اهمیت زبان تخصصی گردشگری

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، حوزه گردشگری و صنعت توریسم از مهم ترین حرفه ها کنار بیزنس و کسب و کار تلقی می شود که در آن دانستن زبان انگلیسی نه تنها یک مزیت است بلکه با نگاهی اجمالی تر و متخصص تری می توان گفت این امر یکی از واجبات است. تصور کنید شما در صنعت گردشگری به طور حرفه ای مشغول به کار هستید و فقط زبان مادریتان که فارسی است را خوب بلدید. شما فقط با دانستن زبان فارسی می توانید بوم گردی و ایرانگردی کنید و مردم سرزمین عزیز خودمان را در ایران به مسافرت های تفریحی، تاریخی و سیاحتی ببرید و عملا بازار جهانی را، آن هم در کشور تاریخی ما از دست خواهید داد.

اهمیت زبان تخصصی گردشگری

حال تصور کنید شما با گذراندن چندین دوره زبان تخصصی گردشگری محدود اما حرفه ای مسلط به زبان انگلیسی اما در سطح مطلوب هستید و اینگونه هم می توانید بوم گردی و ایرانگردی کنید و هم نیم نگاهی به مشتریان و گردشگر های خارجی داشته باشید و درآمد دلاری کسب کنید.

اساسا و در اصل دانستن زبان انگلیسی در هر حرفه ای یک برگ برنده ابدی محسوب می شود چون پنجره های وسیعی را رو بروی شما قرار خواهد داد که هر کدام افق روشنی دارد و دیگر محدود به یک جا و مکان نخواهید بود. با دانستن زبان انگلیسی و حتی یک گام فراتر، هر زبان دیگری، شما یک و حتی چندین قدم جلوتر از همگان خواهید بود و حتی می توانید به تور لیدری و کار در صنعت توریسم کشورهای دیگر هم فکر کنید. چون زبانی را بلدید که همه دنیا آن را به عنوان اصلی ترین زبان برای مکالمه و ارتباط برقرار کردن می دانند.

چه بسا بسیار مشاهده شده است که در همین ایران عزیز خودمان گردشگر ها از سرتاسر دنیا و انواع و اقسام کشور ها به شهر های اصفهان، شیراز، کاشان، کرمان و ... سفر کرده اند و با اینکه اهل کشورهای غیر انگلیسی زبان نبوده اند، تور لیدری انگلیسی زبان برای گشت و گذار و معرفی مکان ها انتخاب کرده اند. چون همگی به زبان انگلیسی تخصصی گردشگری مسلط بوده اند.

البته در سال های اخیر در همین سرزمین پهناور و تاریخی ما، تور لیدرهای بسیار باهوش و ذکاوت به وفور پرورش یافته اند و به زبان های گوناگون تسلط پیدا کرده اند و سعی می کنند با خود زبان همان گردشگر ها ارتباط برقرار کنند و نه تنها انگلیسی بسیار خوبی یاد گرفته اند بلکه زبان دوم و سوم هم بلدند تا شانس های درآمدی خود را از این صنعت افزایش بدهند. برای مثال تور لیدر فرانسوی زبان برای گردشگر های فرانسوی، ایتالیایی زبان برای ایتالیایی ها، آلمانی زبان برای ژرمن ها و ... .

این خود نشان دهنده پیشرفت و اهمیت این کار است که سطح آگاهی به گونه ای در این صنعت بالا رفته که دیگر ملاک تنها زبان انگلیسی نیست و دیگر زبان ها هم کم کم بین این قشر به دلیل هجوم گردشگر ها از سرتاسر دنیای پهناور، خود را جا کرده اند و نقش به سزایی دارند.

منابع یادگیری زبان تخصصی گردشگری و دوره های آن

از آن مهم تر و خبر خوب اینکه این گروه و قشر (تور لیدرهای عزیز) دیگر نیازی به مطالعه کتاب های آموزشی طولانی و زمان گیر ندارند و فقط کافیست کتاب های آموزشی حوزه خودشان در صنعت گردشگری و انگلیسی مربوط به آن نظیر سری English for International Tourism را مطالعه کنند. این بدان معناست این گونه کتاب ها صرفا برای این صنعت طراحی شده اند و لغات و اصطلاحات و گرامر و ... مربوط به صنعت گردشگری و گردشگری است و نه رشته های دیگر. وب سایت Feralan.com اقدام به برگزاری دوره های آموزش زبان تخصصی گردشگری کرده است که می توانید به صورت آنلاین در این دوره ها شرکت کنید و مدرک معتبر نیز دریافت کنید.

تعداد کتاب ها بسیار کمتر و مختصر تر است از این رو زمان یادگیری هم بسیار پایین تر خواهد بود و تور لیدر خیلی راحت تر می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و زمان کوتاه تری به حد انگلیسی مطلوب خود برسد.

درجه بندی این کتب به صورت مقدماتی و سطح میانه و بالاتر از میانه است و در این سری کتاب ها شما با کلیت کلمات مرتبط با مسافرت، چگونه ارتباط برقرار کردن با گردشگر ها و مسافران خارجی، مکان های گردشگری معروف دنیا و ... آشنا خواهید شد.

پس از دوره زبان تخصصی چه کنیم؟

پس از اتمام دوره ها می توانید با کتب حرفه ای دیگر، زبان خود را ارتقا دهید. باز هم دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی فرالن گزینه خوبی برای یادگیری حرفه ای و تخصصی زبان انگلیسی است. همچنین یا شروع به مطالعه تاریخچه هر مکان تاریخی و معروف ایران که قصد مسافرت کردن و بردن گردشگر ها را دارید به زبان انگلیسی بکنید. جالب است بدانید کتاب ها و مقالات بسیار معتبری در مورد ایران به زبانهای مختلف نوشته شده است که با مطالعه آنها نه تنها چندین برابر به انگلیسی شما بلکه به سواد تاریخی و جغرافیاییتان هم اضافه خواهد شد و هر گردشگر و مسافر خارجی را پس از مطالعه این آثار می توانید هنگام بازدید و دادن اطلاعات و معرفی صحیح مکان تحت تاثیر قرار دهید.

لازم به ذکر است بیشترین چالش شما در این حوزه، کنار دانستن لغات عمومی گردشگری، دانستن لغات تاریخی، جغرافیایی و کمی معماری است چون اگر بخواهید در ایران عزیز به شغل تور لیدری برای خارجی ها بپردازید، به سبب تاریخی و غنی بودن معماری کشور عزیزمان، دائما با این گونه لغات درگیر خواهید بود. اگر هم قصد کار کردن در کشورهای دیگر را داشته باشید، می توانید از همان لغات استفاده کنید و فقط نام مکان و تاریخچه آن را جداگانه باید حفظ کنید.

مزیت زبان انگلیسی برای گردشگران

از سوی دیگر اگر شما صرفا تور لیدر هم نباشید، به عنوان یک گردشگر و کسی که به سفر کردن علاقه دارد، می توانید زبان تخصصی گردشگری و گردشگری را یاد بگیرید و لغات و عبارات مرتبط با این حوزه را در زبان انگلیسی فرا بگیرید و بعدا هنگام سفر چه داخل ایران و چه بیرون از ایران، در روبرو با گردشگر ها به راحتی می توانید از پس کارهای خود نطیر خرید بلیط، تاکسی گرفتن، رفتن به نقاط مختلف و حتی مطالعه بروشور ها به زبان اصلی بر بیایید و نیازی به مترجم و شخص واسطه نخواهید داشت. با دانستن زبان انگلیسی مخصوص توریسم حتی می توانید رشته های دانشگاهی تخصصی نظیر باستان شناسی را هم اگر علاقه داشته باشید مطالعه کنید و از سواد و دانش انگلیسی خود آنجا استفاده کنید و منابع انگلیسی زبان خود را به راحتی بدون استرس و نیاز به مترجم مطالعه کنید و از آن لذت ببرید.

منبع: همگردی

به "اهمیت زبان تخصصی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت زبان تخصصی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید