فناوری 5G وارد دنیای گردشگری و هواپیمایی می گردد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، فناوری 5G در جهان به سرعت در حال افزایش است و جهان را متحول میکند. اما این فناوری در آینده چه تاثیری بر روی صنعت گردشگری خواهد گذاشت؟ در خبرنگاران اطلاعاتی در این خصوص به شما خواننده گرامی ارائه میکنیم. با ما همراه باشید.

فناوری 5G وارد دنیای گردشگری و هواپیمایی می گردد

SITA که پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات در صنعت حمل و نقل هوایی و مسافری است، در خصوص چگونگی ایجاد شبکه های فوق سریع 5G برای فرودگاه ها، خطوط هوایی و مسافران 6 پیش بینی نموده است. ایجاد نموده است.

نوآوری های زیادی در سرسر دنیا و در بخش های مختلف صورت میگیرد اما فرودگاه ها و خطوط هوایی چون مستقیم با مسافران ئر ارتباط هستند از اهمیت بیشتری برخوردارند.نیروی 5G را از جهات مختلف احساس می نمایند. پیش بینی های SITA نشان میدهد که ما در حال ورود به دوره تازهی از سفرهای هوایی هستیم که صنعت گردشگری را از جنبه مثبت، متحول خواهد ساخت.

5G در حال حاضر در تعداد بسیار کمی از فرودگاهها در حال آزامایش است به گونه ای که سرعت عملیات فرودگاهی، مدیریت چمدان و البته پردازش مسافر را افزایش میدهد. این فناوری که انتقال داده ها را بسیار سریع نموده است با ترکیب شدن با هوش مصنوعی و سایر برنامه های کاربردی اتفاقاتی را در آینده رقم خواهد زد که تا کنون فیر ممکن بوده است. در حال حاضر فرودگاه ها از 4G و برای برنامه های IoT یا همان اینترنت اشیا استفاده مینمایند و در بعضی از مکان ها نیز از همان شیوه سنتی پذیرش مسافر استفاده میگردد.

5G به سرعت در حال آمدن به سوی جامعه دنیای است. طبق گزاراشات دریافتی، تا سال 2021 ، 340 میلیون اتصال 5G و تا سال 2025، 2.7 بیلیون اتصال در سطح دنیا وجود خواهد داشت و پیش بینی میگردد تا سال 2026 تا 4 میلیارد دلار به سود صنعت هوانوردی میگردد که بابت استفاده از این خدمت در فرآیند بلیط هواپیما و مسائل مربوط به پرواز و فرودگاه میباشد.

5G در صنعت گردشگری و هواپیمایی تا سال 2025

1. 5G خون حیات اینترنت اشیا خواهد بود

5G به زودی در فرودگاه ها امری عادی خواهد شد و ایده اینکه همه چیز هوشمدانه و با سرعت به یکدیگر متصل خواهد شد دور از فکر نیست.

با وجود فناوری 5G ، اتصال بسیار روانتر و انعطاف پذیر خواهد بود و ایمنی بیشتری نیز در خطوط حاصل خواهد شد. به همین ترتیب عملکرد فرودگاه بهتر میگردد و مسافران نیز رضایت بیشتری خواهند داشت. نتیجه این کار، نظارت هوشمندانه در صف های مختلف فرودگاه و ردیابی و کنترل وسایل نقلیه الکترونیکی است که به سفرهای مسافران یاری می نمایند. ایمنی تر بودن این فناوری به دلیل تاخیر بسیار کم آن در پاسخگویی است به همین دلیل سرعت دستورالعمل ها بالا میرود.

2. 5G با ترکیب هوش مصنوعی برنامه های ویژه هواپیمایی خواهد ساخت

هوش مصنوعی متصل به 5G نقاط میتواند در مرزها و شناسایی افراد بسیار کارآمد باشد به عنوان مثال ، تطبیق بیومتریک مسافران ساده خواهد شد و هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا علائم منحصر به فرد یک مسافر را تشخیص دهد. بعلاوه این فناوری به یاری گیت های پرواز نیز خواهد آمد تا چمدان ها به سرعت آنالیز شوند و مسائل مقدار وسایل مرتفع گردد.

3. 5G باعث راندمان عملیاتی، افزایش درآمدهای جانبی و کاهش هزینه ها خواهد شد

قرار دادن IoT و 5G در کنار هم ، فرصتهای بزرگی را برای شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها برای باز کردن ارزش های تازه تجاری فراهم می آورد. تمام قسمتهای فرودگاه به هم متصل می شوند و کارهای مانیتورینگ و بهینه سازی بسیار ساده تر خواهد بود. به عنوان مثال، ابزارهایی برای کارآمدتر کردن وسایل نقلیه اطراف فرودگاه ارائه میگردد که موجب صرفه جویی بسیار خوبی در هزینه سوخت و منابع دیگر، از جمله نیروی کار می گردد.

4. 5G به یاری مراکز داده پرواز خواهد آمد

این فناوری هواپیماهای نسل بعد را قادر می سازد تا مبادلات گسترده ای از داده ها را در اطراف فرودگاه مبادله نمایند. انتقال سریع داده های هواپیما و تجزیه و تحلیل داده ها باعث خواهد شد تا هواپیماها به موقع پرواز نمایند و به موقع نیز در باند فرودگاه بدون ترافیک به زمین بنشینند که همه این موارد باعث میگردد مسافری که نسبت به رزرو تور اقدام نموده است احساس رضایت بیشتری از سفر خود داشته باشد بعلاوه فرودگاه ها کیفیت Wi-Fi را کنترل نموده و قابلیت های آن را بهبود میبخشند. به لطف این فناوری فرودگاه ها به ساخت بخش های تازه با خدمات نوین اقدام مینمایند.

5- 5G احتمالاً سرویس ارتباطات رادیویی دیجیتال را متحول می نماید

خدماتی که در حال حاضر فقط به وسیله صدا امکان پذیر است و برای خدمات عملیاتی و فرودگاهی و کارمندان فرودگاه استفاده میگردد میتواند با این فناوری بهبود یابد و سرعت عمل کارکنان را بالا ببرد.

6. 5G به احساس خوب مسافر در پرواز یاری خواهد نمود

برای مسافران، واقعیت افزوده و خدمات شخصی سازی شده برای تلفن همراه ارائه خواهد شد که موجب ارائه تفریح های تازه در هواپیما و در حین پرواز میگردد. بعلاوه فیلم بسیار با کیفیت در عرض چند ثانیه برای شما بارگزاری میگردد و مسافران کیفیت بالا را در هواپیما تجربه خواهند کرد.

به لطف فناوری 5G زندگی شیرین تر خواهد شد و علاوه بر آن مسافرت ها رنگ و بویی تازه به خود میگیرد، بنابر این آماده این تغییرات گسترده در آینده ای نسبتاً نزدیک باشید.

منبع: تریپ

به "فناوری 5G وارد دنیای گردشگری و هواپیمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری 5G وارد دنیای گردشگری و هواپیمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید