پرواز هست، تقاضا نیست
به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی فوتبال، اخبار این تورنمنت خبری هم بیشتر شنیده می گردد و حالا با گذشت چند ماه از زمانی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی روش های مختلف را برای سفر از ایران به قطر اعلام نموده بودند، حالا به نظر می رسد کمبود تقاضا در این زمینه باعث شده روش های پیشنهادی به تعداد محدودی پرواز کاهش یابد.
در حالی که در ماه های گذشته اعلام شده بود مقرر شده تا پروازهایی از شهرهای تهران، کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و لار به قطر برای تماشاگران ایرانی در نظر گرفته گردد، اکنون اعلام شده که این پروازها از مبداهای تهران، شیراز، لار و لامرد انجام می گردد، در حالی که پروازهای شیراز و لار جزو پروازهای همیشگی ایران به قطر است.
پیش از این هم حسن خوشخو -معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری- درباره اضافه شدن ایرلاین های دیگر به جز ایران ایر برای پروازهای جام جهانی، گفته بود: اینطور به نظر می رسد که تقاضا برای بلیت روی سیستم ها مشهود نیست و هنوز تب حضور در جام جهانی داغ نشده است، اما ما به عنوان سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای هر شهری که ایرلاین ها درخواست دهند، هیچ محدودیتی نداریم.
البته مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی- درباره اینکه با حضور در کیش چطور می توان برای تماشای بازی ها به قطر رفت، هم گفته بود: امکان پروازهای شاتل از کیش به قطر وجود دارد تا در صورت تقاضا به صورت محدود با 150 مسافر، هر یک ساعت یک پرواز به دوحه انجام گردد؛ البته در حال حاضر ترمینال خارجی این جزیره هم جوابگوی دو هواپیمای همزمان نیست و امکانات زیرساخت هایش آماده نشده است.
محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- نیز به تازگی درباره پروازهای جام جهانی گفت که 84 پرواز ایران ایر و 198 قطر ایرویز از شش شهر ایران هماهنگ شده که مبداهای کیش، لامرد و تهران با ایران ایر و مبداهای مشهد، اصفهان و کیش با قطر ایرویز خواهد بود.
با وجود این و در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری اظهار نموده که محدودیتی در پروازهای ایران به قطر نیست، به نظر می رسد تماشاگران ایرانی آنطور که باید از بازی ها استقبال ننموده و کمبود تقاضا باعث شده شهرهای پروازی کاهش یابد و پروازهای آینده هم مشروط به درخواست های متقاضیان خواهد بود.
منبع: گردشبان