47 درصد جمعیت استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود 47 درصد جمعیت استان تا به امروز یک نوبت واکسن کرونا و حدود 23 درصد 2 نوبت را دریافت کرده اند.

47 درصد جمعیت استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش از ، رضا فدایی مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واکسیناسیون همه افراد 18 سال به بالا و دانش آموزان سال آخر متوسطه دوم در استان، گفت: این افراد با مراجعه به سامانه سلامت برای درخواست نوبت واکسن اقدام کنند.

وی بابیان تسریع واکسیناسیون در استان و تزریق بیش از 80 هزار دُز در روز، اضافه کرد: تا به امروز 1 میلیون و 800 هزار نفر در استان یک نوبت و حدود 800 هزار نفر 2 نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فدایی با تاکید بر اینکه توانایی تزریق یکصد هزار دز واکسن کرونا در روز در استان اصفهان وجود دارد، بیان کرد: 2 تا سه هفته آینده با رشد قابل توجهی در واکسیناسیون نوبت دوم روبرو خواهیم شد.

مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان هنوز با مراجعه افراد بدون پیامک نوبت دهی روبرو هستند که همین امر به شلوغی یا خلوتی بیش ازحد برخی از مراکز منجر شده است و از مردم می خواهیم که بدون نوبت برای واکسن زدن مراجعه نکنند.

فدایی اضافه کرد: بهتر است برای تزریق دز دوم واکسن به همان مرکزی که دز اول دریافت شده است مراجعه شود، اما مردم در صورت تمایل می توانند با مراجعه به سامانه سلامت برای مشخص مکان واکسیناسیون نوبت دوم هم اقدام کنند.

وی اظهار کرد: تا به امروز حدود 37 مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در استان اصفهان راه اندازی شده است.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان هم زمان با سایر استان ها، از 21 بهمن 99 با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی 26 شهرستان با حدود چهار میلیون و 800 هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 2 شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود 500 هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "47 درصد جمعیت استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "47 درصد جمعیت استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید