرد که در کنار ارائه انواع غذاهای محلی و بین المللی، چشم انداز بسیار زیبایی از منطقه پیش چشم بازدیدکنندگان قرار گرفته است. همچنین رستوران لی سلوا نیز صرفاً غذاهای بین المللی را طبخ می کند.

در شهر پورتو ایگواسو در نزدیکی این منطقه، گردشگران می توانند غذاهای متنوع تری را صرف کنند. از غذاخوری های محلی گرفته تا رستوران های بین المللی، در این منطقه، غذای باب طبع تمامی بازدیدکنندگان وجود دارد. به طور مثال، می توان به رستوران های ال کوینچو دل تیو کوردیو، رستوران آکوا ولا رودا پاریلا اشاره کرد.

رعایت احتیاط در سفر به آبشار ایگواسو

شما پیش از بازدید از آبشار ایگواسو، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • شرایط آب وهوایی: آب وهوای این منطقه تا حدودی غیرقابل پیش بینی است، بنابراین لباس مناسب همراه خود داشته باشید و آماده تغییرات ناگهانی دما باشید. توصیه می گردد بارانی و کاپشن داشته باشید، زیرا آبشارها ریزباران های زیادی را ایجاد می کنند و ممکن است باران به دفعات، در آن منطقه ببارد.
  • حشرات و موجودات موذی: در ناحیه اطراف آبشارها، انواع حشرات و موجودات موذی وجود دارند. توصیه می گردد از حشره کش بهره ببرید و از لباس های آستین بلند و شلوار جهت در امان ماندن از گزند حشرات، بهره ببرید.
  • ایمنی در نزدیکی آبشارها: هنگام نزدیک شدن به آبشارها، باید به تمامی راهنماها و ضوابط ایمنی پیرامون سکوها و مسیرهای معین شده، توجه کنید. ممکن است نیروی آب بسیار شدید باشد و رفتن به نقاط ممنوعه، بسیار خطرناک باشد.
  • روبرو شدن با حیوانات: پارک جنگلی ایگواسو، میزبان انواع جانوران ازجمله میمون ها و راکون ها است. هرچند که ممکن است آن ها در ابتدا آسیبی به شما نرسانند، اما توصیه می گردد به آن ها نزدیک نشده و به آن ها غذا ندهید، زیرا ممکن است آن ها حمله کنند.
  • تمهیدات بهداشتی

توصیه می گردد که پیش از سفر به منطقه ایگواسو، با پزشک خود در مورد هرگونه واکسیناسیون مورد نیاز مشورت کنید. همچنین، از آب معدنی و بهداشتی بهره ببرید تا دچار بیماری های آبی نشوید.

سخن پایانی

درنتیجه، آبشار ایگواسو یکی از پرجاذبه ترین و کم نظیرترین جاذبه های طبیعی در جهان محسوب می گردد که باید در فهرست بازدید تمامی علاقه مندان به طبیعت قرار داشته باشد. این منطقه، تجربه ای فراموش نشدنی با زیبایی های خیره کننده، آبشارهای بزرگ و طبیعتی بی نظیر برای گردشگران فراهم می کند. ترکیب صدای مجذوب کننده آب و باران های موسمی، احساس لطافت و دل چسبی را برای همه بازدیدکنندگان ایجاد می کند. علاوه براین، پارک های طبیعی اطراف و طیف گسترده ای از جانوران و گیاهان، به مجذوب کنندهیت این منطقه افزوده اند. خلاصه، سفرش به منطقه آبشار ایگواسو، سفری بسیار مجذوب کننده برای تمامی گردشگران جهان محسوب می گردد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور برزیل از وبلاگ مهدی آبادانی کلیک کنید.

if($atts[name] === دبی) $atts[name] = امارات; ?> خرید تور برزیلمنبع: ستاره ونک

به "معرفی آبشار ایگواسو، بزرگ ترین آبشار کشور برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آبشار ایگواسو، بزرگ ترین آبشار کشور برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید