تاثیر اینفلوئنسرهای چینی بر گردشگری اصفهان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، رئیس گروه بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: گردشگران چینی علاقمند به بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی هستند و اینفلوئنسرهای چینی در سفر به اصفهان ظرفیت گردشگری تاریخی و فرهنگی این خطه را برجسته می نمایند.

تاثیر اینفلوئنسرهای چینی بر گردشگری اصفهان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، معادل فارسی کلمه Influencer، تأثیرگذار است و به طور کلی به افرادی گفته می گردد که قدرت تأثیرگذاری بر نظر دیگران و راهنمایی افکار آن ها را دارند و در فضای مجازی فعالیت می نمایند.

کوروش وکیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اضافه نمود: یکی از مزیت های رقابتی ایران و به خصوص اصفهان، پتانسیل بالا در زمینه ارائه خدمات و محصولات دنیاگردی تاریخی و فرهنگی است و از طرفی طیف وسیعی از دنیاگردان چینی علاقمند به بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی هستند.

وی ادامه داد: همین زمینه 2 سویه موجب شده است که اینفلوئنسرهای چینی به اصفهان سفر و پتانسیل دنیاگردی تاریخی اصفهان را برای مخاطبان چینی برجسته نمایند.

وکیلی گفت: کشور چین رتبه یک دنیاگردی برون مرزی در دنیا را دارد و بیشترین دنیاگرد را به خارج از مرزهایش می فرستد.

به گفته وی سند همکاری 25 ساله بین ایران و چین، یکی دیگر از دلایل علاقه مندی دنیاگردان چینی به بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی، آثار به نام میراث دنیای در اصفهان از جمله میدان نقش دنیا، باغ فین کاشان، باغ چهلستون و مسجد جامع عتیق، است.

رئیس گروه بازاریابی و توسعه دنیاگردی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: به همین دلیل تور آشنا سازی (فَم تور) اینفلوئنسرهای چینی زیر عنوان سلام ایران با هدف ارزآوری و جذب دنیاگردان کشور چین، از سوی بخش خصوصی و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و دنیاگردی برگزار گردید.

اینفلوئنسرهای چینی، پتانسیل دنیاگردی اصفهان را برجسته می نمایند

وی با بیان اینکه یک گروه 11 نفری از این اینفلوئنسرها روزهای چهارم و پنجم اسفند به کاشان و اصفهان آمدند، گفت: پروژه ایران سلام چهار موضوع طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک در 12 استان برای اینفلوئنسرهای چینی برنامه ریزی شده بود و گروه دوم آن ها برای مقاصد فرهنگی و تاریخی به استان اصفهان سفر کردند.

وکیلی گفت: با توجه به اینکه چند استان، در برنامه بازدید فم تور اینفلوئنسرهای چینی قرار داشت و بازدیدها به صورت ترکیبی و فشرده بود، برای هر استان ایران 2 روز بازدید در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: در بازدید 2 روزه از اصفهان و کاشان، اینفلوئنسرهای چینی از میدان امام، باغ فین کاشان، باغ چهلستون، مسجد جامع عتیق و باغ موزه چهلستون به عنوان ویژندهای دنیای میراث فرهنگی اصفهان و دیگر جاذبه های تاریخی از جمله کلیسای وانک، پل های تاریخی و بعضی خانه های تاریخی بازدید کردند.

وکیلی توضیح داد: انتشار فراوری محتوای این اینفلوئنسرها به وسیله شبکه های اجتماعی از این جهت حائز اهمیت است که در نتیجه آن بتوانیم به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی در ایران و چین تورهای ورودی داشته باشیم.

20 اینفلوئنسر چینی با بیش از 60 میلیون دنبال نماینده در قالب تور آشناسازی (فَم تور) به ایران دعوت شدند تا با موضوع های طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک به استان های کرمان، هرمزگان، تهران، فارس، یزد، قزوین، سمنان، خراسان رضوی، گیلان، زنجان، آذربایجان شرقی و اصفهان سفر و در رابطه با جاذبه های دنیاگردی این استان ها به فراوری محتوا در شبکه های مجازی بپردازند.

فم تور به تورهای آشناسازی دفاتر خدمات مسافرتی برای تورگردان ها، اصحاب رسانه، اینفلوئنسرها، هنرمندان و یا ترکیبی از این افراد برای جذب تورهای دنیاگردی گفته می گردد.

منبع: دنیای سفر

به "تاثیر اینفلوئنسرهای چینی بر گردشگری اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر اینفلوئنسرهای چینی بر گردشگری اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید