هر آنچه درباره سالنتو ملقب به مالدیو ایتالیا باید بدانید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، برای گشت و گذار در سواحل شنی نرم و آب های شفاف نیازی به رفتن به منطقه ها استوایی نیست و سالنتو (Salento) در پاشنه ایتالیا همه این موارد را درون خودش دارد. اینجا به علت سواحل بهشتی خودش به عنوان مالدیو ایتالیا معروفیت پیدا نموده و بخشی از منطقه اداری آپولیا محسوب می گردد که از میراث فرهنگی غنی ای برخوردار است و علت آن تأثیرپذیری از فرهنگ های مختلفی است که در طول قرن ها تأثیر خود را بر اینجا گذاشته اند.

هر آنچه درباره سالنتو ملقب به مالدیو ایتالیا باید بدانید

سالنتو بین دریای آدریاتیک در شرق و دریای ایونی در غرب قرار گرفته و اگرچه یک شبه جزیره کوچک است و تنها 100 کیلومتر طول و 40 کیلومتر عرض دارد اما از دو خط ساحلی کاملا متفاوت برخوردار است.

بیشتر بخوانیم:

عکاسی با Huawei Mate 10 Pro از تهران تا مالدیو
و تمام زیبایی های تهران تا مالدیو با Huawei Mate 10 Pro
عکاسی سیاه و سفید با Huawei Mate 10 Pro

PescolusePuglia Tourist Board

مالدیو ایتالیا کجاست؟

مالدیو ایتالیا در بخش ایونی شبه جزیره واقع شده است. بعضی از خیره نماینده ترین نقاط ایجاد نیز پونتا پروچیتو (Ham Point)، پسکولوس (Pescoluse) و پارک های ملی پونتا پیزو (Punta Pizzo) و پورتو سلواجیو (Porto Selvaggio) هستند، جایی که دریا با تل ماسه های شنی پوشیده از درختچه های سبز ماکی در کنار هم قرار می گیرند.

پورتو سزارئو (Porto Cesareo) بخشی از یک ذخیره گاه دریایی عالی به شمار می رود که برای غواصی عالی است چراکه بستر آن دارای ویژگی های نیمه گرمسیری است و حیوانات مختلفی در آن زندگی می نمایند. این شهر دارای جزایر طبیعی مانند جزیره خرگوش یا Isola dei Conigli است که می توان با قایق یا حتی شنا کردن به آنجا رفت.

گالیپولی (Gallipoli) در ضلع غربی نیز از جمله جاهایی است که باید از آن تماشا کرد. مرکز تاریخی اینجا نیز جزیره ای است که به یک قلعه تبدیل شده و به وسیله یک پل 500 ساله می توان به آنجا رفت. جاذبه های اصلی قلعه نیز کلیسای جامع سنت آگاتا (Cathedral SantAgata) و ساحل خلوص یا Spiaggia della Purità است. در همان نزدیکی نیز بایا ورده (Baia Verde) واقع شده است که یکی از برترین مکان ها برای زندگی شبانه در کل ایتالیا محسوب می گردد. دو دریا در سانتا ماری دی لوکا (Santa Maria di Leuca) به یکدیگر می رسند که یکی از منتهی الیه ایتالیا محسوب می گردد. مردم برای تحسین غروب و طلوغ خورشید به نوک اینجا به نام پونتا ریستولا می آیند.

تورهای قایق نشان می دهند که دو طرف ساحل چقدر با یکدیگر تفاوت دارند چراکه در دریای ایونی صخره ها کوچک ولی در دریای آدریاتیک صخره های بسیار چشمگیر هستند. در هر دو سمت غارهایی وجود دارند که بعضی از آن ها زمانی محل زندگی مردم پارینه سنگی بوده اند. باستان شناسان بعلاوه کتیبه هایی از دوران یونان و روم پیدا نموده اند که بیشتر مربوط به ملوانانی است که از خدایان درخواست یاری به هنگام سفر داشتند.

Santa Maria al BagnoPuglia Tourist Board

سمت متفاوت و دیگر سالنتو

سمت سالنتو در دریای آدریاتیک اصلا شبیه به مالدیو نیست اما به همان مقدار خیره نماینده است. خط ساحلی ناهموار پر از غارها و صخره هایی است که می توان در میان آن ها کاوش کرد یا به زیر دریا رفت و غواصی کرد. برجسته ترین نقطه نیز Il Ciolo نام دارد، دره ای با پلی 40 متری مشرف به آن که سکویی برای افرادی است که شجاعت و مهارت شیرجه زدن را دارند.

استخرهای طبیعی شنا در غار شعر یا Grotta della Poesia به افراد این امکان را می دهد تا از ارتفاع 5 متری به درون آب شیرجه بزنند. در میان بسیاری از غارها در ضلع شرقی، غار زینزولوسا (Grotta della Zinzulusa) یکی از تماشایی ترین غارها به شمار می رود.

Santa Maria di Leuca and Santa Maria de Finibus TerraePuglia Tourist Board

برترین شهرهای داخلی سالنتو

زیبایی های سالنتو درون آن نیز ادامه دارد، جایی که درختان زیتون، تاکستان ها و خانه های مزرعه ای معمولی به نام masseries در نقاط مختلف پراکنده اند شده اند. شهرهای بسیار زیادی در اینجا وجود دارند که بناهای تاریخی خودشان را به خوبی حفظ نموده اند و از جمله آن ها می توان به اوستونی (Ostuni) و ناردو (Nardò) اشاره نمود اما در این میان، شهر لچه (Lecce) جالب توجه تر است. لچه بزرگترین شهر سالنتو محسوب می گردد که در آن دانشگاه محلی و موزه های اصلی قرار دارند. اینجا به سبک باروک ساخته شده و سنگ های گچی آن نیز در زیر نور خورشید صورتی به نظر می رسند.

در میدان اصلی شهر لچه یک آمفی تئاتر واقع شده است، آمفی تئاتری که حدود یک قرن پیش به وسیله یک محقق بومی کشف شد. از آنجا که آن ها نمی خواستند کل میدان Piazza SantOronzo را تخریب نمایند، تنها نیمی از این آمفی تئاتر قابل مشاهده است.

Burrata from SalentoPuglia Tourist Board

غذاهای سالنتو

غذاهای بومی در سالنتو ترکیبی از پاستا، ماهی، خوارک دریایی، بوراتا و سبزیجات بومی همانند گوجه فرنگی، بادمجان و زیتون است. غذای برجسته در اینجا سیسری تریا نام دارد که پاستا با نخود سرخ شده است و در تمام طول سال پخت می گردد. ناهار معمولی در اینجا نیز پوچیا است که یک نان تخت است و معمولا با پنیر محلی، گوشت پخت شده و سبزیجات پر می گردد. برای دسر یا صبحانه نیز پاستیسوتو، شیرینی پر شده با کاسترد تخم مرغ و بستنی تهیه شده با کاروسلو، میوه که مزه مبهمی شبیه خیار دارد را باید امتحان کرد.

Gallipoli Torre dallAltoPuglia Tourist Board

برترین زمان سفر به سالنتو

سالنتو بیشتر به خاطر بادهای شدیدش معروفیت دارد اما به شدت گرم می گردد، بنابراین بهتر است از ماه ژوئیه و اوت برای سفر به اینجا اجتناب کنید چراکه گرم ترین و شلوغ ترین زمان به شمار می رود. اینجا به یکی از پربازدیدترین جاهای تماشای ایتالیا در دهه اخیر تبدیل شده است و در سفر خود ممکن است با جمعیت زیادی روبرو شوید. البته در ماه های مه، ژوئن و سپتامبر جمعیت بازتماشامایندگان اندکی کاهش می یابد.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "هر آنچه درباره سالنتو ملقب به مالدیو ایتالیا باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره سالنتو ملقب به مالدیو ایتالیا باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید