قدرتنمایی ارتش سرخ و طوفان زرد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ترکیب منتخب هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر در حالی معین شد که 2 تیم پرسپولیس و سپاهان بیشترین نماینده را داشتند.

قدرتنمایی ارتش سرخ و طوفان زرد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی از ایرنا، هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به اتمام رسید. در این هفته از رقابت ها 15 گل زده شد و یک ملاقات بدون رد و بدل شدن گل تمام شد.

بازهم مانند 2 هفته قبل فقط یک تیم میزبان به رجحان دست پیدا کرد. در ترکیب بهترین ها هشت تیم نماینده دارند که سهم سپاهان و پرسپولیس از بقیه بیشتر است.

دروازه بان: داود نوشی صوفیانی (مس رفسنجان)

در کنار فرهاد کرمانشاهی 2 گزینه نهایی برای این پست بودند. درخشش داود نوشی صوفیانی اما یک برد شیرین خارج از خانه را برای مس به ارمغان آورد و به همین دلیل او به جای گلر جوان نفت در ترکیب بهترین های هفته چهاردهم نهاده شد. صوفیانی چندین و چند بار فرصت های تیم شهرخودرو را خنثی کرد.

مدافعان: سید جلال حسینی (پرسپولیس)، موسی کولیبالی (فولاد)، دانیال اسماعیلی فر (سپاهان)، پوریا آریاکیا (آلومینیوم اراک)

در 39 سالگی هم می درخشد. او در روزی که پرسپولیس با لباس سیاه به مناسبت درگذشت علی انصاریان به میدان رفته بود پیروز شد مانند این بازیکن پیش بیاید و با ضربه ای سر دروازه تیم تبریزی را باز کند و تیمش را به رجحان برساند.

در بازی فولاد هم موسی کولیبالی بار دیگر شم گلزنی بالایش را به رخ کشید و تیمش را از شکست در دربی خوزستان نجات داد.

دانیال اسماعیلی فر حالا به همان دفاع راستی تبدیل شده که محرم نویدکیا می خواهد. او این بار در نقش گلزن هم ظاهر شد و دروازه تیم سابقش را باز کرد. در نهایت به پوریا آریا کیا می رسیم.

بازیکن فصل پیش پارس جنوبی جم که حالا در آلومینیوم نقش یک مدافع کناری را ایفا می نماید. او با توجه به داده های متریکا بهترین بازیکن تیمش بود و عملکرد بسیار خوبی در فاز تدافعی داشت.

هافبک ها: سروش رفیعی (سپاهان)، بابک مرادی (استقلال)، سیامک نعمتی (پرسپولیس)، نیما انتظاری (نفت مسجدسلیمان)، محمد محبی (سپاهان)

سروش رفیعی زیر نظر محرم به همان ستاره سابق تبدیل شده است. بازیکنی که روی گل دوم سپاهان اوج هنر خود را خرج کرد و با وجود اینکه پشت به دروازه بود با ارسال یک پاس چند ده متری، محمدرضا خلعتبری را از میانه میدان با دروازه بان تک به تک کرد.

او در الباقی دقایق هم مهندسی حملات تیمش را بر عهده داشت. محمد محبی هم یکی دیگر از ستاره های سپاهان در ملاقات برابر ذوب بود.

او بعد از چند هفته به ترکیب اصلی رسید و تنها 2 دقیقه بعد جواب اعتماد سرمربی را داد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

در استقلال بابک مرادی یکی از ستاره ها بود. او در نیمه دوم یک بازیکن بازیساز شده بود و به مرکز آمده بود و در نهایت کوشش فراوانش منجر به ارسال یک پاس گل شد. مرادی برای دومین هفته متوالی پاس گل داد تا همچنان در ترکیب اصلی بماند.

به سیامک نعمتی برسیم. بازیکن پرکوشش پرسپولیس که همه کار در تبریز انجام داد و حتی بالاتر از سیدجلال حسینی بهترین بازیکن میدان بود. او یک پاس گل داد و در بقیه دقایق هم به تیمش خدمت کرد.

نیما انتظاری یکی از بهترین های نفت در لیگ بیستم بوده و هیچ شکی در این مساله نیست. دریافت یک امتیاز از گل گهر در سیرجان و عدم دریافت گل از این تیم هجومی ساختاری قوی در خط دفاعی و میانی می خواست.

کمربند این سازمان در اختیار نیما انتظاری بود. او به خوبی در میانه زمین دوید و اجازه خودنمایی به گل گهری ها را نداد.

مهاجمان: رضا خالقی فر (صنعت نفت)

او هم یکی از مسن ترین بازیکنان لیگ است اما همچنان در بازی های مهم و وقتی که تیمش به او نیاز دارد وارد عمل می گردد و می درخشد.

رضا خالقی فر با یک ضربه سر تماشایی تک گل تیمش مقابل فولاد را به ثمر رساند و اگر خط دفاعی صنعت باهوش تر بود می توانست این گل سه امتیازی باشد.

سرمربی: یحیی گل محمدی (پرسپولیس)

با وجود روحیه پایین بازیکنان، او تیمش را به خوبی مهیای حضور در زمین کرد و پرسپولیس توانست از یک بازی 6 امتیازی بیرون از خانه به سلامت بیرون بیاید و با شایستگی این اتفاق رخ داد. یحیی به خوبی ضعف های خودش و تیمش را رفع نموده بود و به همه اثبات کرد بازهم پرسپولیس مدعی قهرمانی است.

منبع: جام جم آنلاین

به "قدرتنمایی ارتش سرخ و طوفان زرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتنمایی ارتش سرخ و طوفان زرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید