با جدیدترین اتوبوس خودران دنیا آشنا شوید ، امکان مشخص مسیر انتخابی ، پیشگیری از اتلاف وقت تماشاگران

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، گروهی از پژوهشگران در نیوسات ولز یک اتوبوس خودران طراحی نموده اند که می تواند با یاری تلفن هوشمند کاربران مسیرهای حرکت خود را طراحی کند.

با جدیدترین اتوبوس خودران دنیا آشنا شوید ، امکان مشخص مسیر انتخابی ، پیشگیری از اتلاف وقت تماشاگران

به گزارش سرویس آِی تی و فناوری انتخاب، اتوبوس خودران نیو ساوت ولز یک گام مهم به سمت وسایل نقلیه خودران است. با یاری این راننده می توان از بسیاری از مسائل مسافران پیشگیری کرد.

با یاری این اتوبوس خودران مسافران دقیقا سر موقع به مقصد می رسند. آنان باید ابتدا مسیر دلخواه خود را روی برنامه ای که در گوشی هوشمند خود ثبت نموده اند انتخاب نمایند و سپس بر اساس این برنامه نزدیک ترین اتوبوس را شناسایی نمایند. در مرحله بعدی نیز به سمت مقصد دلخواه خود حرکت نمایند.

جالب است بدانید این تکنولوژی در یک بخش روستایی سات ولز در حال آزمون است و توجه بسیاری از مردم محلی را به سمت خود جلب نموده است. پیشبینی می گردد در صورت موفقیت این طرح، این اتوبوس خودران در بخش هایی دیگر از استرالیا نیز مورد آزمون قرار گیرد.

دانیل راموت، مدیر عامل شرکت VIA که این اتوبوس های خودران را طراحی نموده، در بیانیه ای رسانه ای گفت: اگر خودروهای خودران برای حمل و نقل شهری جا بیفتند، بسیاری از مسافران می توانند سریعتر به مقصد برسند و البته از قابلیت سفر اشتراکی استفاده نمایند.

این فناوری به کاربران متعدد اجازه می دهد مسیرهای اتوبوس را به اشتراک بگذارند یا الگوریتمهایی تازه برای دسترسی به اتبوس طراحی نمایند. استرالیا اخیرا گام های مناسبی برای پیشرفت حمل و نقل در حوزه درون شهری برداشته است و طرح مذکور یکی از مثبت ترین طرح های دولت این کشور است.

منبع: انتخاب

به "با جدیدترین اتوبوس خودران دنیا آشنا شوید ، امکان مشخص مسیر انتخابی ، پیشگیری از اتلاف وقت تماشاگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جدیدترین اتوبوس خودران دنیا آشنا شوید ، امکان مشخص مسیر انتخابی ، پیشگیری از اتلاف وقت تماشاگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید