آنالیز یک احتمال خیلی پایین؛ صعود تیم ملی در صورت باخت به عراق!

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، آیا ایران در صورت باخت به عراق شانسی برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی نخواهد داشت؟

آنالیز یک احتمال خیلی پایین؛ صعود تیم ملی در صورت باخت به عراق!

گروه ورزشی وبلاگ مهدی آبادانی، اگر تیم ملی در بازی آخرش به عراق ببازد، باید با رسیدن به دور نهایی انتخابی جام جهانی خداحافظی کند؟ پاسخ به این سوال، منفی است منتهی باید کلی اتفاق بیفتد تا تیم ملی، حتی در صورت باخت به عراق، بتواند راهی مرحله بعد گردد. بیاید این اتفاقات را با هم آنالیز کنیم:

بحرین جلوی هنگ کنگ امتیاز از دست دهد

در حال حاضر و در گروه سوم مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، عراق با 17 امتیاز در صدر گروه واقع شده است. ایران 15 امتیازی تیم دوم جدول است و بحرین 12 امتیازی، در رده سوم واقع شده است. در همان ساعتی که ایران به مصاف عراق می رود، هنگ کنگ با بحرین بازی دارد و در صورت شکست تیم ملی به عراق و پیروزی بحرین مقابل هنگ کنگ، دو تیم با یکدیگر هم امتیاز خواهند شد. با توجه به اینکه نتایج و امتیاز بازی دو تیم جلوی کامبوج حذف خواهد شد، تفاضل گل ایران بعد از حذف گلهایش جلوی کامبوج، 5+ است و تفاضل گل بحرین هم 2- پس با توجه به اینکه دو تیم در بازی رفت، به تساوی بدون گل رضایت دادند، خیلی بعید است که آن ها بتوانند جای ایران را در رده دوم بگیرند منتهی از آنجایی که در فوتبال هیچ چیزی غیر ممکن نیست، در صورت باخت تیم ملی به عراق، برترین سناریوی ممکن، پیروز نشدن بحرین جلوی هنگ کنگ است.

در واقع اگر فرض کنیم تیم ملی با یک گل از عراق شکست بخورد و تفاضلش مثبت 4 گردد، بحرین در صورتی که هفت گل به هنگ کنگ بزند، تیم دوم گروه می گردد و شانس صعود بین برترین تیم های دوم پیدا می نماید. البته این احتمال، احتمال بالایی نیست.

شکست ازبکستان و امارات

در جدول تیم های دوم برتر، ازبکستان و امارات و ایران، تیم های 9 امتیازی هستند منتهی تفاضل گل بهتر ازبکستان به نسبت ایران (تفاضل گل ازبکستان 6+ است) و امارات هم علیرغم داشتن تفاضل گل مشابه با تیم ملی یک گل بیشتر از ایران زده تا در رده ای بالاتر از تیم ملی قرار گرفته باشد.

جدول تیم های دوم برتر

در صورت باخت تیم ملی به عراق، باید امیدوار باشیم که ازبکستان در بازی آخرش با عربستان، طوری شکست بخورد که تفاضل گلش کمتر از ایران گردد. این ماجرا درباره بازی فوق العاده حساس امارات و ویتنام هم صدق می نماید و امارات هم باید با نتیجه ای ویتنام ببازد که وقتی کار به تفاضل گل کشیده می گردد، وضعیتی بدتر از ایران داشته باشد.

شکست اردن به استرالیا

در حال حاضر و به علت شکست لبنان به کره جنوبی، امتیاز از دست دادن اردن جلوی استرالیا، باعث خواهد شد که ایران حتی با کسب نتیجه مساوی مقابل عراق هم راهی مرحله بعد گردد منتهی اگر قرار به شکست تیم ملی مقابل عراق باشد، اردن هم باید از استرالیا شکست بخورد تا در همان امتیاز 8 باقی بماند و نتواند صندلی تیم ملی را تهدید کند. البته این احتمالات زیاد قوی نیستند، اما به قول سرهنگ علیفر، در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست!

آسیا منتظر 8 تیم دیگر

سه بازی روز آخر همه فینال گونه و جنگ صدرنشینی هستند. ایران - عراق، ازبکستان - عربستان و امارات - ویتنام بازی های حساس گروه ها هستند که روز آخر مرحله دوم مقدماتی را دیدنی می نمایند. به غیر از قطر که میزبان جام جهانی است و مستقیم به جام جهانی 2022 صعود نموده، در حال حاضر تیم های کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، سوریه و عمان به صورت قطعی به این مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی صعود نموده اند. با توجه به جدول تیم های دوم هم صعود عمان قطعی است و حالا چهار جای خالی برای تیم های دوم و سه جای خالی برای تیم های اول هر گروه به جای مانده است. در روز پایانی رقابت ها تکلیف تیم های چین، لبنان، ازبکستان، امارات، ایران، ویتنام، عراق، عربستان و اردن برای اول یا دوم شدن تعیین می گردد. قرعه کشی مرحله نهایی رقابت های مقدماتی جام جهانی 10 تیر 1400 به میزبانی کوالالامپور برگزار خواهد شد. قرعه کشی پلی آف مقدماتی جام ملت های آسیا چین 2023 هم 3 تیر 1400 در کوالالامپور برگزار می گردد. قرعه کشی سوم تیرماه مختص تیم هایی است که نتوانسته اند از مرحله دوم مقدماتی در هشت گروه پنج تیمی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی صعود نمایند. البته باید دید موضع ای اف سی در قبال تیم کره شمالی که از رقابت ها انصراف داده چه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آنالیز یک احتمال خیلی پایین؛ صعود تیم ملی در صورت باخت به عراق!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز یک احتمال خیلی پایین؛ صعود تیم ملی در صورت باخت به عراق!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید