شناسایی اولین مورد مبتلا به کرونای امیکرون در کردستان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، خبرنگاران/کردستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اولین فرد مبتلا به امیکرون در آزمایشگاه مولکولی کردستان شناسایی شد و به تایید انستیتو پاستور ایران رسید.

شناسایی اولین مورد مبتلا به کرونای امیکرون در کردستان

بهروز اخوان در جمع وبلاگ مهدی آبادانی اظهار کرد: اولین فرد مبتلا به امیکرون در آزمایشگاه مولکولی کردستان شناسایی شد و به تایید انستیتو پاستور ایران رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از شهروندان سنندجی به سویه امیکرون از سوی مرکز مدیریت بیماری ها، از شهروندان انتظار می رود پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مجامع را جدی گرفته و نسبت به تکمیل تزریق واکسیناسیون در اسرع وقت اقدام کنند.

طبق اظهارات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حال عمومی بیمار یاد شده مساعد و به همراه خانواده، در قرنطینه خانگی بسر می برند.

اخوان با بیان اینکه خطر انتشار سویه امیکرون بسیار جدی و حائز اهمیت است، ادامه داد: جهت جلوگیری از توسعه بیماری، اطرافیان بیمار مبتلا به این سویه نیز، از نظر وجود علائم بیماری بررسی و از 15 نفر نمونه جهت تشخیص ملکولی PCR تهیه شده که تا این لحظه مورد مثبت جدیدی شناسایی نشده است.

وی شرح داد: با وجود کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین تعدادجانباختگان، اما خطر شیوع کرونا بخصوص سویه امیکرون در کشور همچنان بالاست.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرایت پذیری امیکرون چند برابر بیشتر از دلتا است، اضافه کرد: این سویه نسبت به گونه های قبلی، درصد بیشتری از بچه ها و جوانان را درگیر می کند و همواره با قدرت سرایت پذیری بالایی، در جمع های خانوادگی منتشر می شود.

اخوان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی در تامین سلامت جامعه گفت: به افرادی که تا به امروز به هر دلیل برای دریافت واکسیناسیون مراجعه نکرده اند توصیه می شود برای حفظ سلامت خود و افراد جامعه هر چه زودتر نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند، همچنین افرادی که دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، لازم است نسبت به تزریق دُز دوم و سوم در مراحل بعدی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شناسایی اولین مورد مبتلا به کرونای امیکرون در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی اولین مورد مبتلا به کرونای امیکرون در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید