پرداخت 12 میلیارد یاری بلاعوض به غرفه داران معبد هندوهای بندرعباس

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، پرداخت 12 میلیارد یاری بلاعوض به غرفه داران معبد هندوهای بندرعباس صورت گرفت.

پرداخت 12 میلیارد یاری بلاعوض به غرفه داران معبد هندوهای بندرعباس

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: بازارچه صنایع دستی که در ضلع شمالی معبد هندوهای بندرعباس در استان هرمزگان قرار داشت، در سال 1399 در ساعات تعطیلی دچار آتش سوزی شد و حدود 21 غرفه از این بازارچه که در اختیار زنان هنرمند سرپرست خانوار برای عرضه تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی قرار داده شده بود، دچار آسیب جدی و موجب از بین رفتن بسیاری از کالاهای آنها شد، که خوشبختانه این حادثه خسارات جانی نداشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد: براساس پیگیری و آنالیز ها که به وسیله معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان انجام شد، مقدار آسیب وارد شده به غرفه های بازارچه صنایع دستی معبد هندوها مبلغ 12 میلیارد ریال برآورد شد.

محمودیان توضیح داد: وزیر میراث فرهنگی با توجه ویژه ای که به مسائل و مسائل زنان هنرمند و سرپرست خانوار دارد، به منظور یاری، حمایت ویژه و جبران آسیب وارده دستور داد تا مبلغ 12 میلیارد ریال یاری بلاعوض به حساب آنها واریز گردد.

وی گفت: با توجه به پیگیری های مونسان، مقرر شد تا استاندار هرمزگان مکانی را به منظور ایجاد بازارچه تازه صنایع دستی در بازار سابق ماهی فروشان بندرعباس در اختیار زنان هنرمند سرپرست خانوار قرار دهد. این بازار در حال نوسازی، بهسازی و آماده سازی به منظور واگذاری به هنرمندان آسیب دیده بوده و قرار است به بازارچه ساحلی تبدیل گردد.

منبع: همگردی

به "پرداخت 12 میلیارد یاری بلاعوض به غرفه داران معبد هندوهای بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 12 میلیارد یاری بلاعوض به غرفه داران معبد هندوهای بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید