سیستم عامل تازه آیفون ، امکانات و ویژگی ها

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، زومیت نوشت: سیستم عامل iOS 17 با قابلیت های نو پوستر، اپلیکیشن Journal و حالت نو لاک اسکرین StandBy معرفی گردید.

سیستم عامل تازه آیفون ، امکانات و ویژگی ها

در جریان کنفرانس WWDC 2023 که از آن به عنوان مهم ترین رویداد 10 سال اخیر اپل یاد می نمایند، سیستم عامل iOS 17 معرفی گردید. بی شک، به روزرسانی سیستم عامل آیفون، آن هم با تغییرات نه چندان چمشگیر، تاحدود زیادی زیر سایه رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی Apple Reality Pro و مک پرو نهاده شد، اما باتوجه به روندی که هر سال شاهدش هستیم، بیشتر کاربران به هرحال آیفون های خود را به iOS 17 ارتقا خواهند داد.

تاریخ عرضه iOS 17

سیستم عامل iOS 16 بعد از معرفی در ژوئن 2022 (خرداد 1401)، در سپتامبر 202 2 (شهریور 1401) و حدود یک هفته بعد از عرضه آیفون 14 دردسترس کاربران نهاده شد. سال جاری نیز تازهترین نسخه از سیستم عامل آیفون پیش از انتشار نهایی در سپتامبر 2023 (شهریور) برای عموم و پس از عرضه سری آیفون 15، ابتدا برای توسعه دهندگان دردسترس قرار خواهد گرفت.

کاربرانی که مشتاق به تجربه iOS 17 زودتر از عرضه رسمی هستند، می توانند برای دریافت نسخه بتای عمومی در ماه جولای (تیر) در Apple Beta Software Program ثبت نام نمایند؛ هرچند به علت آزمایشی و ناپایدار بودن این نسخه درمقایسه با نسخه نهایی، نصب آن روی دستگاه اصلی توصیه نمی گردد.

قابلیت های تازه iOS 17

همان طور که انتظار می رفت، سیستم عامل iOS 17 از نظر قابلیت های مهم و تازه حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ چراکه مهندسان اپل بخش بزرگی از کار خود را روی هدست واقعیت ترکیبی و توسعه سیستم عامل موسوم به realityOS آن متمرکز نموده اند.

بااین حال، بعضی از ویژگی های تازه iOS 17 درکنار شماری از بهبودها کماکان به میزان ای مجذوب کننده هستند تا بیشتر کاربران آیفون را به دریافت این به روزرسانی ترغیب نمایند.

قابلیت های تازه تماس، Messages و فیس تایم

اولین ویژگی بزرگی که برای iOS 17 معرفی گردید، ساخت پوستر های جداگانه و خوش رنگ ولعاب برای فهرست مخاطبان است. ویژگی تازهی هم برای voicemail اپلیکیشن پیغام رسان آیفون اضافه شده که شبیه قابلیتی که پیش تر در سری پیسکل 7 گوگل معرفی گردید، درلحظه، رونوشتی از صدای فردی را که با کاربر تماس گرفته روی صفحه نمایش می دهد تا تصمیم بگیرد که آیا می خواهد به تماس پاسخ دهد یا خیر. قابلیت تازهی به نام Check In نیز یاری می نماید تا موقعیت مکانی لحظه ای خود را با فردی که می خواهید دیدار کنید، به اشتراک بگذارید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "سیستم عامل تازه آیفون ، امکانات و ویژگی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل تازه آیفون ، امکانات و ویژگی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید