3 ماده غذایی مفید برای قلب و عروق

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، قلب تپنده شما، اولین نشان از بیداری و زندگی است. می توانید با رعایت بسیاری از نکات و بهره بردن از فناوری های اطرافتان، در جهت بهبود عملکرد قلب، یاری بگیرید. اگر می خواهید در عمر طولانی خود، از دویدن ، ورزش، خلق و خوی آرام، پایداری سلامت روان و بسیاری ویژگی های دیگر استفاده کنید، از قلبتان به خوبی محافظت کنید.

3 ماده غذایی مفید برای قلب و عروق

البته که محافظت از قلب و رسیدگی به آن، مستلزم رعایت چندین مورد مانند مراجعه سالانه به پزشک، دوری از محیط های پر استرس، ورزش مداوم و رعایت رژیم غذایی مناسب و همسو با عملکرد خوب قلب است؛ ما در این متن به بخش تغذیه آن خواهیم پرداخت و 3 ماده غذایی مفید را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماهی سالمون، معجزه ای برای سلامت قلب

هرجا سخن از سلامت قلبی و عروقی باشد، نام ماهی سالمون می درخشد. گوشت این ماهی سرشار از چربی های امگا 3 است که برای عملکرد بهتر قلب شما بسیار مفید است.

امگا 3 از التهابات قلبی و عروقی شما جلوگیری می نماید و آن ها را تا حد امکان کاهش می دهد. بعلاوه شریان های قلبتان را سالم نگه می دارد و روند پمپاژ خون را آسان می نماید درنتیجه میزان تری گلیسریدی که ممکن است در رگ ها و عروق شما رسوب کند، کنترل می گردد.

اگر حسگر های چشایی روی زبانتان به میزان قلبتان ماهی سالمون را دوست ندارد، در ادامه به شما چند روش برای بهتر استفاده کردن از این ماهی مقوی را آموزش می دهیم.

پوست ماهی سالمون، جایگزین تنقلات ناسالم

برای داشتن یک خوراکی سالم جایگزین چیپس در بین فیلم و سریال تماشا هایتان، از پوست ماهی سالمون بهره ببرید و در عین لذت بردن از صدای خرد شدن چیپس مانند آن از قلب خود نیز محافظت کنید.

کافی ست قسمتی از پوست ماهی را نازک برش بزنید و در روغن داغ قرار دهید. بعد از 3 الی 4 دقیقه همزمان که با کاردک فشار کمی به گوشت ماهی وارد می کنید، پوست ماهی سالمون را ترد کنید؛ حالا طرف دیگر ماهی را در حد یک دقیقه بپزید و از این خوراکی خوشمزه و سرشار از امگا 3 لذت ببرید.

استیک سالمون را امتحان کنید

شاید علت اینکه نمی توانید ماهی سالمون را در رژیم روزانه تان قرار دهید، خوردن استیک های خشک و خشن آن باشد که به مذاق شما سازگار نمی آید.

اگر گوشت فیله شده سالمون بدون پوست را در اختیار دارید، احتیاجی نیست بیش از حد آن را بپزید ؛ 2 الی 3 دقیقه سرخ کردن فیله سالمون برای رسیدن به یک استیک سالمون آبدار و خوشمزه کافی خواهد بود. با این کار اندازه زیادی از مواد مغذی داخل بافت ماهی را نیز حفظ خواهید کرد و در عین خوشمزگی، از فواید بیشتری بهره می برید.

طرز پخت 6 مدل غذای خوشمزه و آسان با ماهی را یاد بگیرید.

آووکادو،خوراکی سبز رنگ سرشار از چربی های مفید

اهمیت آووکادو در رژیم سلامت قلب و عروق آن جا تعیین می گردد که این سبز گران قیمت، سرشار از چربی های مفید برای قلب شماست. در عین حال آووکادو منبع فیبر نیز می باشد که در عملکرد بهتر قلب شما یاری خواهد نمود. در ادامه چند روش برای استفاده از آووکادو را به شما پیشنهاد خواهیم داد تا از آن به خوبی در سفره خود بهره ببرید.

آواکادو کبابی را امتحان کنید

آووکادو های پوست گرفته شده را روی حرارت مستقیم آتش قرار دهید تا جایی که رنگ آن تیره گردد. از این نوع آووکادوی کبابی می توانید در کنار دیگر سبزیجات ترکیب انواع مغزیجات به سلیقه خودتان سالادهای خوشمزه درست کنید.

اسموتی آووکادو درست کنید

آووکادو به علت بافت چربی گونه و غلیظی که دارد، در حالت اسموتی شده، تجربه ای خوش طعم برای شما خواهد بود. می توانید آووکادو را به همراه ماست یونانی کم چرب مخلوط کنید تا به بافتی یک دست برسید. حالا که پایه اسموتی خود را آماده نموده اید، می توانید به سلیقه خودتان از عسل، نعنا و لیمو بهره ببرید تا به طعم بهتری برای این نوشیدنی قلب دوست بسازید.

تاکو، خوراکی محبوب مکزیکی ها

دو آووکادوی مکعبی شده را با ترکیبی از پیاز قرمز، یک مشت گوجه گیلاسی خرد شده، آب یک عدد لیمو و کرفس، 20 دقیقه مزه دار کنید. با پایه این ترکیب و اندازهی گوشت چرخ نموده، می توانید طبق فرهنگ مردم مکزیک تاکو درست نموده و از قلب و عروق خود محافظت کنید.

از آووکادو سس درست کنید

حالت خامه گونه ای که آووکادو موقع مخلوط شدن دارد، طعم و تجربه بهتری را به عنوان سس خواهد داشت. سس مورد علاقه خودتان را که برپایه سرکه است را داخل مخلوط کن بریزید و نصف آووکادو به آن اضافه کنید؛ حالا می توانید از سس مخصوص خودتان در انواع سالاد ها و فست فود ها بهره ببرید و در عین حال سلامت قلب و عروق خودتان را در ارجحیت قرار دهید.

اعجوبه نوشیدنی های سالم برای قلب

قلب شما زمانی در برترین حالت خودش کار می نماید که به بدن شما فیبر کافی رسیده باشد، خوب است که ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج را بدون دریافت اندازه زیادی کالری دریافت کنید. برای رسیدن به این مهم می توانید از این نوشیدنی بهره ببرید که نصف مواد مغذی روزانه شما را تامین خواهد نمود و در عین حال اندازه کافی از پروتئین و فیبر را به بدن شما خواهد رساند.

برای تهیه این نوشیدنی از نصف لیوان بلوبری استفاده می کنیم. بلوبری در کاهش احتمال حمله قلبی تاثیر بسزایی دارد. از یک لیوان لبنیات مثل شیر یا هر نوع لبنیاتی که همزده و رقیق شده باشد مثل ماست یونانی برای تامین ویتامین d این نوشیدنی بهره ببرید.

یک لیوان بزرگ اسفناج در مخلوط کن می ریزیم تا از ویتامین k موجود در آن بهره ببریم. ویتامین k رسوب کلسیم در عروق خونی را کاهش می دهد و به همین نسبت احتمال حمله قلبی را نیز کم می نماید.

نصف موز یخ زده که در عین تازه کننده کردن این نوشیدنی، پتاسیم مورد احتیاج قلب شما برای پمپاژ را تامین می نماید باعث برترین عملکرد قلب شما خواهد شد.

یک مشت گردو برای تامین امگا 3 این نوشیدنی بهره ببرید و چون این نوع چربی از نوع چربی گیاهی ست، به روند عملکرد قلب آسیبی وارد نخواهد نمود.

برای شمایی که علاقه مند به بدنسازی هستید هم پیشنهاد می کنیم از یک پیمانه پروتئین وی در حین آماده سازی این نوشیدنی بهره ببرید. پروتئین بیشتر در این نوشیدنی در عین تامین احتیاج بدن شما برای عضله سازی، آمینواسید های بدنتان را نیز تامین می نماید که می تواند بسیار مفید واقع گردد.

برای کنترل کلسترول خونتان که یکی از عوامل اصلی اختلال عملکرد قلب است، از دو قاشق غذاخوری دانه چیا بهره ببرید که ضمن تامین فیبر نوشیدنی ، کلسترول خون را نیز تحت کنترل داشته باشید.

در آخر برای داشتن یک نوشیدنی سرحال کننده از اندازهی زنجبیل بهره ببرید تا طعم پیچیده ای به نوشیدنی بیفزایید و مخلوط کن را تا جایی روشن نگه دارید که مواد داخل آن به طور کامل و یک دست با همدیگر مخلوط شوند.

درنهایت با دانستن اینکه بدنتان به چه چیزی احتیاج دارد و چه عواملی به آن آسیب می زند، می توانید در مسیر تندرستی قدم بردارید. شاید برایتان عجیب باشد اما چین و چروک روی پیشانی از سلامت قلب خبر می دهد! بیشتر بخوانید.

در این متن پیشنهاد هایی ارائه کردیم برای بهتر کردن شرایط قلبی عروقی شما که روند پمپاژ خون و رسیدن مواد معدنی به بدنتان را بهبود می بخشند.

البته که عوامل تغذیه ای دیگری مثل چگونگی استفاده از نمک در سبد روزانه اتان تاثیر بسزایی در سلامتی شرایط عملکرد قلب دارد، اما در این متن کوشش کردیم تا حد امکان راه های جدیدی که ممکن است کم تر کسی از آن ها مطلع باشد را به اطلاع شما برسانیم. با استفاده از پیشنهادهای گفته شده تا حد امکان با استفاده از طعم های متفاوت و متنوع، در بهبود سلامت قلبتان قدم بردارید .

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 ماده غذایی مفید برای قلب و عروق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ماده غذایی مفید برای قلب و عروق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید