بزرگترین منطقه تجارت آزاد دنیا در اطراف چین

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، خبرگزاری خبرنگاران-با پیمان مشارکت منطقه ای مالی جامع بین 10 کشور آسیایی و اقیانوسیه ، به زودی بزرگترین منطقه تجارت آزاد دنیا در اطراف چین شکل می گیرد.

بزرگترین منطقه تجارت آزاد دنیا در اطراف چین

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مهدی آبادانی به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه، رادیو بین المللی فرانسه در توییتی نوشت: مشارکت منطقه ای مالی جامع: به زودی بزرگترین منطقه تجارت آزاد دنیا در اطراف چین شکل می گیرد.

مشارکت منطقه ای مالی جامع شنبه اول ژانویه 2022 اجرایی شد. این پیمان که بین 10 کشور آسیا و اقیانوسیه اطراف چین منعقد شده است، به بزرگترین توافق تجاری دنیا در زمینه فراوری ناخالص داخلی تبدیل می گردد. 30 درصد جمعیت دنیا، 30 درصد فراوری ناخالص داخلی. به نوشته مطبوعات دولتی چین، مشارکت منطقه ای مالی جامع (RCEP) احتمالا به سرعت بزرگترین منطقه آزاد تجاری دنیا را تشکیل می دهد. 10 کشورعضو این مشارکت عبارتند از استرالیا، برونئی، کامبوج، چین، ژاپن، لائوس، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند و ویتنام. کره جنوبی ممکن است از ماه فوریه به آن ملحق گردد. مالزی، فیلیپین و میانمار نیز منتظر تصویب این پیمان هستند که غایبان بزرگی نیز دارد. کشورهایی مثل آمریکا در منطقه اقیانوس آرام، هند در جنوب آسیا و دست آخر اروپا.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بزرگترین منطقه تجارت آزاد دنیا در اطراف چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین منطقه تجارت آزاد دنیا در اطراف چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید