وگان ها و نجات گردشگری و طبیعت

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، این روزها گیاهخواری و گردشگری به دلیل تاثیری که روی یکدیگر می گذاردن، بسیار مورد توجه واقع شده اند. طی سال های گذشته سبک زندگی مردم تغییرات زیادی نموده است. بعضی از این تغییرات کاملا خودخواسته و بعضی دیگر به دلیل اجبارهایی بوده است که در هر برهه از زمان و بنا به دلایل مختلف روی داده است.

وگان ها و نجات گردشگری و طبیعت

شاید جالب باشد که این تغییر در سبک زندگی و روی آوردن به مواد غذایی گیاهی بر روی جهانگردی نیز تاثیرات زیادی داشته است. امروزه اغلب کشورهایی که درآمدهای بالایی از حوزه جهانگردی دارند سعی می کنند به مقوله گیاهخواری و جهانگردی بیشتر بپردازند و بدین شکل جهانگردها و جهانگرد های زیادی را تشویق به بازدید از کشورشان کنند.

شرکت گلوبال دیتا در سال 2019، نظر سنجی انجام داد و در این نظرسنجی حدود 46 درصد از مردم ابراز کردند که دوست دارند محصولاتی خریداری کنند که به نفع محیط زیست و یا حیوانات باشد. نظرسنجی بعدی که در سال 2020 انجام شد نشان داد که 76 از شرکت کنندگان تمایل دارند به سراغ محصولات و یا خدماتی بروند که با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته و کمترین ضرر را برای آنها به دنبال دارد.

برای رزرو ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری وبلاگ مهدی آبادانی روی تصویر کلیک کنید:

گیاهخواری و جهانگردی | وگان و جهانگردی پایدار

وگان به کسانی گفته می گردد که به خوردن هیچ نوع گوشتی علاقه نداشته و برای به دست انرژی مورد احتیاج برای کارها و فعالیت های روزانه خود تنها از سبزی ها و گیاهان استفاده می کنند؛ به این گروه اصطلاحا گیاه خوار و یا وگان گفته می گردد. همانطوری که در قسمت مقدمه به آن به اشاره کردیم در سال های گذشته رابطه تنگاتنگی بین گیاهخواری و جهانگردی به وجود آمده است.

جالب است بدانید که وگان و یا همان گیاه خواری تاثیرات مثبت زیادی در محیط زیست از خود نشان می دهد. وگان ها تاثیر منفی که کشاورزی بر محیط زیست از خود بر جای گذاشته است را به حداقل رسانده اند.

وقتی شما به عنوان یک جهانگرد محیط زیست را نیز حفظ نموده و از آسیب به آن خودداری می کنید این به این معناست که شما به جهانگردی مسئولانه پایبند هستید و این موضوع به خوبی می تواند به جهانگردی پایدار یاری کند.

البته گیاهخواری و جهانگردی تنها صرف غذاهای گیاهی در رستوران هایی که این گونه غذاها را سرو می کنند نیست و مساله چیزی فراتر از اینهاست. گیاهخواران و وگان ها به صورت کلی با تمام فعالیت هایی که تاثیر منفی بر روی حیوانات دارند مخالف هستند و شاید همین مساله فعالیت های جهانگردی که به نوعی با حیوانات در ارتباط است را محدود می نماید.

همین مساله در گذشته، پیدا کردن رستوران هایی که غذاهای گیاهی سرو می کنند را به کار بسیار سختی تبدیل نموده بود، اما از آنجایی که امروزه عده زیادی به گیاهخواری روی آورده اند پیدا کردن رستوران هایی که تنها در حال ارائه غذاهای گیاهی هستند اصلا کار سختی نیست. بعضی مناطق با داشتن رستوران هایی که غذاهای گوشتی سرو نمی کنند فرصت خوبی را برای افزایش جذب جهانگرد برای خود ایجاد نموده اند.

وگان و نوآوری در حوزه جهانگردی

همان طوری که در قسمت های بالایی به آن اشاره کردیم گیاهخواری می تواند فرصت ویژه ای برای جهانگردی فراهم کند. کشورهایی که به دنبال تشویق جهانگردها و جهانگرد ها هستند سعی می کنند از روش ها و ابزارهای مختلف استفاده کنند تا درآمدهای بالایی به وسیله گیاهخواری برسند. در ادامه این قسمت به نوآوری هایی که در حوزه گیاهخواری و جهانگردی خلق شده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

وگان ها در هتل Saora 1875

در اسکاتلند هتلی وجود دارد به نام هتل Saora 1875 که به صورت کاملا اختصاصی برای گیاهخوارن در سال 2018 ساخته شده است. این هتل علاوه بر آنکه غذاهای مورد علاقه گیاهخوران را ارائه می نماید تختخواب های گیاهی نیز در اختیار این گروه قرار داده است و در آنها از پشم و پر استفاده نشده است. حتی مینی بار کوچکی که اتاق های این هتل وجود دارد نیز به صورت وگان است.

گیاهخواری و جهانگردی در هتل Hilton London Bankside

یکی دیگر از هتل هایی که در حال ارائه خدمات به گیاهخواران است، هتل Hilton London Bankside است. این هتل در سال 2019 ساخته شده و یک تجربه واقعی و جامع از گیاهخواری و زندگی به این سبک را در اختیار وگان ها قرار داده است. در این هتل همه چیز از جمله کف، کلید کارت ها، وسایل حمام، فرش، تختخواب ها، مینی بار و حتی میز پذیرش از محصولات گیاهی ساخته شده اند.

وگان ها در کشور آلمان

یکی از کشورهایی که در حوزه گیاهخواری و جهانگردی نیز توانسته پیشرفت های بسیار خوبی از خود نشان دهد و با ارائه بیش از 500 ویژگی در هتل های مخصوص گیاهخواران بهترین امکانات را در اختیارشان قرار دهد کشور آلمان است.

تعداد هتل هایی که به گیاهخواران خدمات ارائه می کنند در این کشور رو به افزایش است و جهانگردان به لطف برنامه هایی که در حال توسعه سفر برای این گروه هستند به خوبی می توانند اطلاعات تورهایی که در این حوزه فعالیت می کنند را در اختیار داشته باشد.

برنامه های Air Vegan و Veg Visits دو برنامه بسیار مفید و کاربردی در حوزه گیاهخواری و جهانگردی هستند و به یاری آنها می توان فرودگاه های گیاه پسند، غذاخوری هایی که در منوی آنها غذاهای گیاهی وجود دارد و غیره را مشاهده کرد. رتبه بندی هایی که در این برنامه ها وجود دارد به شما یاری می نماید تا بتوانید بهترین ها را برای اقامت خود انتخاب کنید.

تاثیر گیاهخواری بر جهانگردی

علاوه بر هتل ها، شرکت های مسافری نیز سعی کردند روندی که پیش از این به آن پایبند بودند را تغییر دهند. برای مثال شرکت هایی که در حال حاضر اقدام به تهیه تور برای جهانگردان وگان می کنند در حال افزایش است و این مورد خصوصا برای گیاهخواران می تواند بسیار جالب توجه به نظر آید.

علاوه بر این موضوع بسیاری از شرکت های مسافرتی سعی می کنند محصولاتی که به وگان ها ارائه می دهند را افزایش دهند و احتیاجهای آنها را به بهترین شکل ممکن برآورده کنند.

موضوع گیاهخواری مساله ای است که امروز شیوع زیادی پیدا نموده و وگان ها برای پیدا کردن محصولاتی که با سبک زندگی شان هماهنگی دارد احتیاجی نیست وقت زیادی صرف کنند و یا برای صرف یک وعده غذایی به دنبال رستورانی باشند که غذای گیاه سرو می نماید.

هر چه بتوان رضایت وگان ها را از ارائه محصولات و خدمات بیشتر کرد بدون شک تعداد کسانی که به عنوان مشتریان وفادار شناخته می شوند نیز افزایش پیدا می نماید و این می تواند خبری خوب برای تمام کسانی باشد که در حوزه جهانگردی در حال فعالیت هستند.

منبع: الی گشت

به "وگان ها و نجات گردشگری و طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وگان ها و نجات گردشگری و طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید