این غذا ها را در سحری نخورید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، در این وعده مصرف نان و خرما و یا نان و پنیر و سبزی هم می تواند مناسب باشد. وی بر لزوم مصرف میوه و سبزیجات در این وعده تاکید نمود و اضافه کرد: مصرف این خوراکی ها ضمن تامین سلامت دستگاه گوارش، به تامین آب بدن هم یاری می نماید.

این غذا ها را در سحری نخورید

یک کارشناس تغذیه به تشریح نکات تغذیه ای در ماه مبارک رمضان پرداخت.

نیلوفر حیدری با تاکید بر لزوم صرف هر سه وعده افطار، شام و سحری در ماه مبارک رمضان گفت: در این بین وعده سحری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و احتیاج است که افراد این وعده را بصورت کامل مصرف نموده تا انرژی لازم برای روزه داری را داشته باشند. وی اضافه کرد: در این وعده می توان انواع غذا ها از جمله انواع خورش را مصرف کرد، اما باید توجه کرد نباید حجم مصرف غذا زیاد باشد و باید از مصرف غذا های سنگین مانند کله پاچه در این وعده خودداری کرد.

حیدری گفت: در این وعده مصرف نان و خرما و یا نان و پنیر و سبزی هم می تواند مناسب باشد. وی بر لزوم مصرف میوه و سبزیجات در این وعده تاکید نمود و اضافه کرد: مصرف این خوراکی ها ضمن تامین سلامت دستگاه گوارش، به تامین آب بدن هم یاری می نماید.

این کارشناس تغذیه نسبت به صرف غذا های چرب و سرخ شده و کنسروی در وعده سحری هشدار داد و اضافه کرد: در این وعده بعلاوه باید از مصرف سوسیس و کالباس، نوشابه، قهوه، چای، زولبیا و بامیه و انواع شیرینی جات خودداری کرد. حیدری توضیح داد: توصیه می گردد در این وعده به جای نوشیدنی های مضر، از شربت عسل و آبلیمو، خاک شیر و یا آبمیوه طبیعی استفاده گردد.

وی در ادامه باتاکید بر لزوم غذای سبک در وعده افطار گفت: در وعده افطار، دستگاه گوارش بعد از چند ساعت نخوردن و نیاشامیدن، احتیاجمند یک نوشیدنی ولرم و سپس یک غذای سبک است و باید بطور جد از مصرف غذای سنگین که خارج از تحمل دستگاه گوارش باشد در این وعده خودداری کرد. این کارشناس تغذیه مصرف سوپ های رقیق، فرنی، شله زرد و نان و پنیر و سبزی را در وعده افطار توصیه کرد.

وی اضافه کرد: برای صرف وعده شام هم باید حداقل نیم ساعت فاصله با وعده افطار باشد و برای این وعده هم استفاده از غذا های سبک توصیه می گردد. حیدری با بیان اینکه بعضی افراد پس از ماه مبارک دچار اضافه وزن و چاقی می شوند، گفت: متاسفانه بعضی افراد برای اینکه در طول روزه داری برای لحظه ای هم احساس گرسنگی و تشنگی نکنند، اقدام به پرخوری دروعده های افطار و سحری نموده که بسیار برای بدن آسیب رسان است و موجب افزایش وزن آن ها می گردد.

وی اضافه کرد: روزه داری مزایای بسیاری برای سلامت افراد دارد، اما بهره مندی از مزایای روزه به شرطی است که اصول تغذیه در آن رعایت شده و بطور جد از پرخوری اجتناب گردد.

منبع: فرادید

به "این غذا ها را در سحری نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذا ها را در سحری نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید