4 ویژگی که از گوشی های مالی 2023 انتظار داریم

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، با وجود اینکه گوشی های پرچم دار بیشترین توجهات را جلب می نمایند و در سرخط خبرها قرار می گیرند، اما در بازار ایران بیشتر کاربران از گوشی های میان رده و پایین رده استفاده می نمایند. خوشبختانه در چند سال گذشته جذابیت گوشی های مالی دوچندان شده ولی در نهایت همچنان جای بهبود زیادی دارند. در ادامه به 4 ویژگی که از گوشی های مالی 2023 انتظار داریم، می پردازیم.

4 ویژگی که از گوشی های مالی 2023 انتظار داریم

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

7,409,000

7,229,000

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

6,249,000

6,179,000

تومان

خرید گوشی های مالی از وبلاگ مهدی آبادانی

مشاهده همه

خداحافظی با جک هدفون

متاسفانه حقیقت تلخ این است که کنار گذاشتن جک هدفون های به گوشی های مالی رسیده و به نظر می رسد در سال 2023 بیشتر گوشی های ارزان بدون جک هدفون راهی بازار خواهند شد. البته طبیعتا در این میان تعدادی از گوشی ها کماکان مجهز به این قابلیت خواهند بود ولی تعداد این گوشی ها بدون شک کمتر از سال 2022 است.

خوشبختانه در چند سال اخیر کیفیت هدفون های بی سیم بسیار بهتر شده و کوالکام در سال 2023 از نسل تازه پلتفرم مربوط به انتقال صدا با بلوتوث رونمایی می نماید که قرار است کیفیت انتقال صدا را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. بنابراین فارغ از این که به این مشخصه علاقه دارید یا نه، در هر صورت تعداد گوشی های مبتنی بر این مشخصه کمتر از سال های گذشته خواهد بود.

کنار گذاشتن دوربین های ماکرو و تشخیص عمق

متاسفانه شرکت های سازنده گوشی های مالی برای اینکه تعداد دوربین ها را بالا ببرند، از دوربین های بی کیفیتی استفاده می نمایند. به نظر می رسد مدیران شرکت های مختلف بعد از آنالیز بازار به این نتیجه رسیده اند که افزایش تعداد دوربین منجر به افزایش فروش می گردد و دیگر این موضوع را رها نکرده اند. طبیعتا وقتی یک گوشی پرچم دار از چندین دوربین باکیفیت بهره می برد، این موضوع با استقبال کاربران روبرو می گردد. اما بیشتر گوشی های مالی فقط دارای یک دوربین نسبتا خوب هستند و باقی دوربین ها صرفا برای افزایش تعداد لنزها تعبیه شده اند.

به عنوان مثال می توانیم به گلکسی A53 اشاره کنیم که یکی از برترین گوشی های میان رده سال 2022 محسوب می گردد و اگر بدون دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی عرضه می شد، کسی جای خالی این دوربین ها را احساس نمی کرد. بیشتر دوربین های ماکرو موجود در گوشی ها-فارغ از رزولوشن سنسور-نمی توانند عکس های چندان مجذوب کنندهی ثبت نمایند و در همین زمینه باید به دوربین های اولترا واید گوشی های پرچم دار اشاره کنیم که قادر به ثبت عکس های ماکرو هم هستند. سنسور تشخیص عمق هم شاید تا چند سال قبل اهمیت زیادی داشت، ولی با استفاده از الگوریتم های نرم افزاری می تواند چنین سنسوری را به طور کامل حذف کرد.

در این میان، بعضی کاربران بر این باور هستند که به جای این دوربین های بی فایده باید یک اولترا واید یا دوربین تله فوتو قرار بگیرد که با توجه به نیازها و سلیقه افراد، معمولا بین این دو گزینه اختلاف نظر وجود دارد. در هر صورت امیدواریم گوشی های مالی در سال 2023 با دوربین های کمتر ولی بهتر راهی بازار شوند.

تتازهنظر در مواد استفاده شده برای بدنه

پلاستیک ارزان است و به همین دلیل بسیاری از گوشی های مالی از بدنه پلاستیکی بهره می برند. با توجه به اینکه بیشتر کاربران از کاور محافظ استفاده می نمایند، جنس بدنه برای آن ها اهمیت زیادی ندارد و همین صرفه جویی در هزینه بدنه، منجر به استفاده از سخت افزار مجذوب کننده تر برای گوشی می شوند. اما در این میان باید به اهمیت استفاده از فریم آلومینیومی و بهره گیری از نسل های تازه شیشه های گوریلا گلس اشاره کنیم.

طبیعتا قرار نیست در گوشی های مالی 2023 از گوریلا گلس ویکتوس استفاده گردد ولی به جای شیشه های محافظ ناشناخته، مثلا می توانند از شیشه محافظ پاندا گلس استفاده نمایند و این همان کاری است که وان پلاس نورد N300 انجام داده. بعلاوه این گوشی از گواهی IP52 هم بهره می برد که اگرچه در حد IP68 نیست، اما در هر صورت بودن چنین مشخصه ای بهتر از نبودن آن است.

پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر

سامسونگ و گوگل برای گوشی های پرچم دار خود پشتیبانی نرم افزاری فوق العاده ای ارائه می نمایند و حتی شرکت های موتورولا و وان پلاس هم برای تعدادی از گوشی های خود پشتیبانی نرم افزاری به ارمغان می آورند. اما در این میان، تقریبا تمام شرکت ها هنوز توجه چندانی به گوشی های مالی خود نشان نمی دهند. در این میان سامسونگ برترین عملکرد را دارد و سری گلکسی A از سه سال آپدیت اصلی اندروید بهره مند می شوند. اما انتشار سه نسخه اندروید برای گوشی ها باید تبدیل به یک قانون گردد نه یک استثناء در بین گوشی های اندرویدی.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

7,409,000

7,229,000

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

6,249,000

6,179,000

تومان

خرید گوشی های مالی از وبلاگ مهدی آبادانی

مشاهده همه

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 ویژگی که از گوشی های مالی 2023 انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ویژگی که از گوشی های مالی 2023 انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید