واتساپ رمزگذاری را به نسخه پشتیبان پیغام ها هم اضافه می نماید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، واتساپ به زودی قابلیت رمزگذاری سراسری را که در واقع راه چاره امنیتی این اپلیکیشن برای محافظت از حریم خصوصی کاربران حین رد و بدل کردن پیغام است به پیغام های پشتیبان گیری شده اضافه خواهد نمود.

واتساپ رمزگذاری را به نسخه پشتیبان پیغام ها هم اضافه می نماید

واتساپ از لحاظ امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران، اگرچه برترین نیست اما قطعا یکی از برترین اپلیکیشن های پیغام رسان به شمار میرود. به همین دلیل کاربران بسیار زیادی آن را به اسم اپلیکیشن پیغام رسان پیش فرض خود انتخاب می نمایند. از آنجایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا تعداد کاربران واتساپ به صورت ناگهانی افزایش پیدا کرد، قابلیت های خوبی هم در راستای جذب هرچه بیشتر مخاطب به آن اضافه شد و هنوز هم شاهد اضافه شدن قابلیت های بیشتر به آن هستیم.

یکی از این قابلیت ها اما به جای اینکه نرم افزاری باشد و به صورت مستقیم روی تجربه کاربری تأثیر بگذارد، به حریم خصوصی و امنیت مربوط می گردد. البته هنوز شاهد عرضه رسمی آن برای اپلیکیشن نیستیم اما گفته می گردد که به زودی این اتفاق خواهد افتاد. آنچه درباره آن حرف می زنیم، اضافه شدن رمزگذاری سراسری برای پیغام های پشتیبان گیری شده است.

در حال حاضر این قابلیت فقط برای پیغام هایی که به صورت لحظه ای بین مخاطبین خود رد و بدل می کنید وجود دارد اما این طور که به نظر می رسد، قرار است برای پیغام های پشتیبان گیری شده هم شاهد این شیوه امنیتی باشیم. اگر با رمزگذاری سراسری آشنایی ندارید باید بگوییم که این ویژگی End-to-End Encrypted نام دارد و روش آن برای محافظت از پیغام ها، فراوری یک کد 64 رقمی تصادفی برای هر پیغامی است که در این اپلیکیشن ارسال می گردد. بدین ترتیب حتی خود واتساپ هم قادر به رمزگشایی پیغام های رد و بدل شده بین کاربران نخواهد بود.

تا به این لحظه پیغام هایی که کاربر از آن ها فایل پشتیبان تهیه می کرد بدون اینکه رمزنگاری شوند در حسابی که وارد کردید ذخیره می شدند. بنابراین هیچگونه امنیت خاصی برای محافظت از آن ها وجود نداشت. اما به زودی واتساپ این امکان را برای پیغام هایی که می خواهید در حساب کاربری خود ذخیره کنید هم فراهم می نماید. سپس این پیغام ها را می توان در سرویس های ابری نظیر گوگل درایو یا آی کلاود ذخیره کرد.

کاربران حتی قادر خواهند بود برای پیغام های قدیمی خود رمز عبور در نظر بگیرند. در این صورت کد تصادفی فراوری شده در یک Backup Key Vault با ماژول امنیتی سخت افزاری ذخیره می گردد. زمانی که این پیغام ها ذخیره شوند، کاربر می تواند رمز عبور خود را وارد Backup Key Vault کند تا کد رمزگذاری شده خود را دریافت کند و به پیغام های قدیمی دسترسی داشته باشد. اگر هم به تعداد دفعات خاصی کلید خود را به اشتباه وارد کنید، دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود. بنابراین باید کاملا نسبت به حفظ رمز عبور خود هشیار عمل کنید.

با توجه به خبرهای منتشر شده پیرامون این موضوع، قابلیت رمزگذاری سراسری برای پیغام های پشتیبان گیری شده طی هفته های آینده برای سیستم عامل اندروید و iOS عرضه خواهد شد اما متأسفانه از تاریخ دقیق آن بی خبریم.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "واتساپ رمزگذاری را به نسخه پشتیبان پیغام ها هم اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ رمزگذاری را به نسخه پشتیبان پیغام ها هم اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید