شروع فراوری نسخه نهایی سایپا کوییک S برای تحویل به مشتریان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، فراوری آزمایشی سایپا کوییک S در کارخانه تهران شروع شده و حال با رسیدن به فرایند فراوری PP1 و PP2 این خودرو، نسخه نهایی کوییک فیس لیفت برای تحویل به مشتریان وارد خط مونتاژ نهایی شده است.

شروع فراوری نسخه نهایی سایپا کوییک S برای تحویل به مشتریان

می توان گفت که عمده تغییراتی که در سایپا کوییک S میبینیم در بحث ظاهری و داخل کابین است. در بیرون خودرو پلتفرم اصلی خودرو حفظ شده است؛ چیزی که از یک خودروی فیس لیفت انتظار می رود.

چهره جلویی این خودرو کاملاً تغییر نموده و سپر و جلوپنجره این خودرو با طراحی نوی روی کوییک S قرار داده شده اند. در بخش گرافیک چراغ ها، سپر عقب، نمای جانبی و نوع رینگ ها تفاوتی میان کوییک S با کوییک دنده ای و کوییک R وجود ندارد. بعلاوه کوییک فیس لیفت در تمام نسخه ها به چراغ روشنایی روز مجهز است و به خاطر داشتن شناسه فنی متفاوت، استانداردهای نو در آن دیده می گردد.

در بخش کابین شاهد هستیم که غربیلک فرمان کوییک S تغییر نموده و طرحی مشابه به غربیلک فرمان ساینا اتوماتیک، کوییک اتوماتیک، ساینا پلاس و کوییک R پلاس دارد. البته در نسخه S کوییک فیس لیفت دکمه ای تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان وجود ندارد و در کوییک G دکمه های بلوتوث و سیستم صوتی روی غربیلک نصب شده است. داشبورد سایپا کوییک S مشابه به داشبوردهای قبلی کوییک و ساینا است و تنها در بخش مجموعه پنل تنظیمات دکمه های برف پاک کن شیشه عقب و تنظیم ارتفاع چراغ تغییراتی دیده می گردد.

بیشتر بخوانید: تیپ های نو دنا پلاس 6 دنده معرفی شدند

بر روی این پنل، دو دکمه به برف پاک کن و شیشه پاک کن عقب خودرو اختصاص دارد و از سویی دکمه قفل شیشه های عقب و صندوق پران هم در این بخش قرار گرفته است. نبود دکمه صندوق پران بر روی خانواده کوییک یکی از معایب اساسی آن به حساب می آمد که حال با تغییرات ساختار الکتریکی کوییک فیس لیفت، این ویژگی ساده به خودرو اضافه شده است.

در بحث فنی سایپا کوییک S مانند سایر اعضای خانواده X200 به پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ مجهز است که 87 اسب بخار را با گشتاور 128 نیوتن متر فراوری می نماید. اما این پیشرانه نسبت به نمونه های نصب شده بر روی تیبا، کوییک دنده ای، کوییک آر و ساینا فرق دارد و دریچه گاز برقی و ساختار پایه استاندارد آلایندگی یورو 5 در آن وجود دارد. آن طور که مدیران شرکت مگا موتور می گویند، از چند ماه آینده فراوری کوییک فیس لیفت با پیشرانه M15GSI شروع می گردد. این پیشرانه نمونه ارتقا یافته موتور M15 است و ویژگی هایی مانند زمان بندی متغییر سوپاپ ها، هدرز، دریچه گاز برقی، بالانسر شفت، سیستم جرقه زنی نو و… در آن دیده می گردد. موتور M15GSI که در ماه های آینده بر روی کوییک فیس لیفت و ساینا فیس لیفت نصب خواهد شد، قدرتی در بازه 90 تا 94 اسب بخار را دارد و گشتاور آن در محدوده 135 تا 138 نیوتن متر اعلام می گردد.

توقع می رود که شرکت خودروسازی سایپا از همان ابتدای عرضه کوییک فیس لیفت و ساینا فیس لیفت، پیشرانه M15GSI را بر روی این خودرو نصب کند. زیرا این پیشرانه از نظر توان نامی، مصرف سوخت، لرزش، استهلاک و صدای فراوریی شرایط بهتری را نسبت به موتور M15 دارد و زمانی که این پیشرانه در مجموعه مگاموتور دیده می گردد و از سویی سایپا هم کوییک S و ساینا S را وارد خط فراوری نموده است، توقعی وجود دارد تا از همان ابتدای فراوری این خودروهای فیس لیفت با پیشرانه ارتقا یافته وارد بازار شوند.

بیشتر بخوانید: پژو 207 صندوقدار پانوراما سال آینده به بازار می آید

در حال حاضر فراوری سایپا کوییک S با امکاناتی نظیر چراغ روشنایی روز، دو کیسه هوا، فرمان طرح D، رینگ فولادی، تنظیم ارتفاع کاسه چراغ، ترمز ABS، EBD و BAS، ریموت و سوییچ نو، جلو آمپر نو، سامانه GSI، سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی دستی، باربند تزئینی، تریم داخلی پارچه، شیشه ها و آینه های برقی، کامپیوتر سفر و… فراوری می گردد.

ناتوانی خودروسازان داخلی در فراوری محصولات هماهنگ با استاندارد جهانی موضوع نوی نیست و به روزرسانی مدل های قدیمی و جایگزینی آن ها با نمونه های نو نیز با کندی همراه است. سایپا و ایران خودرو معمولا به توقف فراوری محصولات قدیمی علاقه ای ندارند؛ اما با اعمال تغییرات جزئی در نمای بیرونی خودروهای موجود، مدل نو به خط فراوری اضافه می نمایند.

باید گفت پیروزیت یا عدم پیروزیت کوییک اس تنها به قیمت آن بستگی دارد. اگر کوییک S با قیمت مناسبی در بازار حضور داشته باشد می توان گفت این خودرو یکی از خودروهای پیروز در بازار خواهد بود.

  • آگهی خرید و فروش کوییک

***

شما می توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ مهدی آبادانی مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "شروع فراوری نسخه نهایی سایپا کوییک S برای تحویل به مشتریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فراوری نسخه نهایی سایپا کوییک S برای تحویل به مشتریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید