میدان نقش دنیا، نگینی بر انگشتری اصفهان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، برای آشنایی با گوشه گوشه این جاذبه بی نظیر، به بناهای اصلی میدان نقش دنیا سر می زنیم و به جست وجوی فرصت های خوشگذرانی می پردازیم.

میدان نقش دنیا، نگینی بر انگشتری اصفهان

با وبلاگ مهدی آبادانی همراه باشید تا گشت وگذاری در میدان نقش جهان اصفهان و تماشا این میراث جهانی داشته باشید. چیزی که در ابتدا شما را جذب میدان می نماید، حال وهوای آن است و بعد معماری میدان نقش جهان باعث می گردد، انگشت به دهان شوید.

آشنایی با میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان که میدان مرکزی شهر اصفهان است، بخشی از یک مجموعه تاریخی به شمار می رود. برای درک گستردگی و جذابیت این میدان کافی است بدانید که نقش جهان از میدان سرخ مسکو که یکی از گسترده ترین و مشهورترین میدان های جهان است، وسعت بیشتری دارد.

کاخ عالی قاپو

یکی از چشم نوازترین بناها در نقش جهان کاخ عالی قاپو است که در ضلع غربی آن واقع شده است. تماشایی ترین قسمت این کاخ گچ بری های آخرین طبقه آن است که به اتاق موسیقی یا اتاق صوت معروفیت دارد و نقش سازهای مختلف در آن دیده می گردد. راز شکوهمندی این بنا نیز در مینیاتورهای آن نهفته است.

مسجد شیخ لطف الله

در گوشه ای از این میدان تاریخی، گنبد زیبای یک مسجد، توجه هر رهگذری را به خود جلب می نماید، چرا که بر فراز آن هیچ مناره ای مشاهده نمی گردد. مسجد شیخ لطف الله یکی از مساجد خاص ایران است که در دوران صفوی ساخته شده است. امروزه به عنوان یکی از تماشای های مجموعه نقش جهان هواداران بسیاری دارد.

مسجد امام

در ضلع جنوبی میدان، گنبد و مناره هایی دیده می گردد که به مسجد امام اصفهان تعلق دارند. این مسجد که با نام های مسجدشاه، مسجد سلطانی و مسجد جامع نیز شناخته می گردد، مهم ترین مسجد تاریخی اصفهان و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به شمار می رود.

بازار قیصریه

بازار اصفهان یکی از بزرگ ترین و زیباترین بازار های ایران است و به علت حضور در میدان نقش جهان، یکی از ممتازترین بازارهای ایران از نظر موقعیت گردشگری به شمار می رود. ساخت بنای اصلی این بازار در دوره های صفویه و قاجاریه تکمیل شده است.

دروازه های چوگان

در ضلع جنوبی و شمالی میدان نقش جهان، ستون هایی کوتاه و سنگی دیده می شوند که امروز رهگذران بی تفاوت از کنار آن ها می گذرند. این ها یادگاری هایی از انجام ورزش چوگان در گذشته هستند و قدیمی ترین دروازه چوگان جهان را تشکیل می دهند. برای تماشا جاهای تفریحی تهران، یک تهران گردی کم هزینه در بوستان رازی را بخوانید.

خوشگذرانی در میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان تنها جایی برای گشت وگذار در تاریخ این سرزمین نیست، بلکه می توانید به خوشگذرانی در آن نیز بیندیشید و لحظاتی متفاوت را برای خود خلق کنید:

خرید: در این میدان فرصت های خوبی برای خرید سوغات و صنایع دستی و چیزهای دیگر برای شما وجود دارد.

شکم گردی: در میدان نقش جهان فرصت های خوشمزه ای وجود دارند که می توانید با آن ها خاطره ای خوش را برای خود و همسفران تان بیافرینید.

کافه گردی: بعضی کافه های میدان نقش جهان، کافه های ساده ای نیستند و به عنوان کافه گالری یا کافه موزه، فعالیت می نمایند؛ این کافه ها صبحانه هم سرو می نمایند و می توانید ساعات آغازین روزتان را در آن ها بگذرانید.

کالسکه سواری: یکی از جلوه های خاص میدان نقش جهان کالسکه هایی هستند که به دور میدان می چرخند و گشت وگذاری متفاوت را برای تان رقم می زنند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری خنک ترین شهرهای ایران در تابستان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "میدان نقش دنیا، نگینی بر انگشتری اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان نقش دنیا، نگینی بر انگشتری اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید