6 نکته برای تجربه یک ماه عسل مفرح

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، قطعا ماه عسل برای هر شخصی، یکی از خاطره انگیزترین و لذیذترین سفرهای عمرش است. در این مقاله به طرح 6 نکته می پردازیم که تجربه ماه عسل شما را مفرح تر و لذت بخش تر می نماید.

6 نکته برای تجربه یک ماه عسل مفرح

با وجود اینکه آیین ازدواج در نقاط مختلف جهان با رسوم مختلف و متنوعی برگزار می گردد، اما یک موضوع در تمامی این رسوم مشترک است و آن، رفتن زوج ها به ماه عسل است. ماه عسل رفتن یک آیین مفرح و مجذوب نماینده است که طی آن، زوجی که به تازگی پیوند ازدواجشان اجرا شده، طی یک ماه و به دور از خانواده و آشنایان، به سفر می فرایند؛ سفری که طی آن، زوج ها بهتر از قبل با یکدیگر آشنا می شوند و پس از طی کردن رسومی مانند نامزدی و عروسی، حالا می توانند از فرصت ایجاد شده برای استراحت و آماده شدن جهت آغاز یک زندگی پر فراز و نشیب، استفاده نمایند.

از آنجایی که ماه عسل رفتن هم جزو فعالیت های مسافرتی محسوب می گردد، انتخاب یک مقصد مناسب و تخمین مخارج سفر، از جمله چالش هایی است که ممکن است سراغ زوجین بیاید. در این مقاله چند راه مختلف را در دسترستان قرار می دهیم که تجربه ماه عسل رفتن تان را ارتقا می دهد و آن را به یک تجربه مفرح تبدیل می نماید. همراه وبلاگ مهدی آبادانی باشید.

6 نکته برای مفرح شدن ماه عسل که در این مطلب آن ها را مرور می کنیم:

  • بودجه خود را مشخص کنید
  • مرخصی بگیرید
  • بدانید از سفر خود چه تجربه ای را می خواهید
  • برای رفتن به ماه عسل عجله نکنید
  • در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی
  • از آشنایان و افراد معروف برای انتخاب مقصد الگو بگیرید

بودجه خود را مشخص کنید

مشخص کردن بودجه قبل از هر سفر، یکی از مهم ترین اقداماتی است که مسافران باید انجامش بدهند. وقتی این سفر ماه عسل باشد، قضیه مهم تر و اساسی تر از همواره است. ماه عسل یک سفر عادی و روتین نیست و اولین سفر یک زوج به شمار میرود. در نتیجه و به احتمال بسیار زیاد، این زوج در سفر خود سرگرمیات مختلف و خریدهای متنوعی را هم خواهند داشت. برای همین، مشخص بودجه، مدیریت و پیش بینی خرج های احتمالی، اهمیت بسیار بالایی پیدا می نماید. در وهله اول، زوج ها باید مقصد خود را به دقت انتخاب نمایند. آن ها باید بدانند که بودجه سفر به این مقصد را دارند یا خیر. از آنجایی که مواردی مثل اسکان یافتن در مقصد و اقدام به خرید اقلام مختلف در پی این سفر خواهند آمد، در نتیجه انتخاب مقصد، رزرو محل اسکان و مشخص قسمتی از مخارج برای فعالیت های سرگرمیی و خریدهای مختلف، شدیدا مهم و حیاتی است.

مرخصی گرفتن

در این سال هایی که فعالیت های تحصیلی و شغل هایی که داریم روی سبک زندگی مان سایه انداخته اند و محدودیت زمانی ایجادشده ناشی از این موارد، سفر رفتن را برایمان سخت نموده اند، حتی یک سفر ساده رفتن هم دردسرهای خاص خودش را دارد. چه برسد که بخواهیم به یک ماه عسل طولانی و مجذوب نماینده برویم! برای همین، زمانی که می خواهید برای ماه عسل خود برنامه ریزی کنید، حتما این را هم در نظر داشته باشید که از محل کار یا محل تحصیلتان، به مدت چند روز (بسته به مدت زمان سفر) مرخصی بگیرید. قطعا هیچ زوجی دوست ندارد که ماه عسل بسیار شیرین خود را با تماس ها و پیغام های متعدد هم کارها و هم کلاسی های خود برای یادآوری غیبت ها و تکالیف متعدد، خراب کند!

بدانید که از سفرتان چه تجربه ای را می خواهید

قبل از اینکه برای رفتن به ماه عسل خودتان را آماده کنید، ابتدا از خودتان بپرسید که از این سفر، چه تجربه ای را دوست دارید به دست بیاورید؟ این موضوع کاملا به سلیقه و خلقیات زوجین بستگی دارد. آیا دوست دارند به یک منطقه سرسبز بفرایند و صرفا با اسکان در این منطقه، از آرامش کنار همدیگر بودن لذت ببرند؟ یا آینکه آیا دوست دارند به یک منطقه تجاری بسیار بزرگ با فروشگاه هایی از برندهای معروف بفرایند و حسابی خرید نمایند؟ قبل از برنامه ریزی و تصمیم برای سفر، بهتر است که این موضوع را برای خود روشن کنید تا بتوانید از سفری که می روید، نهایت لذت را ببرید.

برای ماه عسل رفتن عجله نکنید!

بیشتر افراد فکر می نمایند که ماه عسل، دقیقا پس از سرگرفتن مراسم عروسی و در پی این مراسم باید به وسیله زوجین، پیگیری گردد. به طوری که مثلا فردای مراسم عروسی، زوج سریع سراغ ماه عسل رفتن بفرایند! موارد بسیار زیادی در رایج شدن این طرز فکر نقش داشته است که یکی از آن ها، فیلم و سریال های تلوزیون هستند که بیشتر آن ها هم هیچ اشتراکی با واقعیت ندارند! راستش را بخواهید، برگزاری و برپایی مراسم های مختلفی که به رویداد عروسی می انجامد، به اندازه ای برای عروس و داماد سخت و خسته نماینده است که پس از انجام شدن تمام آن ها، زوج به یک استراحت طولانی احتیاج دارد. در نتیجه، قبل از رفتن به ماه عسل و برنامه ریزی برای آن، نگاهی به تقویم بیندازید و روزهای پس عروسی را هم در نظر داشته باشید. هرگز لازم نیست برای ماه عسل رفتن عجله کنید؛ چراکه تعجیل در برپایی این سفر، به ماه عسلی می انجامد که هر روز آن را مشغول خستگی در کردن هستید و حداقل اندازه لذت را هم شاید نتوانید از آن دریافت کنید. مهم ترین چیز این است که از سفری که می خواهید بروید، نهایت لذت ممکن را ببرید. در نتیجه حتی اگر استراحتتان به کنسل شدن ماه عسل مورد نظر انجامید، هرگز ناراحت نشوید. بالاخره اولین سفری که قرار است بروید، موعدش فرا می رسد. چه فردای مراسم عروسی چه یک ماه بعد از آن!

شرایط آب و هوای را در نظر داشته باشید

رفتن به ماه عسل، مثل سایر سفرهایی است که در طول عمر خود تجربه می کنیم. در نتیجه، قبل از ثبت کردن تاریخ سفر و آماده کردن همه چیز، شرایط آب وهوای جاده و مقصد را در نظر داشته باشید. اگر قرار نیست یک سفر جاده ای را تجربه کنید، در نظر گرفتن شرایط جوی مقصد کافی است. شرایط آب وهوایی مقصدی که می خواهید مدتی را در آن زندگی و سرگرمی کنید، در لذتی که سفر به شما منتقل می نماید، تاثیر بسیار زیادی می گذارد. پس حواستان را حسابی جمع کنید تا برترین مقصد را در برترین زمان ممکن انتخاب کنید.

الگو گرفتن از ماه عسل آشنایان یا افراد معروف!

گاهی اوقات پیش می آید که ایده خاصی برای مقصد ماه عسل تان نداشته باشید یا اینکه ندانید دوست دارید در مقصد، به چه فعالیت هایی بپردازید. اینجا است که برترین کار، الگو گرفتن از دوستان، آشنایان یا حتی افراد معروف است. یک نگاه به اطراف خود بیندازید، با دوستانتان صحبت کنید یا در اینترنت، ماه عسل افراد معروف مثل ورزشکارها و خواننده ها را آنالیز کنید. این کار باعث می گردد تا مقصدهایی احتمالا نو و مجذوب نماینده به فکر شما خطور کند و با مواردی کاملا نو آشنا شوید. افراد مشهور معمولا سراغ مقصدهایی می فرایند که در عین نه چندان مشهور بودن، برترین آب وهوا و برترین خدمات مسافرتی را ارائه می نمایند. در نتیجه، حواستان به این مورد هم حسابی جمع باشد.

این 6 نکته از جمله مواردی بود که توجه به آن ها، به آفرینش یک ماه عسل به شدت مجذوب نماینده و مفرح برای شما یاری می نماید. اگر نکاتی نو به فکرتان می رسد که در این مقاله ذکر نشده، حتما آن ها را با وبلاگ مهدی آبادانی درمیان بگذارید.

منبع: کجارو / frugaltravelguy.com

به "6 نکته برای تجربه یک ماه عسل مفرح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته برای تجربه یک ماه عسل مفرح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید