طولانی ترین جاده های مستقیم دنیا را بشناسید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، یکی از اصول اولیه رومیان در جاده سازی، استفاده از جهتهای هموار و بدون پیچ و خم برای احداث جاده بود، در دنیا جاده هایی وجود دارند که هیچ پیچ و خمی ندارند و مسافران جهت طولانی را بدون کوچک ترین تغییر جهتی طی می کنند.

طولانی ترین جاده های مستقیم دنیا را بشناسید

سفر جاده ای یکی از بهترین روش های سفر است که بسیاری از ما آن را به سایر روش ها ترجیح می دهیم. سفر جاده ای سختی های زیادی هم دارد و یکی از آن ها پیچ و خم های جاده است. این مسئله راننده را در ساعات طولانی خسته می کند و هر راننده ای جاده مستقیم را به جاده پرپیچ و خم ترجیح می دهد.

در دنیا جاده هایی وجود دارند که مستقیم اند و هیچ گونه انحرافی در طول جهت آن ها وجود ندارد. با ما همراه باشید تا طولانی ترین جاده های مستقیم در سراسر دنیا را بشناسید:

طولانی ترین جاده مستقیم در بریتانیا

طولانی ترین جاده مستقیم بریتانیا، جاده A15 است که بین اسکامپتون و M180 واقع شده است. طول این جاده حدود 28 کیلومتر است و در حومه شهر واقع شده است.

طولانی ترین جاده مستقیم در اروپا

جاده تورین یکی از جاده ها و جهتهای مستقیم طولانی اروپا است که طول آن 11 کیلومتر است. این جاده که در سال 1711 آغاز به ساخت شد، از پیزا استتو در تورین آغاز می شود و به میدان آزادی در ریولی می رسد.

طولانی ترین جاده مستقیم دنیا

بزرگراه شماره 10، در عربستان سعودی، طولانی ترین جاده مستقیم دنیا است که طول آن برابر با 260 کیلومتر است! اگر به صحبت ما اطمینان ندارید و باور کردن آن برایتان سخت است، سری به نقشه های گوگل بزنید!

این جاده که در عربستان سعودی واقع شده است، از روستای حرض آغاز می شود و به شهر البطحا می رسد.

معروف ترین جاده مستقیم دنیا

معروف ترین جاده مستقیم دنیا در استرالیا واقع شده است، این جاده از بزرگراه آیر آغاز می شود و به سواحل جنوبی می رسد. جهت حدود 144 کیلومتر است که کوچک ترین انحرافی ندارد.

هموارترین جاده مستقیم دنیا

هموارترین جاده مستقیم دنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است و دو استان نیویورک و کالیفرنیا را از هم جدا می کند. در طول جهت جاده 80 شما با کوچک ترین دست انداز و ناهمواری روبه رو نمی شود و هیچ گونه انحرافی در طول این جهت وجود ندارد.

مستقیم ترین جاده در آمریکای شمالی

بزرگراه 46 طولانی ترین جهت مستقیم در ایالات متحده و کانادا است که طول آن برابر با 50 کیلومتر است. این ادعا از طریق مقامات داکوتای شمالی اعلام شده است، این در حالی است که جاده بالتیمکانی در یوتا، 50 کیلومتر طولانی تر است.

طولانی ترین جاده ای که از شهرهای مختلفی می گذرد

جاده 54 از ال پاسو، تگزاس به گریگزویل ایلینوی از طولانی ترین جاده های مستقیم دنیا است که از استان های مختلفی عبور می کند. ازجمله آن ها می توانیم به کانزاس، اکلاهما و تگزاس اشاره کنیم.

قدیمی ترین جاده مستقیم دنیا

این جاده با استانداردهای روز دنیا هماهنگ نیست و نمی توانید در آن با خودرو آخرین مدل خود برانید! این جاده قدیمی رم را به شهر بریندیزی متصل می کند. این جاده به نام بانی آن، جاده آپین نام دارد و در 312 قبل از میلاد ساخته شده است.

در سال 71 قبل از میلاد، شش هزار نفر از سپاهیان اسپارتاکوس در این جهت جان باختند.

منبع: کجارو / fa.wikipedia.org / bahesab.ir / The Daily Telegraph

به "طولانی ترین جاده های مستقیم دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین جاده های مستقیم دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید