جایزه هایی که به جنگ جهانی سوم رسید ، خوشحالی بی میزان محسن تنابنده در اختتامیه ونیز ، سیدی و تنابنده جوایزشان را به چه کسانی تقدیم کردند؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی برترین فیلم بخش افق های هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز شد.

جایزه هایی که به جنگ جهانی سوم رسید ، خوشحالی بی میزان محسن تنابنده در اختتامیه ونیز ، سیدی و تنابنده جوایزشان را به چه کسانی تقدیم کردند؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی در آیین پایانی این دور از جشنواره جایزه برترین فیلم بخش افق های ونیز را از آن خود کرد.

نوترین ساخته هومن سیدی برخلاف همه آنچه تا امروز از این کارگردان مشاهده نموده ایم، یک درام روانشناختی است که در لایه های زیرین خود، انفعالات نفسانی کاراکتر را به عنوان محکی برای جریانات قصه قرار داده است.

فیلم، داستان کارگری به نام شکیب (با بازی محسن تنابنده) است که زن و فرزند خود را در زلزله از دست می دهد و به صورت تصادفی با دختری کر و لال به نام لادن آشنا می گردد. در ادامه، این آشنایی هم زمان می گردد با کار نو او که در پشت صحنه یک فیلم مربوط به جنگ جهانی است. او که به عنوان یک کارگر ساده برای پشت صحنه این فیلم انتخاب می گردد با بیماری بازیگر نقش هیتلر، برای بازی در این نقش انتخاب می گردد و ... .

هومن سیدی این جایزه را به مردم ایران تقدیم کرد.

  • برگزیدگان جشنواره ونیز معرفی شدند | شیر طلایی در تسخیر یک مستند
  • اظهارات برترین بازیگر زن جشنواره ونیز درباره تبلیغات سیاسی به وسیله هنر

محسن تنابنده برترین بازیگر مرد بخش افق ها

محسن تنابنده به خاطر بازی در فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی جایزه برترین بازیگر مرد بخش افق های هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز را به خود اختصاص داد.

جنگ جهانی سوم در ادامه جهت فیلم سازی هومن سیدی، تکمیل کننده تدریجی پازل روان شناسانه ای است که او آن را در مغزهای کوچک زنگ زده مطرح نمود، در قورباغه مراحل آزمون و خطای آن را طی کرد و حالا اینجا در جنگ جهانی سوم، به یک بلوغ نسبی رساند.

محسن تنابنده این جایزه را به همسرش که در زمان فیلمبرداری فیلم باردار بوده و در عین حال باید از بچه دیگرشان نیز مراقبت می نموده است ، تقدیم کرد.

او بعلاوه جایزه اش را به تمام جامعه کارگران ایران (که می تواند زندگی شأن شبیه کاراکتر کارگر این فیلم باشد) تقدیم کرد.

محسن تنابنده که با همراهی محمد اطبایی پخش کننده فیلم روی صحنه حاضر شده بود،در عین حال از گرفتن این جایزه ابراز خرسندی کرد و با خنده گفت: آنقدر خوشحالم که می توانم پیاده تا تهران بروم!

منبع: همشهری آنلاین

به "جایزه هایی که به جنگ جهانی سوم رسید ، خوشحالی بی میزان محسن تنابنده در اختتامیه ونیز ، سیدی و تنابنده جوایزشان را به چه کسانی تقدیم کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه هایی که به جنگ جهانی سوم رسید ، خوشحالی بی میزان محسن تنابنده در اختتامیه ونیز ، سیدی و تنابنده جوایزشان را به چه کسانی تقدیم کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید