آغازمبارزه با آفت برگ خوار بلوط در جنگل های ارسباران

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت:مبارزه با پروانه دم قهوه ای برگ خوار بلوط در جنگل های ارسباران با جمع آوری لانه های زمستان گذرانی این آفت شروع شد.

آغازمبارزه با آفت برگ خوار بلوط در جنگل های ارسباران

به گزارش خبرنگار از ،رحیم مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جنگل های ارسباران از ابتدای امسال مورد پایش کارشناسان گیاه پزشکی و اعضای کارگروه تخصصی گیاه پزشکی این اداره کل قرار گرفته است گفت: بر اساس گزارش این کارشناسان، آفت برگخوار دم قهوه ای بلوط در حوزه شهرستان اهر طغیان نموده بود.

اوافزود: کارگروه تخصصی گیاه پزشکی این اداره کل با حضور نمایندگان دانشگاه تبریز، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد و براساس تصمیم کارگروه نسبت به انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد برای جمع آوری لانه های زمستان گذرانی این آفت اقدام کرد.

اوبا اشاره به ادامه اجرای عملیات کنترل و مبارزه با این آفت اعلام کرد: هم اکنون در شهرستان هوراند هم عملیات کنترل و مبارزه با آفت ها در حال اجرا بوده و در جنگل های اهر هم از چهاردهم اردیبهشت امسال این عملیات شروع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی ادامه داد: سایر منطقه ها جنگل های ارسباران هم در حال رصد و پایش بوده و در صورت بروز طغیان آفت، برابر تصمیم کارگروه تخصصی گیاه پزشکی، اقدامات کنترلی انجام خواهد شد.

مهردادی یادآوری کرد: با توجه به طغیان آفت دیگری در سطح وسیعی از جنگل های کلیبر، جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان روز گذشته در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل و تصمیم های جدی برای مقابله، کنترل و مبارزه با آفت ابریشم باف ناجور در جنگل های این شهرستان اتخاذ شد.

آذربایجان شرقی دارای 188 هزار هکتار جنگل بوده که 164 هزار هکتار آن به جنگل های ارسباران تعلق داشته و در 6 شهرستان استان گسترده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آغازمبارزه با آفت برگ خوار بلوط در جنگل های ارسباران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغازمبارزه با آفت برگ خوار بلوط در جنگل های ارسباران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید