این بناهای اعجاب انگیز را آدم فضایی ها ساخته اند!

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، اعجوبه های معماری مدرن چه بناهایی هستند؟ آیا این ساختمان هایی که هوش از سرتان می پرانند را می شناسید؟ با 9 عدد از برترین معماری های دنیای مدرن آشنا شوید.

این بناهای اعجاب انگیز را آدم فضایی ها ساخته اند!

ممکن است بگویید دیوار چین، هرم های مصر و تاج محل جز عجایب جهان هستند. درست است اما معماری تعدادی از بناهای مدرن هم آنقدر عجیب و خارق العاده است که انگار آدم فضایی ها قبل از برگشتن به سیاره شان آنها را ساخته اند!

آدم فضایی نه، هوش بی اندازه بشر این ها را خلق کرده است:

9- خیابان 30 مری اکس، لندن، انگلیس

30 st mary axe یکی از بناهای معروف لندن است. این ساختمان یک منحنی 41 طبقه با معماری خیره کننده است. این برج به نام گرکین The Gherkin (خیار ریز) شناخته می شود که این نام را به خاطر ظاهر خاصش گرفته است. گرکین اولین آسمان خراس سازگار با محیط زیست در لندن بوده است. ساختار شیشه ای این ساختمان برای آن تهویه هوای طبیعی فراهم می کند.

ساختمان گرکین در سال 2003 ساخته شد.

8- برج های دو قلوی پتروناس، کوالالامپور، مالزی

این برج دوقلو که 452 متر ارتفاع دارد، بلندترین ساختمان دوقلوی جهان است. این برج های زیبا سمبل رشد اقتصادی و فرهنگی مالزی هستند. کار ساخت و ساز این برج ها در سال 1998 پایان یافت و در سال 1999 گشوده شد. این برج ها از طریق یک معمار آمریکایی طراحی شده و در دیزاین آن ها 33000 استیل ضد زنگ و 55000 پنل شیشه ای استفاده شده. هر برج 88 طبقه دارد.

7- کاخ هنر ملکه صوفیه، والنسیا، اسپانیا

کاخ هنر ملکه صوفیه یک خانه اپرا و مرکز هنری شگفت انگیز در شهر والنسیای اسپانیا است. این بنای زیبا از طریق معمار اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا که معروفیت جهانی دارد طراحی شد. ساخت و ساز آن در سال 1995 آغاز شد و 10 سال طول کشید. کاخ هنر ملکه صوفیه با 75 متر ارتفاع، بلندترین خانه اپرای جهان است.

6- ستاد فرماندهی CCTV، پکن، چین

ارتفاع آسمان خراش 44 طبقه ای CCTV 234 متر است. این ساختمان به خاطر معماری منحصر به فردش معروف شده است. این ساختمان نمادین از دو برج کج تشکیل شده که در قسمت بالایی و پایینی به هم می پیوندند تا یک لوپ بسته تشکیل دهند. معمار این بنا را لوپ سه بعدی توصیف کرده است. این ساختمان در بین سال های 2004 تا 2012 ساخته شد. برج های کج این ساختمان به ترتیب 194 و 234 متر ارتفاع دارند.

5- موزه گوگنهایم، بیلبائو، اسپانیا

موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو اسپانیا از پیشگامان معماری مدرن است. این موزه در سال 1997 آغاز به کار کرد. این بنا مجموعه ای از ساختمان های به هم پیوسته است که به خاطر منحنی های تیتانیومی و شیشه هایی که در دیزاینش به کار رفته معروف است.

4- استادیوم ملی پکن، چین

استادیوم ملی پکن یکی از بزرگ ترین و تاثیر گذارترین بناهای استیلی در جهان است. به خاطر ظاهر خاصی که دارد به استادیوم لانه پرنده معروف شده. این استادیوم 33 میلیون دلاری بین سال های 2003 تا 2008 ساخته شد. الگوهای دایره ای این استادیوم از روی سبک سفالگری چینی الهام گرفته شده است. شکل دایره ای استادیوم نماد بهشت است.

3- مرکز ملی هنرهای نمایشی، پکن، چین

این بنای زیبا که از شیشه و استیل ساخته شده را به نام تخم مرغ غول پیکر هم می شناسند. این ساختمان خیره کننده که در مساحتی به اندازه 118900 متر مربع ساخته شده، شامل خانه اپرا، سالن کنسرت و یک سالن تئاتر است. این مرکز هنری از طریق یک معمار فرانسوی طراحی شده. مرکز ملی هنرهای نمایشی از طریق یک دریاچه مصنوعی کریستالی هم احاطه شده که به زیبایی قسمت بیرونی مجموعه افزوده.

2- خانه اپرای سیدنی، سیدنی، استرالیا

هیچی لیستی از شاهکارهای معماری مدرن بدون داشتن نام خانه اپرای سیدنی کامل نیست. این بنا یکی از زیباترین خانه اپراهای جهان است و شناخته شده ترین بنای استرالیا است. خانه اپرای سیدنی به خاطر معماری خاصش، به خصوص سقف بنا که یادآور بادبان کشتی است، شناخته شده است.

1- برج خلیفه، دبی، امارات متحده عربی

دبی ساختمان عجیب زیاد دارد اما برج خلیفه شاخص ترین آنها است. برج خلیفه با ارتفاع 828 متر بلندترین ساختمان جهان است. این برج بیش از 200 طبقه دارد و 160 طبقه آن گرفته شده است. این برج در بین سال های 2004 تا 2010 از طریق معمار مشهور آمریکایی ساخته شد. دیزاین برج خلیفه از معماری اسلامی الهام گرفته شده است.

منبع: فوت و فن / themysteriousworld.com

به "این بناهای اعجاب انگیز را آدم فضایی ها ساخته اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بناهای اعجاب انگیز را آدم فضایی ها ساخته اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید