نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

داستان چیست؟

مجید صفایی گفت: این مزرعه گردشگری در زمینی به مساحت 17 هزار متر ساخته و برای 30 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می نماید.

وی اضافه کرد:گردشگری کشاورزی یکی از انواع گردشگری مبتنی بر فعالیت های کشاورزی است که در جهت رسیدن به توسعه روستایی و ایجاد درآمد ثانویه برای جوامع بومی پیشنهاد می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: گردشگری کشاورزی یا گردشگری مزرعه بهترین راه چاره حاضر برای توسعه روستاها و رونق مالی آنها است.

صفایی مطرح نمود: ترویج این نوع از گردشگری می تواند هم کمکی به بهبود اوضاع زندگی و معیشت روستاییان کشاورز باشد و هم تجربه ای متفاوت برای گردشگران اسیر در شهرهای عظیم و صنعت باشد.

وی با اشاره به اهمیت رونق گردشگری کشاورزی در توسعه مالی روستاها ابراز داشت: از سرمایه گذاران برای ایجاد توسعه زیر ساعت های گردشگری کشاورزی در مزارع، باغ ها دامپروری ها گلخانه های محل پرورش گل و گیاه و مراکز پرورش طیور حمایت ویژه می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد کمپ های عشایری و اقامتگاه های بومگردی با توجه به ظرفیت آب و هوای طبیعی، خوراکی ها و غذاهای محلی متنوع در کهگیلویه و بویر احمد می تواند منجر به کسب تجربه هایی برای گردشگران و در آمدزایی برای اهالی منطقه گردد. صفایی از شناسایی 14 روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اطلاع داد و گفت: توسعه گردشگری روستایی ایجاد کمپ های عشایری، توسعه بومگردی با هدفت رونق مالی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت مهمترین برنامه های کاری این اداره در سال 1400 است.

منبع: همگردی

به "نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید