اعتراضات کارگران در 15 شهر آمریکا

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، کارگران چندین رستوران زنجیره ای آمریکایی از جمله مک دونالد در اعتراض به دستمزد دریافتی کم خود به خیابان ها آمده و دست به اعتصاب زدند.

اعتراضات کارگران در 15 شهر آمریکا

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ مهدی آبادانی به نقل از گاردین، کارگران چند رستوران زنجیره ای در 15 شهر آمریکا در اعتراض به پایین بودن دستمز های خود دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران از رستوران های معروف آمریکایی مانند مک دونالد، برگر کینگ و وندی بوده اند که در راستای تصمیم دولت بایدن برای افزایش حداقل دستمزد از ساعتی 7.25 دلار دست به اعتصاب زده و خواستار دستمزدی 15 دلاری برای هر ساعت کار شدند. گفته می شود این رقم دستمزد از سال 2009 تا به امروز تغییری نکرده و اکنون دولت بایدن تصمیم به افزایش حقوق کارگران گرفته است.

بنا به گزارش گاردین، این اعتصاب ها در 15 شهر عمدتاً مهم آمریکا از جمله چارلزتون، میامی، اورلاندو، شیکاگو، اوکلند، فلوریدا تامپا، اسکرامنتو، دیترویت و سن خوزه رخ داده است.

اما اعتراض کارگران به تصمیم دولت جدید آمریکا به این دلیل بوده که دولت بایدن در طرح پیشنهادی خود که قرار است برای بررسی و تصویب به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شود، رقم 15 دلار را برای سال 2025 در نظر گرفته و اکنون کارگران خواستار این مقدار حقوق در سال جاری میلادی بوده و معتقدند این مقدار دستمزد برای سال 2015 بسیار کم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعتراضات کارگران در 15 شهر آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات کارگران در 15 شهر آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید