نکاتی که کوهنوردان باید در پاییز بدانند!

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، رئیس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان گفت: هنگام پیاده روی در پاییز، حتما لوازم ایمنی و اضافی را درون کوله پشتی خود قرار دهید.

نکاتی که کوهنوردان باید در پاییز بدانند!

بهزاد امیری، رئیس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ مهدی آبادانی، با اشاره به شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورمان اظهار کرد: افرادی که به منطقه ها روستایی و یا حاشیه شهرها رفته و اقدام به بیابان گردی وکوهنوردی می نمایند، باید مراقب گزش حیوانات مختلف باشند.

او اضافه کرد: برای جلوگیری از هرگونه سقوط غیرمنتظره باید از لحاظ فیزیک بدنی، قوی باشید و یک چوب دستی محکم هم ضروری است.

امیری ادامه داد: بهتر است کوهنوردان در محل هایی که دارای سنگلاخ و سوراخ های زیاد است توقف ننمایند و کوله پشتی و لباس هایشان را بر روی زمین رها ننمایند.

رئیس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: این ورزشکاران هنگام شب از جمع آوری چوب، جدا پرهیز نمایند.

او اضافه کرد: برای اینکه در طبیعت از گزند حشراتی نظیر کنه درامان باشید، حتماً لباس گرم خود را با شلوارهای بلند بپوشید تا به وسیله آنان آسیبی به شما نرسد. پماد گزیدگی و اسپری حشره کش به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آنها بهره ببرید.

امیری با اشاره به لزوم استفاده کشاورزان از کفش های ساق دار و دستکش ضخیم اعلام کرد: کشاورزان باید هنگام بیرون آوردن میوه از صندوق، با احتیاط این کار را انجام دهند تا از گزند احتمالی حیوانات در امان باشند، بعلاوه از نگه داری هیزم و مصالح ساختمانی در نزدیکی محل زندگی، خودداری نمایند.

رئیس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: کفش و لباس را قبل از پوشیدن آنالیز نموده و از پا برهنه رفتن و خوابیدن در محیط باز جدا خودداری کنید. حتما درز و شکاف خانه ها را برای جلوگیری از ورود عقرب به خانه و استراحتگاه ها مسدود کنید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نکاتی که کوهنوردان باید در پاییز بدانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که کوهنوردان باید در پاییز بدانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید