مبارزه با دوپینگ از اهداف اصلی فدراسیون وزنه برداری است

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، محسن بیرانوند در مجمع انتخاباتی هیئت وزنه برداری استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در رشته ورزشی وزنه برداری از ظرفیت های بالایی برخوردار است و توانسته در مسابقات بین المللی برای کشور افتخارآفرینی کند.

مبارزه با دوپینگ از اهداف اصلی فدراسیون وزنه برداری است

وی با گرامیداشت یاد ورزشکاران و پهلوانان نامی استان اردبیل در رشته وزنه برداری گفت: امیدواریم رئیس جدید هیئت وزنه برداری که از قهرمانان این رشته نیز هست بتواند با مدیریت جدی از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های نیروی انسانی جوان و نیز از باتجربه های این رشته ورزشی برای ارتقا صندلی وزنه برداری کوشش نمایند.

دبیر فدراسیون وزنه برداری کشور از قهرمانی چهار سال متوالی جوانان دنیا در رشته وزنه برداری را یادآور شد و اضافه نمود: برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری توانستیم در گروه تیمی بزرگسالان در سکوی اول قرار بگیریم و نیز سکوی سوم را نیز کسب کردیم.

بیرانوند به آغاز فعالیت وزنه برداری بانوان در سه سال گذشته اشاره نمود و گفت: در بخش بانوان می توان با کمترین سرمایه گذاری بهترین نتایج را در رشته وزنه برداری گرفت که کسب مدال بین المللی توسط خانم سیده الهام حسینی در کشور ترکیه حاصل این نگاه ویژه بوده است.

وی توجه ویژه به رشته وزنه برداری بانوان و تربیت نیروی انسانی در این بخش را از هیئت های استانی خواهان شد و گفت: به همین دلیل در نظر داریم سالن های ویژه وزنه برداری را برای بانوان در کشور محیا کنیم.

دبیر فدراسیون وزنه برداری کشور مبارزه با دوپینگ را از برنامه های اصلی فدراسیون عنوان نمود و گفت: با توجه به سوابق گذشته ایران اولین کشوری هست که در مسابقات کشوری نیز تست دوپینگ برای مبارزه با آن گرفته می گردد تا در مسابقات بین المللی و دنیای شاهد اتفاقات تلخ محرومیت ورزشکاران نباشیم.

بیرانوند ادامه داد: بزرگترین ابزار برای مبارزه با دوپینگ آموزش و تداوم آن در تمام سنین و گروه های ورزشکاران است و اعتقاد دارم هیئت های ورزشی برای پیروزیت و کسب نتایج بهتر حتماً باید آموزش و کادرسازی را در اولویت قرار دهند.

وی از سازماندهی بیش از سه هزار و 300 ورزشکار وزنه بردار در کشور اطلاع داد و گفت: قطعاً این آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران نیست و این تعداد وزنه بردار صرفاً کسانی هستند که به اجبار باشگاه های وزنه برداری و فدراسیون دارای بیمه ورزشی هستند که البته تا سرانجام سال آمار دقیق تر اعلام خواهد شد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری کشور به آسیب های شیوع ویروس کرونا نیز اشاره نمود و گفت: قطعاً این ویروس باعث کاهش آمار ورزشکاران شده است و نمی توان این را کتمان کرد ولی با توجه با سابقه این رشته ورزشی در کشور و نهادینه شدن صندلی آن در خانواده ها انتظار افزایش را نیز داریم.

بیرانوند از بازگشایی باشگاه های در شهرهای با شرایط زرد و آبی شیوع کرونا نیز اشاره نمود و گفت: با توجه به استعلامات اجرا شده از وزارت بهداشت با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و نیز تعداد ورزشکاران باشگاه ها می توانند فعالیت نمایند تا این فرصت از دست رفته حدود یک ساله را جبران کنیم.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات وزنه برداری اشاره نمود و اضافه نمود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته مسابقات آسیایی بزرگسالان آسیا اردیبهشت سال 1400 در ازبکستان و در اواخر فروردین سال آینده نیز مسابقات جوانان دنیا در کشور عربستان با حضور ورزشکارانی از مردان و زنان ایران برگزار می گردد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری کشور یکی از برنامه های فدراسیون وزنه برداری را استعدادیابی عنوان نمود و گفت: قطعاً آموزش و پرورش بستر فوق العاده ای به لحاظ بانک اطلاعاتی دقیقی از دانش آموزان دارد و با دارا بودن مربیان تربیت بدنی در مدارس می توان در حوزه استعدادیابی پیروز بود

بیرانوند از احیا المپیادهای دانش آموزی اطلاع داد و گفت: با توافقاتی که انجام گرفته باید تمام انجمن های ورزشی دانش آموزی در سراسر هیئت های کشور احیا و در برگزاری المپیادها پای کار باشند.

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، با برگزاری مجمع انتخاباتی سعید علی حسینی با کسب 10 رأی از مجموع 17 رأی مأخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیأت وزنه برداری استان اردبیل انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مبارزه با دوپینگ از اهداف اصلی فدراسیون وزنه برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با دوپینگ از اهداف اصلی فدراسیون وزنه برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید