4 برنامه نو وزارت علوم در راستای حمایت از دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ایجاد دانشگاه تک جنسیتی مشترک الزهراء و دانشگاه کوفه، دانشگاه مشترک امیرکبیر و تکنولوژی بغداد، شعبه دانشگاه فنی - حرفه ای در اقلیم کردستان عراق و در کابل جزو برنامه های آینده وزارت علوم است.

4 برنامه نو وزارت علوم در راستای حمایت از دانشگاه ها

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ مهدی آبادانی، بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم، در راستای حمایت از دانشگاه ها به منظور راه اندازی شعب خارج از کشور با تأکید بر حضور در کشور های منطقه، از سال 1392 تا کنون، 16 مرکز آموزش عالی در خارج از کشور ایجاد شده است.

همچنین در راستای توسعه کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های خارج از کشور، 59 کرسی زبان فارسی از طریق وزارت علوم اداره می شود که 5890 دانشجو در آن ها تحصیل می کنند.

ایجاد دانشگاه تک جنسیتی مشترک الزهراء و دانشگاه کوفه، دانشگاه مشترک امیرکبیر و تکنولوژی بغداد، شعبه دانشگاه فنی -حرفه ای در اقلیم کردستان عراق و در کابل جزو برنامه های آینده است که اجرایی خواهد شد.

از دیگر برنامه های اجرایی در حوزه بین المللی می توان به برگزاری دوره های آموزشی مشترک دانشگاه های ایرانی با دانشگاه های خارجی اشاره کرد که هدف از راه اندازی و طراحی دوره های مشترک آموزشی با مشارکت دانشگاه های داخل و دانشگاه های معتبر جهانی، رشد کیفی دانشگاه های داخل و رساندن آن ها به تراز جهانی است. این دوره ها عمدتاً در مقطع دکتری و گاهی هم در مقطع کارشناسی ارشد تعریف می شوند. دوره های مشترک آموزشی با مشارکت دانشگاه های داخل و دانشگاه های معتبر جهانی به 25 مورد در سال 1397 رسید.

بنا به گزارش معاونت آموزش وزارت علوم از این سال تا کنون 55 دوره مشترک با دانشگاه های خارج از کشور در مقطع کارشناسی ارشد و 61 دوره مشترک در مقطع دکتری هم برگزار شده است. عمده این دوره ها در رشته های مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، کامپیوتر، برق، فناوری فرهنگی، مهندسی نقشه برداری و…صورت پذیرفته است. ضمن آنکه در سال 2019 دوره های مشترک آموزشی با افزایش 17 درصدی رو به رو بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "4 برنامه نو وزارت علوم در راستای حمایت از دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 برنامه نو وزارت علوم در راستای حمایت از دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید