یک شهر، دو تیم، یک جام

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، وقتی امشب سوت پایان بازی در هفته سی وهشتم لالیگا زده شود، یا اتلتیکو مادرید در ورزشگاه خوزه زوریلای شهر وایادولید یازدهمین قهرمانی اش را جشن می گیرد یا این که رئال مادرید در ورزشگاه آلفردو دی استفانو به سی و پنجمین قهرمانی در لالیگا می سرد تا از این حیث دست نیافتنی تر باشد.

یک شهر، دو تیم، یک جام

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی به نقل از روزنامه وبلاگ مهدی آبادانی ، بازی های چند هفته اخیر این دو تیم باعث شد اتلتیکو که فاصله اش با تیم دوم 12 امتیاز بود، حالا فقط با دو امتیاز بالاتر از رئال باشد.

تیم دیگو سیمئونه در هفته آخر مقابل وایادولید قرار می گیرد که با 31امتیاز در رده نوزدهم است و اگر می خواهد در لالیگا بماند، دو کار باید انجام دهد؛ اول این که اتلتیکو را شکست دهد و دوم این که امیدوار باشد اوئسکا و ختافه که با 33امتیاز بالاتر از آن هستند، در بازی آخرشان امتیاز به دست نیاورند. همین مساله طرفداران اتلتیکو را تا حدود زیادی هم امیدوار کرده است زیرا وایادولید نمی تواند کاملا بسته بازی کند و باید برای پیروزی به هر روشی متوسل شود. در کنار این مسائل فنی، یک مساله شخصی هم مطرح است و آن هم مالک وایادولید است. رونالدوی برزیلی سهامدار اصلی این باشگاه است و مطمئنا خیلی دوست دارد زمینه ساز قهرمانی تیم سابقش یعنی رئال شود.

در طرف دیگر ماجرا، رئال که آخرین بار 17 اکتبر در صدر لالیگا بود باید به مصاف ویارئال برود که اوضاع متفاوتی پیش رو دارد. شاگردان اونای امری با 58امتیاز در رده ششم هستند و کسب سهمیه فصل بعد لیگ اروپا منوط به کسب امتیاز در این بازی است. از طرف دیگر، این تیم در آخر همین هفته در فینال لیگ اروپا باید به مصاف منچستریونایتد برود و پیروزی در آن بازی می تواند سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان را برای این تیم به ارمغان بیاورد. همین مساله اوضاع پیچیده ای پیش روی تیم امری گذاشته است. در این میان بدترین حالت برای اتلتیکو این است که در بازی آخر مساوی کند و آنگاه در صورت پیروزی رئال، هر دو تیم 84 امتیازی شده اما رئالی ها به دلیل پیروزی در بازی رو در رو قهرمان می شوند.

از اواسط دهه 80 میلادی که لالیگا 20 تیمی شد، 11 بار قهرمان فوتبال اسپانیا در هفته سی و هشتم مشخص شد. در این میان اتلتیکو فقط یک بار سهیم بوده که آن مربوط به آخرین قهرمانی شان است. شاگردان سیمئونه در فصل 14-2013 در بازی آخر مقابل بارسا به نتیجه یک بر یک رسیدند و همین باعث شد به قهرمانی برسند. در طرف دیگر، رئال سه بار توانسته در روز آخر بازی ها به مقام قهرمانی برسد که آخرین بار آن فصل 17-2016 بود که تیم زیدان با گل کریس رونالدو توانست مالاگا را شکست داده و به سی و سومین قهرمانی اش برسد.

در این میان اگر رئال نتواند به قهرمانی این فصل لالیگا برسد، یک رکورد بد برای تیم زیدان ثبت می شود. با توجه به قهرمانی بارسلونا در کوپا دل ری و در صورت عدم قهرمانی رئال در لالیگا، این برای اولین بار از فصل 10-2009 است که این تیم به هیچ مقام قهرمانی در پایان فصل نمی رسد. همین مساله باعث می شود آینده کاری زیدان در این تیم در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه وبلاگ مهدی آبادانی

منبع: جام جم آنلاین

به "یک شهر، دو تیم، یک جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شهر، دو تیم، یک جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید