طرح کانون مدرسه دست یابی به اهداف تعلیم و تربیت را تسهیل می نماید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی (ایبنا)، محمد فائزی با بیان این مطلب اضافه نمود: افزایش وفاق و هم گرایی در سطوح مختلف کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و اجرایی شدن برنامه های مشترک، نقش به سزایی در نیل به اهداف دارد.

طرح کانون مدرسه دست یابی به اهداف تعلیم و تربیت را تسهیل می نماید

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این میان به بازار گسترده عرضه کالاهای فرهنگی به نسل کودک و نوجوان اشاره و با بیان این که امکانی برای پیش بینی برآیند عرضه ها وجود ندارد، بیان نمود: ضرورت دارد با عرضه هنرمندانه و ارائه بسته های فرهنگی متناسب با ساختارهای وجودی مخاطب، به ضریب پذیرش آموزه ها یاری کنیم.

او که در نشست هم اندیشی مسئولان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و آموزش و پرورش در رشت سخن می گفت، به کوشش های مخرب دشمنان برای بسته بندی شکیل محتوای فکری فاسد و عرضه به نسل کودک و نوجوان اشاره و با ضروری ارزیابی کردن مقابله با این چالش ها اضافه نمود: هنگامی که سخن به جا و درستی داریم، ضروری است برای ارائه هنرمندانه آن برنامه ریزی داشته باشیم.

وی در عین حال، موانع و چالش های پیشِ روی فعالان فرهنگی را مورد توجه قرار داد و با خاطر نشان کردن بعضی مقاومت ها در پذیرش حقیقت و آموزه های درست گفت: خلاقیت ورزی و عرضه مخاطب پسند می تواند دریچه ای رو به قلب و اندیشه مخاطبان باز کند.

محمد فائزی، دلبستگی فعالان عرصه فرهنگ به کارکردهای مؤثر کانون پرورش فکری را نیز یادآور شد و با توانمند و مجرب توصیف کردن مربیان این نهاد فرهنگی بیان نمود: جلب نظر و همراه سازی بچه ها و نوجوانان در خارج از وقت های موظفی، گویای موفقیت کانون محسوب می گردد.

این مدیر فرهنگی در همین حال، اشاره ای به اثربخشی طرح کانون مدرسه با مشارکت کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش داشت و با تأکید بر این موضوع که اجرای این طرح ما را به اهداف نظام تعلیم و تربیت نزدیک می نماید، اضافه نمود: نیازمند افزایش تعامل و هم گرایی ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در انتها با قدردانی از برنامه ریزان این نشست و ارزشمند ارزیابی کردن سفر فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به این استان ابزار امیدواری کرد تا در سایه تعاملات گسترده مسئولان دو مجموعه در سطح کشور و استان، پیروزی هرچه بیش تر در جنگ عرضه ها را ببینیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح کانون مدرسه دست یابی به اهداف تعلیم و تربیت را تسهیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کانون مدرسه دست یابی به اهداف تعلیم و تربیت را تسهیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید