آیا گیاهان از موسیقی لذت می برند؟ آنها چه نوع موسیقی دوست دارند؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، آیا شما جزو کسانی هستید که اگر بدانید گیاهان موسیقی را دوست دارند، تعجب می کنید؟ آیا گیاهان موسیقی را دوست دارند؟ و آیا به ارتعاشات پاسخ می دهند یا نه؟ بیایید یک بار برای همواره آن را کشف کنیم! پس با راهنمای همراه باشید.

آیا گیاهان از موسیقی لذت می برند؟ آنها چه نوع موسیقی دوست دارند؟

انسان ها ذاتا موجودات کنجکاوی هستند و این چیزی ست که ما را به سمت کشف چنین چیزهای شگفت آوری راهنمایی می نماید.

آیا گیاهان می تواند صداها را بشنوند؟

از نظر گیاه شناسی گیاهان نمی توانند صداها را بشنوند؛ چرا که در هیچ کجای آنها گیرنده حسی برای دریافت صدا وجود ندارد. گیاهان بعلاوه مغز و سیستم عصبی مرکزی ندارند. اما حتی اگر گیرنده ای وجود داشت، آنها توانایی تبدیل سیگنال های صوتی را ندارند. اگرچه گرفتن وجود دارد! زیرا با اینکه گیاهان نمی توانند صداها را بشنوند، تحقیقات نشان می دهد که آنها می تواند ارتعاشات را احساس نمایند!

آیا گیاهان می توانند ارتعاشات را حس نمایند؟

هایدی اپل و رکس کوکروفت از دانشگاه میسوری درباره پاسخ این سوال تحقیق نموده اند و شما از دانستن اینکه نتیجه تحقیقات مثبت بوده است، سوپراز خواهید شد! آنها با بازآفرینی صدای خوردن برگ به وسیله کاترپیلارهای گیاهخوار و ضبط رفتار گیاه آرابیدوپسیس این را ثابت نموده اند. چیزی که آنها کشف کردن بسیار عجیب بود!

آن دسته از گیاهانی که در معرض صدای ارتعاشات کاترپیلار ضبط شده قرارگرفتند، نسبت به گیاهانی که از این منبع صوتی محروم بودند روغن خردل بیشتری فراوری کردند. البته آزمایش با سایر صداهای طبیعی ضبط شده، نتایج مشابه و رضایت بخشی را حاصل نکرد. اما درکل، مطابق آزمایشات، گیاهان به ارتعاشات پاسخ می دهند.

آیا گیاهان موسیقی را دوست دارند؟

در اینجا پاسخ قاطع و بدون تردیدی برای جواب به این سوال وجود ندارد. بعلاوه موسیقی خاصی نیست که گیاهان آن را دوست داشته باشند. در هرحال مطالعات و آزمایش های زیادی درمورد تاثیر موسیقی بر روی گیاهان صورت گرفته که نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

اگر برای شما جالب است که بدانید چرا گیاهان موسیقی را دوست دارند، پژوهشی که به وسیله دکتر تی. سی. سین صورت گرفته است، پاسخ این را به شما می دهد! این تحقیق بر روی گیاه بالسام نشان داد که موسیقی تاثیر مستقیمی بر سرعت رشد گیاه دارد. گیاه بالسام رشد 20 درصدی در ارتفاع و زیست کلی گیاه با 72 درصد را نشان داد. و اینکه در میان انواع سبک های مختلف موسیقی، موزیک کلاسیک و در میان آلات موسیقی مثل فلوت، ویالون، پیانو و غیره، ویالون موثرترین آنها بود.

انجام برخی از آزمایش های ساده درمورد اینکه آیا گیاهان موسیقی دوست دارند، به وسیله سر جاگادیش چاندرا بوز و لوتر بوربانک این ادعا که گیاهان می توانند ارتعاشات را حس نمایند، تایید کرد. اگرچه اینها و برخی از تحقیقات دیگر نتایح مثبتی را ارزانی نموده، اما این مساله هنوز موضوع مناظره میان دانشمندان است.

در نهایت شما می توانید امتحان کنید؛ موسیقی آرامش بخش خواهد بود، اگر برای گیاهان نه برای شما هست! مطمئن باشید، این برای گیاهتان هیچ گونه خطری ندارد!

منبع: فوت و فن / balconygardenweb.com

به "آیا گیاهان از موسیقی لذت می برند؟ آنها چه نوع موسیقی دوست دارند؟" امتیاز دهید

861 کاربر به "آیا گیاهان از موسیقی لذت می برند؟ آنها چه نوع موسیقی دوست دارند؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گیاهان از موسیقی لذت می برند؟ آنها چه نوع موسیقی دوست دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید